Gå til innhold

Hvorfor bruker folk dop?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Akkurat, ja. Det var det jeg regnet med. Du hadde ingen lenker å komme med.

 

Jeg ba deg spesifisere hva du ønsker bevis på.

 

Men det er vel enklere å forsøke å spore av debatten samt skaffe seg litt mer "gratisrykte" ifra andre forumdeltakere med samme sans for bevisbyrde og form for argumentasjon som deg selv.

 

Legg ned cannabis'en et øyeblikk og skjerp deg.

Lenke til kommentar
Akkurat, ja. Det var det jeg regnet med. Du hadde ingen lenker å komme med.

 

Jeg ba deg spesifisere hva du ønsker bevis på.

 

Men det er vel enklere å forsøke å spore av debatten samt skaffe seg litt mer "gratisrykte" ifra andre forumdeltakere med samme sans for bevisbyrde og form for argumentasjon som deg selv.

 

Legg ned cannabis'en et øyeblikk og skjerp deg.

 

La meg tolke posten hans for deg: Få ut fingern, og se til å finne deg noen kilder, med mindre du vil bli ignorert på det grunnlag at du er et useriøst troll.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som har sett på narkotrafikken over til Mexico, og de værste stedene i USA? Det er jo utallige mennesker som blir drept hver dag pga narkotika.

 

Det stemmer, tenk på alle de livene du kunne ha reddet ved å legalisere narkotika. Man hadde ikke lenger måtte kjøpe den fra disse farlige kartellene i Mexico.

 

Faktisk så planlegger Mexico å lovliggjøre cannabis på det grunnlag av at det er et av de viktigste stoffene katellene tjener på. Og håper dermed at de skal klare å bekjempe dem på den måten.

 

Det er et faktum at narko-kartellene i Mexico er blandt de aller veste, man ser hele tiden politi-offiserer bli halshugget når de skal etterforske dem, man kan vel nesten si at kartellene kontrollerer Mexico.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Akkurat, ja. Det var det jeg regnet med. Du hadde ingen lenker å komme med.

 

Jeg ba deg spesifisere hva du ønsker bevis på.

 

Men det er vel enklere å forsøke å spore av debatten samt skaffe seg litt mer "gratisrykte" ifra andre forumdeltakere med samme sans for bevisbyrde og form for argumentasjon som deg selv.

 

Legg ned cannabis'en et øyeblikk og skjerp deg.

 

Liker avtaren din. ;)

 

Cannabis fjør ikke at man får adhd. Det er noen kilder som prøver og finne sammenheng mellom stort cannabiskonsum og add, men det er med ett stort spørsmålstegn.

Kriminell oppførsel? Haha.. At man tar ett trekk marihuana gjør at man oppfører seg kriminelt.

Stråmenn, stråmenn og stråmenn... tsktsk..

Lenke til kommentar

Jeg ba deg spesifisere hva du ønsker bevis på.

 

Men det er vel enklere å forsøke å spore av debatten samt skaffe seg litt mer "gratisrykte" ifra andre forumdeltakere med samme sans for bevisbyrde og form for argumentasjon som deg selv.

 

Legg ned cannabis'en et øyeblikk og skjerp deg.

Takk, men det er nok ganske lenge siden jeg har rørt noe cannabis.

Skulle til å be deg slutte med stråmenn, men jeg ser det allerede er nevnt så jeg går tilbake til temaet. Hva jeg ønsket bevis for (jeg skrev kilder, men ok)?

Det spesifiserte jeg da veldig greit på forrige side. Men jeg kan godt gjenta det.

Jeg ønsker du poster kilder på følgende utsagn:

Det er fler som ruser seg og kjører bil enn som drikker og kjører bil, og det til tross for at andelen som ruser seg på narkotika er langt mindre.

 

Cannabis og annen narkotikabruk over tid forandrer hjernen. (..) Mange blir zombier.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Sto i aftenposten for noen uker siden, der var det i år tilsammen over 600 tilfeller med kjøring i ruspåvirket tilstand som ikke var alkohol.

 

Dette sto nå for mer en 50 % av ruspåvirketkjøring.

 

Det var ramset opp i % av de forskjellige stoffene, og det vanlige var minst tre forskjellige stoffer. Dette var i papirutgave, men kan prøve å finne kilder!

Lenke til kommentar

Sto i aftenposten for noen uker siden, der var det i år tilsammen over 600 tilfeller med kjøring i ruspåvirket tilstand som ikke var alkohol.

 

Dette sto nå for mer en 50 % av ruspåvirketkjøring.

 

Det var ramset opp i % av de forskjellige stoffene, og det vanlige var minst tre forskjellige stoffer. Dette var i papirutgave, men kan prøve å finne kilder!

 

Gjør det du :yes:

Lenke til kommentar

Det er nok mange forskjellige grunner til at noen ruser seg, og det finnes mange forskjellige rusmidler.

 

Noen av dem endrer tankegang og sanser (f.eks LSD og psilocybin), noen sløver deg ned og fjerner angst og lignende (f.eks alkohol, benzodiazepiner og opiater), noen gjør deg våken og opplagt (f.eks koffein og amfetamin) og noen gir deg en intens lykkefølelse (f.eks MDMA (ecstasy) og heroin).

 

De fleste synes det er helt greit å ruse seg på alkohol, men trekker en kunstig linje mellom alkohol og "alt annet", selv om de er like forskjellige som alkohol og heroin.

 

Jeg holder meg til kardemommeloven, og synes at det er helt greit å ruse seg på det man vil, så lenge man ikke plager andre og er grei og snill.

 

Hvis jeg ønsker å drikke en flaske rødvin og tilbringe fredagskvelden med gode samtaler og latter med noen jeg er glad i, burde jeg ikke få lov til det?

 

Hva hvis jeg heller ønsker å ta en kapsel MDMA, fordi det gir meg en mye bedre og mer givende rus enn alkohol i en slik setting, hvorfor skulle jeg ikke få lov til det?

 

 

 

Å nekte folk å ruse seg er helt absurd, dersom rusen ikke plager noen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...