Gå til innhold

Kupp på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lagt ut på nytt i dag, så det er tydeligvis et ønske om å selge fort. Dvs. muligheter for lett pruting.

Merkelig objektiv å se gruppert med en 5D, forresten.

Skrevet

Merkelig objektiv å se gruppert med en 5D, forresten.

Kan være en grei måte å bli kvitt et objektiv man ikke ønsker å beholde.

Skrevet

Syns ikke det er et kupp. Det koster kr. 6800,- nytt, og i annonsen det står at det er 5 år gammelt, og selger har også kjøpt et tilsvarende objektiv brukt (antakelig det samme objektivet). Grei pris men ikke noe mer, ville prøvd å prute litt faktisk.

Om det er et kupp kan man diskutere, men sammenlignet med bruktprisene på foto.no er det en god pris. Det var jeg som kjøpte det til 4000 - og med tanke på tilstanden er jeg veldig fornøyd :-)

Skrevet (endret)

- 1300 kr

- Ripefritt, feilfritt, original emballasje

- 50mm

- f/1,4

- Fullformat

- Autofokus

- Blenderring

- Stabilisator i kameraet

- Pentax K fatning

- Link

Endret av Simen1
Skrevet

Om det er et kupp kan man diskutere, men sammenlignet med bruktprisene på foto.no er det en god pris. Det var jeg som kjøpte det til 4000 - og med tanke på tilstanden er jeg veldig fornøyd :-)

Gratulerer med nytt objektiv! Hovedgrunnen til at dette holder seg godt i pris er jo nettopp fordi det et kremobjektiv som yter veldig godt.

Poenget mitt var at jeg syns 4200 for et eksemplar som er 5 år gammelt og har hatt flere eiere ikke er noe kupp i seg selv. Om det hadde vært nesten nytt med garanti eller ihvertfall innenfor reklamasjonstiden ville det vært noe annet. En bør nemlig være oppmerksom på 2 svakheter på dette objektivet, støv i tønnen og IS mekanisme som slutter å fungere.

Skrevet

Det står Canon fatning, og varseltrekant "Annonsen avventer kontroll" uten at jeg ser noen ugler i mosen. Et raskt googlesøk leder meg hit. Det går jo an å teste kontaktinfoen der i stedet for den via Finn og høre om det er samme person.

Skrevet

Det står Canon fatning, og varseltrekant "Annonsen avventer kontroll" uten at jeg ser noen ugler i mosen. Et raskt googlesøk leder meg hit. Det går jo an å teste kontaktinfoen der i stedet for den via Finn og høre om det er samme person.

"Canon fatning" er lagt til etterpå, det samme er "solgt"-merkelappen oppe til høyre....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...