Gå til innhold

Hvorfor bruker folk dop?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alkohol går ikke under dop, selv dere dophuer burde forstå det nå.

Jo det gjør det, du er bare for ignorant til å se det.

Noen gang røykt eller snust? Det er dop det også.

 

En annen artikkel om farene ved cannabis, som ser på litt andre aspekter enn det fysiske problemene.

http://www.uio.no/forskning/aktuelt/aktuelle-saker/2010/cannabis.html

L4r5 vet hva han snakker om her, det stemmer faktisk at grunnen til at cannabis er farlig, er fordi det er ulovlig, noe som kan forårsake både fysiske problemer, sosiale problemer og mentale problemer.

 

Kulturen er mye sterkere i land der cannabis er lovlig. Derfor er det farlig å gjøre det lovlig.

 

Hva snakker du om, kulturen er sterkere? Hvordan kan du si at kulturen er sterkere? Cannabis er et rusmiddel, det er i vårt samfunn i dag, sikkert mye mer enn du kan tenke deg, nå, tenk nå på at vi nordmenn bruker om lag 4 mrd kroner i året på narkotika, cannabis ER en del av kulturen vår, og vil alltid være det, spørsmålet er NÅR det skal gjøres lovlig, ikke om det har noe å si for kulturen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

trodde vi hadde avklart dette notelitten..

 

det finnes kun 1 stoff i verden som kan kalles for dop og hvis du skal begynne å kverrulere på det så skal jeg quote opp absolutt alt sammen som fikk deg til å innse dette selv om du ikke er mann nok til å inrømme det.

 

det stoffet er heroin.

 

absolutt alt annet brukes som medisiner og bringer mye bra i denne verden samtidig med svartemarkedet

heroin er kun for misbruk og er kun det eneste stoffet som ikke brukes som medisin anywhere.

ikke kom med UK for det er bare latterlig.

Lenke til kommentar

Jo det gjør det, du er bare for ignorant til å se det.

Noen gang røykt eller snust? Det er dop det også.

 

Så vann er også dop? Siden det stimulerer tørstheten?

 

Vet ikke om det stemmer, ettersom at det er et stimulans, altså et stoff som stimulerer kroppen.

 

Å si at vann er et rusmiddel stemmer nok ikke, vil jeg tro. Men Nikotin og alkohol er definitivt sløvende rusmiddel.

 

trodde vi hadde avklart dette notelitten..

 

det finnes kun 1 stoff i verden som kan kalles for dop og hvis du skal begynne å kverrulere på det så skal jeg quote opp absolutt alt sammen som fikk deg til å innse dette selv om du ikke er mann nok til å inrømme det.

 

det stoffet er heroin.

 

absolutt alt annet brukes som medisiner og bringer mye bra i denne verden samtidig med svartemarkedet

heroin er kun for misbruk og er kun det eneste stoffet som ikke brukes som medisin anywhere.

ikke kom med UK for det er bare latterlig.

 

Vi avklarte det gang på gang, du sitter der og fornekter det. Jeg er enig i tankegangen din, men dessverre bruker du tullete ordlegging, og du lager egne definisjoner, basert på slang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

slang er det samme som dialekt omtrent bare det er enda mer lokalt enn dialekt.

 

hvordan kan du bruke ordet slang på noe som absolutt hele verden bruker???

 

du har fått bevis i fra DEA themselfs, urban dictionary, fra personer i miljøet selv, og du fikk det bekreftet av flere som skriver i den tråden.

 

enda vil du ikke innrømme det

 

men men, det er ditt valg.

 

som sagt så er det kun 1 stoff som er dop og det er det ingen som kan si noe på fordi det er oppfatningen av hele verden utenom de som ikke har vært i miljøet noengang...

 

skal jeg begynne å quote opp???

Lenke til kommentar

drug%20chart.gif

 

bildet som du selv bruker på side 1...

 

ser du hvor heroin ligger? hvorfor ligger det på toppen alene?

hvorfor er de andre lokalisert andre plasser?

 

fordi heroin er det ultimate stoffet som tar kverken på livet ditt

 

deffinasjon på dop er at det har ingenting godt med seg og at det bringer deg bare rett ned i dass = total ødeleggelse av livet ditt = heroin som ligger overlegent på toppen som du selv viser fram

 

 

Videre kan jeg si at jeg kommer fra en familie med mye alkoholproblemer, og misbruk av smertestillende. Jeg støtter fortsatt total legalisering av narkotika.

JØSSES, du klarte å bruke ordet narkotika her..

 

forklar meg forskjellen på narkotika og dop (ikke den god damn samme originale meninga som blei dratt fram i den andre posten for den motbeviste jeg kjappt, men fra dine egne ord og erfaringer.. hva er det som skiller de???)

 

Urban Dictionary

heroin, not crack, not powder, but heroin. not marijuana, not meth. but heroin. heroin is the only thing that dope could ever be. people who don't know what dope is are people with very sheltered lives.I snort it, I can't even think of how done my life will be once I start banging the dope.

 

http://www.larouchepac.com/node/7828

The London-centered international narcotics enterprise which Lyndon LaRouche refers to as "Dope, Inc."

 

 

Lenke til kommentar

les vedlegget jeg har lagt med. det er den lange posten. jeg får ikke postet den så jeg legger den som fil slik.

 

Drar du til oslo og spør om dop...så får du en ting ;)

Syns Hakwins sier det glimrende bra, men det er nå min mening.

 

http://williamdipini.blogspot.com/2009/10/dope-is-not-marijuana.html

 

Dope Is Not Marijuana

Just spoke to a friend of mine over the phone. Here's what I learned about the slang word "dope":

 

(1) Old-school white folks call all drugs "dope." (But not all drugs make you dopey!)

 

(2) People who don't live in the city call drugs "dope."

 

(3) A lot of people call marijuana "dope."

 

(4) Most dictionaries, if not all, define dope as 1) drugs in general, and 2) a street word for marijuana.

 

As I've said here before: Dope is heroin out here. Go to any weed spot in the city (that is, if you can find one) and ask the dealer for a bag of dope: He/she is going to tell you that you're in a weed spot, not a heroin spot. This is why it annoys me when I find a piece in a city paper using the word to refer to marijuana.

 

People who do not do drugs call Marajuanna Dope. People who do Marajuanna call Heroin Dope. Word has also been used to describe how good somthing is. Don't you be somkin' dope! ( AKA Marajuanna )

 

OMG, I smoke the green but I don't do dope ( AKA Heroin )

 

Man that car is dope!

DOP.txt

  • Liker 1
Lenke til kommentar

drug%20chart.gif

 

bildet som du selv bruker på side 1...

 

Heroin er farlig, jeg vil gjerne referere til posten i Cannabistråden hvor det sies at alkohol er farligere. Disse er basert på forskeres MENING, og er ikke helt nøyaktig, selv om jeg personlig er enig med dette bildet.

 

ser du hvor heroin ligger? hvorfor ligger det på toppen alene?

hvorfor er de andre lokalisert andre plasser?

 

Og fordi atombomben har drept flere enn det cyanid/sarin gass har, er det kun atombomben som er et masseødeleggelsesvåpen? -Beklager, det er en feil i logikken din.

 

fordi heroin er det ultimate stoffet som tar kverken på livet ditt

 

Det er flere som får alvorlige skader av alkohol, det er flere som får alvorlige skader av nikotin, det er flere som dør av alkoholoverdose, det er flere som får livet ødelagt av alkohol. Heroin er ikke i nærheten av så ødeleggende som alkohol og nikotin. Selv om enkelte dedikerer livet sitt til heroin, men det er folk som dedikerer livet sitt til alt mulig, til og med alkohol.

 

 

deffinasjon på dop er at det har ingenting godt med seg og at det bringer deg bare rett ned i dass = total ødeleggelse av livet ditt = heroin som ligger overlegent på toppen som du selv viser fram

 

 

Videre kan jeg si at jeg kommer fra en familie med mye alkoholproblemer, og misbruk av smertestillende. Jeg støtter fortsatt total legalisering av narkotika.

JØSSES, du klarte å bruke ordet narkotika her..

 

Narkotika er ulovlige rusmidler. Trodde vi ble enig om dette.

 

forklar meg forskjellen på narkotika og dop (ikke den god damn samme originale meninga som blei dratt fram i den andre posten for den motbeviste jeg kjappt, men fra dine egne ord og erfaringer.. hva er det som skiller de???)

Beklager, men den originale meningen er sann. Narkotika er ulovlig dop, slik er det bare.

 

 

Urban Dictionary

heroin, not crack, not powder, but heroin. not marijuana, not meth. but heroin. heroin is the only thing that dope could ever be. people who don't know what dope is are people with very sheltered lives.I snort it, I can't even think of how done my life will be once I start banging the dope.

 

http://www.larouchepac.com/node/7828

The London-centered international narcotics enterprise which Lyndon LaRouche refers to as "Dope, Inc."

 

 

dop

subst. n entall dop [duːp] stimulerende middel, rusmiddel, narkotika

 

Alkohol går under denne kategorien.

 

The free dictionary.com er vell litt mer troverdig enn urbandictionary?

Lenke til kommentar

Du bruker seriøst urban dictionary som kilde? Latterlig. :D

 

 

dop

subst. n entall dop [duːp] stimulerende middel, rusmiddel, narkotika

 

http://no.thefreedictionary.com/dop

 

Urban Dictionary er hva ting betyr på gata eller på nettet eller i det sosiale.. med andre så er Urban dicionary hva folk oppfatter det og det ordet som. noen tulleposter er det der selvfølgelig men den virkelige meninga med ordet kommer fram der

 

hva original meninga med ordet var er noe helt annet enn hva det betyr den dag i dag...

 

6 milliarder mennesker er vi som oppfatter ordet sånn og sånn, det er de som kommer fram i urban Dictionary

 

så ja, det er en verdig kilde.

 

hvor mange heroin misbrukere eller heavy narkomaner tror du det er som har pc, internett og alt det der???

så de har ikke så mye mulighet eller bryr seg i en viss plass i hele internetten og derfor kommer det ikke ordentlig ut til dere uinformerte. derfor er Urban Dictionary veldig god eksempel her men har tatt i fra andre plasser au

 

 

enhver avis/nyhetsrapportør eller de som aldri har vært i miljøet og ikke har noen kunnskaper om narkotika i det hele tatt kaller alt for dop. en som vet hva han snakker om kaller kun 1 stoff for dop.

 

jeg kaller en motor for en motor fordi jeg ikke kan alt inni der, mens en erfaren mekaniker sier helt andre ord til den og den delen av motoren. samme med dop vs narkotika vs navnet på stoffet

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Du bruker seriøst urban dictionary som kilde? Latterlig. :D

 

 

dop

subst. n entall dop [duːp] stimulerende middel, rusmiddel, narkotika

 

http://no.thefreedictionary.com/dop

 

Urban Dictionary er hva ting betyr på gata eller på nettet eller i det sosiale.. med andre så er Urban dicionary hva folk oppfatter det og det ordet som. noen tulleposter er det der selvfølgelig men den virkelige meninga med ordet kommer fram der

 

hva original meninga med ordet var er noe helt annet enn hva det betyr den dag i dag...

 

6 milliarder mennesker er vi som oppfatter ordet sånn og sånn, det er de som kommer fram i urban Dictionary

 

så ja, det er en verdig kilde.

 

hvor mange heroin misbrukere eller heavy narkomaner tror du det er som har pc, internett og alt det der???

så de har ikke så mye mulighet eller bryr seg i en viss plass i hele internetten og derfor kommer det ikke ordentlig ut til dere uinformerte. derfor er Urban Dictionary veldig god eksempel her men har tatt i fra andre plasser au

 

Urban dictionary kan ikke stoles på, det er en vitseside, mer eller mindre.

 

Alle kan legge inn ting der, og den bør ikke tas mer seriøst enn noen som helst annen side, se hva alle andre i tråden sier. Urbandictionary er INGEN kilde!

Lenke til kommentar
The free dictionary.com er vell litt mer troverdig enn urbandictionary?

laaangt derifra... the free dictionary eller http://www.dokpro.uio.no/ordboksoek.html er statens/avisene/uvitende/amatørene sin kilde mens Urban Dictionary er hvordan folk oppfatter det ordet.

 

vil ikke 6 milliarder eller 3 milliarder eller hvor mange som er på nett i dag ha større betydning på hva ordet betyr enn hva staten og aviser KALLER det for???

Lenke til kommentar
The free dictionary.com er vell litt mer troverdig enn urbandictionary?

laaangt derifra... the free dictionary eller http://www.dokpro.uio.no/ordboksoek.html er statens/avisene/uvitende/amatørene sin kilde mens Urban Dictionary er hvordan folk oppfatter det ordet.

 

vil ikke 6 milliarder eller 3 milliarder eller hvor mange som er på nett i dag ha større betydning på hva ordet betyr enn hva staten og aviser KALLER det for???

Hvordan i helsike får du 3 milliarder på urbandictionary?

 

Videre, du hater alle du er uenig med. Selv jeg, som semi-anarkist godtar at staten har rett i enkelte ting, jeg kan ikke benekte fakta. Det kan ikke du heller.

Lenke til kommentar
Alle kan legge inn ting der, og den bør ikke tas mer seriøst enn noen som helst annen side, se hva alle andre i tråden sier. Urbandictionary er INGEN kilde!

det er fordi de ikke helt forstår meninga med urban dictionary

 

men hva med de andre kildene da???

 

les vedlegget jeg har lagt med. det er den lange posten. jeg får ikke postet den så jeg legger den som fil slik.

 

Drar du til oslo og spør om dop...så får du en ting ;)

Syns Hakwins sier det glimrende bra, men det er nå min mening.

 

http://williamdipini...-marijuana.html

 

Dope Is Not Marijuana

Just spoke to a friend of mine over the phone. Here's what I learned about the slang word "dope":

 

(1) Old-school white folks call all drugs "dope." (But not all drugs make you dopey!)

 

(2) People who don't live in the city call drugs "dope."

 

(3) A lot of people call marijuana "dope."

 

(4) Most dictionaries, if not all, define dope as 1) drugs in general, and 2) a street word for marijuana.

 

As I've said here before: Dope is heroin out here. Go to any weed spot in the city (that is, if you can find one) and ask the dealer for a bag of dope: He/she is going to tell you that you're in a weed spot, not a heroin spot. This is why it annoys me when I find a piece in a city paper using the word to refer to marijuana.

 

People who do not do drugs call Marajuanna Dope. People who do Marajuanna call Heroin Dope. Word has also been used to describe how good somthing is. Don't you be somkin' dope! ( AKA Marajuanna )

 

OMG, I smoke the green but I don't do dope ( AKA Heroin )

 

Man that car is dope!

 

 

LES VEDLEGGET NØYE

DOP.txt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...