Gå til innhold

Hvorfor bruker folk dop?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

IV-narko: fordi de har psykiske problemer av forskjellig art, og de ønsker å ødelegge seg selv, samt rømme fra her og nå.

 

Cannabis: fordi de har venner som røyker, fordi de er nysgjerrige, fordi det er godt, og avslappende, og fordi de ikke er redde for å bli dømt nord og ned moralsk, eller bli tatt av snuten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er like mange grunner til at folk bruker "dop" som det finnes mennesker i denne kategorien.

Men det er noen gjengangere. Noen sliter med problemer som de selvmedisinerer seg for. Det kan være leddsmerter, søvnproblemer, anoreksi, angst, MS, depresjoner, grå stær (eller var det grønn stær?), migrene, overvekt, ME/CFS, PTSD, ADHD og en haug av andre diagnoser.

Andre liker rett og slett rusen. Noen liker kanskje å ta seg en joint på lørdagskvelden istedet for å dytte i seg all giften som finnes i f.eks. øl.

 

Kort svar: Det finnes ingen svar som dekker alle. Alle har sine egne grunner.

Endret av L4r5
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Syns det er like lættis hver gang en som driver med noe prøver å komme med grunner til at det ikke er farlig osv.

Nei, det som er "lættis" er de som går ut og sprer propaganda som har blitt fortalt til dem, folk i dag er jo så fordomsfulle. Ingenting er ufarlig, men de fleste narkotikum dreper ikke, det er jo fler som dør av Alkohol-forgiftning årlig enn det er folk som dør av ALLE narkotiske stoffer, og dette er i Norge.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Vel, sitter heller ute å tar med en drink på byen, istede for en joint.

Jepp, og derfor er det mer sannsynlig at du skader noen, deg selv, eller at du får leverskade, eller får alkoholforgiftning og dør.

 

Største grunnen er rett og slett at jeg er stort i mot narkotika. Det er jo en grunn til at det er ulovlig, og alkohol er lovlig.

Hva er den?

 

Edit; det er vell en god grunn til at butikker er stengt på søndager også?

Endret av Notelitten
  • Liker 2
Lenke til kommentar

IMO må det settes i gang tiltak mot alkohol. Ikke fjern det helt, men det må bli noen restriksjoner. Min far er alkoholiker, og han fikk gratis opphold på en klinikk her til lands. På 2 år kostet det staten over 700k (for èn pasient). Det blir sagt at "joda, det koster penger, men tjener vi inn på skatter og avgift fra alkohol-salget" Y right. Hvor mange alkoholikere brenner selv, eller kjøper av folk som brenner privat?`Og hvor mange alkoholikere smugler?`

Lenke til kommentar

IMO må det settes i gang tiltak mot alkohol. Ikke fjern det helt, men det må bli noen restriksjoner. Min far er alkoholiker, og han fikk gratis opphold på en klinikk her til lands. På 2 år kostet det staten over 700k (for èn pasient). Det blir sagt at "joda, det koster penger, men tjener vi inn på skatter og avgift fra alkohol-salget" Y right. Hvor mange alkoholikere brenner selv, eller kjøper av folk som brenner privat?`Og hvor mange alkoholikere smugler?`

 

Gjør du alkohol vanskelig å få tak i, vil folk smugle, brenne eller brygge selv, det er selvsagt, et prakteksempel er prohibition i usa.

 

Videre kan jeg si at jeg kommer fra en familie med mye alkoholproblemer, og misbruk av smertestillende. Jeg støtter fortsatt total legalisering av narkotika.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

IMO må det settes i gang tiltak mot alkohol. Ikke fjern det helt, men det må bli noen restriksjoner. Min far er alkoholiker, og han fikk gratis opphold på en klinikk her til lands. På 2 år kostet det staten over 700k (for èn pasient).

 

LOL

Så du vil at jeg skal bremse mitt alkoholinntak fordi din far ikke klarer å styre seg. Narr meg ikke til å le.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...