Gå til innhold

Kupp på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pre-AI-optikk er dessverre ikke veldig ettertraktet - som du sikkert vet må de modifiseres for å i det hele tatt kunne monteres på kameraer laget etter 1977 (unntaket er de billigste digitale modellene som ikke har fokusmotor - de kan bruke Pre-AI-optikk, men du har ingen lysmåling tilgjengelig). 180mm'ern er fullt brukbar på alle AI-kompatible kameraer, av de digitale omfatter det D1/D2/D3-serien, D200, D300(s), D700 og D7000 (kan brukes på andre kameraer også, men da uten lysmåling).

 

Jeg ville lagt dem ut uten prisantydning, bare selges høystbydende - så får du vurdere om eventuelle bud er gode nok til at du vil kvitte deg med dem.

 

takker for svar. Tror jeg beholder begge, har planer om å kjøpe en D7000 etterhvert og da kan jeg bruke 180'n ihvertfall. Den er i såkalt 'mint condition' og slike går for 300-400 pund på ebay.

 

55 micro har jeg faktisk brukt på min D80 uten problemer, men slutte å bruke den da jeg, for noen år siden, leste at dette kunne skade objektivfestet på huset. Siden jeg ikke får noe særlig for denne så beholder jeg den like greit, de bildene jeg tok med denne var dog helt supre. Dumt at det er 'risky' å bruke den.

 

Pre-ai går greit på alle Nikon kamera som ikke har "aperture-feeler" for lysmåling på Ai-optikk. Dermed også D80. Jeg så en 180mm ED Ais til 1200,- på foto.no for noen uker siden. Kanskje den ligger der ennå... Kongeobjektiv! Jeg har AF versjonen som er like god :)

Lenke til kommentar

 

 

55micro har jeg faktisk brukt på min D80 uten problemer, men slutte å bruke den da jeg, for noen år siden, leste at dette kunne skade objektivfestet på huset. Siden jeg ikke får noe særlig for denne så beholder jeg den like greit, de bildene jeg tok med denne var dog helt supre. Dumt at det er 'risky' å bruke den.

 

Les et par guider på hvordan du AI-modder den. :) Har du en dremel er mye gjort på få minutter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...