Gå til innhold

Sveriges nye "lasermann"


Anbefalte innlegg

Kritiske yttringer blir absolutt holdt nede i Norge også og mange media prøver å sensurere hvem det er som står bak diverse kriminelle handlinger.

Norske medier har sin historie rundt dette. Det var en periode på 90-tallet da man kunne se veldig mange forsideoppslag om hvor mange som ikke likte svartingene. På TV2 kjørte ymse debattprogrammer avstemninger som "er det greit at somaliere i heroinrus stikker ned fredelige norske pensjonister, eller skal vi bare vise ut hele røkla først som sist?", og i Sverige var ikke slike oppslag uvanlig der heller, om enn mer mot slutten av 80-tallet og begynnelsen av 90-tallet.

 

I Norge har man tatt det standpunkt at man forsøker en form for frivillig boikott av de mest ekstremistiske tendensene, som åpen rasisme, nynazister og grupperinger som minner for mye om disse. Den samme frivillige boikotten praktiseres mot de mest ekstreme venstrefundamentalistene, som Tjen Folket, selv om det tok litt tid før grupperinger som SOS Rasismes koblinger til disse ble avslørt. Noen ganger slipper de gjennom likevel.

 

Selv har jeg ikke noe til overs for en slik boikott, men så er jeg en fundamentalist når det kommer til ytringsfrihet. Svenskene er mer restriktive, også det kan nok forklares historisk med en del av den grumsen man fant i svensk presse før politisk korrekthet slo inn. Det kan vi mene det vi vil om.

 

FRP har ikke noe problem med å komme til orde i norske medier, de sier ting som selger aviser, da kommer de i avisa. Så enkelt er det. At Norgespatriotene og Vigrid ikke nyter samme sympati er kanskje mer forståelig. Men FRP er da vitterlig innvandringskritiske.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I tilegg har vi i Norge 3 partier som ønsker å stramme inn innvandringspolitikken i mer eller mindre grad.
Blandt ikke representerte småpartier er det mange som er for å begrense innvandringer, men blandt representerte partier er det kun Frp som faktisk vil endre innvandringspolitikken.

 

Ja, opinionen har gjort det nødvendig for for eksempel Arbeiderpartiet å late som om de strammer inn og har fått sendt ut noen titalls kriminelle eller fullstendig grunnløse søkere under god dekning av gråtekoner fra pressen. Dette har ikke endret på at om noen klarer komme seg til Gardermoen og klarer si ordet "Asyl" så vil de med overveldende sannsynlighet få bli i Norge, altså har vi i praksis fri innvandring. Hvem andre enn Frp vil endre dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
I tilegg har vi i Norge 3 partier som ønsker å stramme inn innvandringspolitikken i mer eller mindre grad.

Blandt ikke representerte småpartier er det mange som er for å begrense innvandringer, men blandt representerte partier er det kun Frp som faktisk vil endre innvandringspolitikken.

 

Ja, opinionen har gjort det nødvendig for for eksempel Arbeiderpartiet å late som om de strammer inn og har fått sendt ut noen titalls kriminelle eller fullstendig grunnløse søkere under god dekning av gråtekoner fra pressen. Dette har ikke endret på at om noen klarer komme seg til Gardermoen og klarer si ordet "Asyl" så vil de med overveldende sannsynlighet få bli i Norge, altså har vi i praksis fri innvandring. Hvem andre enn Frp vil endre dette?

Sikkert, men jeg ønsker ikke å kaste bort stemmen min på et parti som aldri vil få et mandat når det finnes gode partier jeg kan stemme på.

 

Det er ikke riktig at AP ikke har strammet inn. De har strammet inn noe, men selvfølgelg ikke like mye som en Høyre-FRP regjering ville ha gjort. Men det er bra at de later som om de ønsker innstramninger, fordi da blir det stuerent å være innvandrerkritisk. I tilegg hvis FRP-Høyre regjering gjør en rekke forandringer så vil ikke AP reversere dem. Forhåpentligvis får vi en Høyre-FRP regjering som kan stramme inn innvandringspolitikken, og kanskje gjøre oss friere på andre områder. F.eks. la butikker være åpne på søndager, la oss kunne kjøpe vin i butikker eller la oss kunne kjøpe kjøtt fra utlandet.

 

Debattklimaet er ganske forskjellig fra Sverige hvor man automatisk er en rasist om man er innvandrerkritisk. Det er en helt annen sensur i Sverige enn det er i Norge.

 

Her er en typisk svensk innvandrerdebatt før Sverigedemokratene. De tar med en person som er noe innvandrerkritisk, mot 5-6 andre som er for innvandring og presenterer han som en inhumant beist. De tok til og med en eller annen svart fyr som ikke kunne prate godt svensk og spurte han om han mener det vil være et problem for han om David får bli i Sverige. Sammenlign denne debatten med norske debatter. Hvis dere skal bare se en av dem, så på den på bunnen, men den øverste er et mer normalt tilfelle.

 

 

Og her er en til hvor det er en for flere restriksjoner og 20-30 mot restriksjoner. Det jeg nevnte om inhumant beist blir vist veldig tydlig i denne debatten. De har til og med klippet vekk hans beste argumenter. Ikke glem at noen av faktaene er misvisende. F.eks. det med innvandrerforetak. Det er fordi de fleste innvandre er fra Finland.

 

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kanskje det trengs en innvandrerdebatt eller debatt om holdninger til invandrere for å forstå litt om bakgrunnen til denne mannen, men som nevnt kan drap på tilfeldige aldri forsvares. Drap i seg selv kan svært sjelden forsvares. Dette dreier seg om et menneske som ikke fortjener å bevege seg utenfor fengselsmurene resten av livet. De som ikke er enige i det er ikke folk jeg har lyst til å se i politikken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forsvares? Nei.

Forstås? Ikke uten å vite hva han/hun har vært utsatt for.

 

En ting er dog sikkert; innvandring bringer ikke alltid med seg bare positive ting, slik politikere prøver å få det til å høres ut. Jeg har faktisk vanskelig for å finne noe positivt med innvandring i et samfunn der det ikke er jobb til alle fra før av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis jeg får lov å gjøre et lite innstikk uten at noen misforstår meg... og jeg får spille djevelens advokat littegrann (jeg fordømmer all unødvendig vold)

 

Hva er det egentlig som skiller Lasermann nummer èn og to ifra f.eks HAMAS eller andre palestinske "motstandsgrupper"?

 

Personlig tror jeg "Lasermannen", både èn og to, er resultatet av en sterkt undertrykkende politisk korrekthet i Sverige mot alle annerledestenkende. De har rett og slett aldri hatt noen innvandrings, kultur eller verdi- debatt, og alle som finner på å snakke ut imot deres og Europas "Utopiaprosjekt" hvor de masseimporterer det som i stor grad er økonomiske flyktninger og kriminelle - må finne seg i å bli utestengt og kalt nazist osv.

 

Dette er forøvrig de samme menneskene som hele tiden er opptatt av å "forstå" hvorfor palestinske og andre muslimske terrorister bomber sivile i Israel og i vesten.

 

Hvorfor klarer de ikke å se andre siden av mynten? Eller lengre enn sin egen nese? Er det en konkurranse i populæritet i Sverige? Å sanke stemmer ifra innvandrere ved å love dem og gi dem så mye som mulig, og deretter bringe inn enda fler?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er visse forskjeller. For det første er lasermannen virksom i et svært fritt, velstående og velstyrt, trygt land i Nord-Europa. Områdene Hamas opererer i kjennetegnes av en okkupasjon, dårlige sosiale og økonomiske forhold og mangel på trygghet. Man kan diskutere frem og tilbake hvem som har skylden, men det kan vi ta en annen gang. Det holder å konstatere at Vestbredden faktisk ikke er et svært fritt, velstående, velstyrt og trygt land i Nord-Europa.

 

Videre er Hamas voldsbruk ikke bare rettet mot okkupantene (som man i denne mannens mentale bilde kanskje kan sammenligne med innvandrere på generell basis), men også mot sivile israelere. Bosettere blir en mellomting, men det er fortsatt ikke okkupasjonstropper, de er sivile.

 

Nå er det uansett en ganske markant forskjell mellom en motstandsbevegelse og en seriemorder (mangel på skyteferdigheter bør ikke være semantisk formildende). Blant annet er den ingen organisert "innvandrernasjon" som aktivt går inn for å okkupere Sverige, for å si det slik.

 

Det er visse estetiske likheter, men de er i sammenhengen ganske uvesentlige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det holder å konstatere at Vestbredden faktisk ikke er et svært fritt, velstående, velstyrt og trygt land i Nord-Europa.

 

Frihet blir jo slik sett relativt. Lasermann 1 & 2s politiske meninger er både forbudt ved lov samt sosialt uakseptable. De er altså svensker som blir undertrykket i eget land, og ikke særlig frie. Nå er selvsagt Sverige mye rikere enn Palestina, men Malmø er en av de fattigste byene i Sverige, og sliter med enorm arbeidsløshet, bedrifter som forsvinner, og en økonomi som er på vei mot dunken. Det er mulig at lasermannen ikke bare bor i byen og er blitt "skviset ut" av innvandrere, men også har mistet jobben sin pga. dem. Selvsagt bare spekulasjon, men jeg ønsker å demonstrere at eksemplet igrunn ikke er så søkt som det høres ut på overflaten. Trygt er Malmø heller ikke, og i innvandrerbydelene tør ikke offentlige tjenester å ferdes uten politieskorte. Selv politiet går ikke inn uten flere biler, og enkelte områder er lovløse og blir unngått nesten i sin helhet.

 

Videre er Hamas voldsbruk ikke bare rettet mot okkupantene (som man i denne mannens mentale bilde kanskje kan sammenligne med innvandrere på generell basis), men også mot sivile israelere. Bosettere blir en mellomting, men det er fortsatt ikke okkupasjonstropper, de er sivile.

 

Skjønte ikke helt hva du mente her.

 

Nå er det uansett en ganske markant forskjell mellom en motstandsbevegelse og en seriemorder (mangel på skyteferdigheter bør ikke være semantisk formildende). Blant annet er den ingen organisert "innvandrernasjon" som aktivt går inn for å okkupere Sverige, for å si det slik.

 

Vi får alle være sjeleglad for at han er en så elendig skytter. Når det gjelder det du kaller innvandrernasjon som aktivt går inn for å okkuppere Sverige, så mener jeg det igrunn er islam, da verdensherredømme er en av islams grunnpillarer, og intensjonelt eller ikke, så er det okkupasjon og etniske og religiøse konflikter som er resultatet.

Lenke til kommentar

Er enig i de som mener dette ikke kan forsvares uansett.

 

Kan muligens forståes ut fra at gjerningsmann kan være psykisk syk.

Selvfølgelig ikke i egne øyne, da han sikkert mener han har grunnlag for disse skyteepisoder han står bak.

 

Ser gjenger av Svenske innvandrerungdommer skal jakte på denne "lasermann" og hevne seg.

 

Dette er ikke en god idè.

Myndighetene skal ta seg av dette.

 

Hvis de skader feil person så er h...... løs, da har Svenske innvandrere lagt løkken rundt sin egen hals og selvstendig sparket stolen unna egne bein.

 

Å sammenligne med Hamas blir bare tull.

 

PS.

 

At Lasermannens meninger er forbudt ved lov i Sverige kan en prise seg lykkelig over.

 

Hvordan skulle det blitt hvis enhver skulle gripe til skytevåpen hvis en ikke likte noen?

 

Personer kan uttrykke sine meninger gjennom valg i Sverige.

 

Bare i hodet på en syk person dette er mulig.

 

Buffalo Bill er død for lenge siden, også de som kjempet ved slaget om Alomo.

 

Sverige er ikke ett okkupert land.

 

I Sverige kan man ved valg få de politikere man vil ha.

Er man motstander av innvandring så stem så deretter.

 

Selv er jeg mot denne type innvandring som vi har hatt til nå.

Dette gjelder ikke bare spesielt Muslimer, men også denne frie ferdsel, gjenger fra Øst-Europa har fått gjennom Schengen avtalen.

 

Denne avtale har kostet Norge og Nordmenn enorme beløp.

I tillegg sender vi ut milliarder av kroner til øst-Europeiske land grunnet EØS avtalen.

 

Kort summert er min mening - at er man mot innvandring - uansett fra hvilket land, så stem på partier som er mot innvandring.

 

Så kan man selv vurdere hvilke partier som er best tjenelig til dette.

Er ikke så godt kjent med forholdene i Sverige, men så det ble brudulje her i høst ved valget i Sverige.

 

Man får overse skittkasting og stempling som nazist ( hvis man ikke er det da ), og stemme etter egen overbevisning.

 

Med stemmeseddelen ved valg kan en "straffe" politikere.

 

Men sjikane, skittkasting og slikt som det florerer av på nettet mot innvandrere bør man holde seg for god til.

 

Har mange ganger lurt på hvilke personer som står bak slikt?

Kan dette være gode naboer, gode foreldre og gode arbeidskollegaer?

 

Har ikke store trua på det nei.

 

PS.

 

At Lasermannens meninger er forbudt ved lov i Sverige skal en prise seg lykkelig over.

 

Hvordan skulle det ende hvis det bare var å gripe til våpen hvis en ikke likte noen?

 

Alle kan gi uttrykk for sine meninger gjennom valg i Sverige.

 

Hva som er sosialt uakseptabelt,får revurderes ved eventuelt innrykk av nye partier på tinget i Sverige.

Endret av Vårbris
Lenke til kommentar

Uten at jeg skal forsvare noe (det tviler jeg på noen kommer til å gjøre i denne tråden. kanskje med unntak av kverulantiske årsaker) så kan jeg forstå hvorfor gjerningsmannen gjør det han gjør. Det er jo sabla effektivt. Masse livredde utlendinger og enorme medieoppslag.

Lenke til kommentar
Å sammenligne med Hamas blir bare tull.

 

Jeg tror vel jeg igrunn nettopp beviste at det var en ganske bra sammenligning ;)

 

Dersom lasermannen er rasist eller nazist, så annser han at han er i krig, og følger samme metode som palestinske "opprørere": nemlig terror og vold mot sivile.

 

Om jeg får lov å sette ting på spissen igjen: Det kan ikke være slik at "brune" som dreper "hvite" sivile er legitime opprørere mens "hvite" som dreper "brune" bare er mordere.

 

Vi må kalle en spade for en spade. Lasermannen er i min oppfatning en terrorist. Han forsøker å terrorisere de han ser som sine motstandere: Innvandrerne.

 

At Lasermannens meninger er forbudt ved lov i Sverige kan en prise seg lykkelig over.

 

Jeg priser meg aldri lykkelig over at ord og meninger blir forbudt, for veien til helvete er brolagt med gode intensjoner. Men når man forbyr folks meninger og friheter legitimerer man i diverse grad deres utageringer og kriminelle handlinger.

Lenke til kommentar

Frihet blir jo slik sett relativt. Lasermann 1 & 2s politiske meninger er både forbudt ved lov samt sosialt uakseptable. De er altså svensker som blir undertrykket i eget land, og ikke særlig frie. Nå er selvsagt Sverige mye rikere enn Palestina, men Malmø er en av de fattigste byene i Sverige, og sliter med enorm arbeidsløshet, bedrifter som forsvinner, og en økonomi som er på vei mot dunken. Det er mulig at lasermannen ikke bare bor i byen og er blitt "skviset ut" av innvandrere, men også har mistet jobben sin pga. dem. Selvsagt bare spekulasjon, men jeg ønsker å demonstrere at eksemplet igrunn ikke er så søkt som det høres ut på overflaten. Trygt er Malmø heller ikke, og i innvandrerbydelene tør ikke offentlige tjenester å ferdes uten politieskorte. Selv politiet går ikke inn uten flere biler, og enkelte områder er lovløse og blir unngått nesten i sin helhet.

Det er ingen tvil om at Rosengård er en utfordring, og jeg har heller ikke sagt noe annet. Som du selv sier, alt er relativt. Jeg er blant dem som ønsker å fjerne det som populært kalles "rasismeparagrafen" i norsk straffelov, av prinsippielle årsaker. I Sverige ville jeg stå for den samme tankegangen. Sosiale merkelapper og sosiale normer er noe det er vanskelig å gjøre noe med for politikere, man kan ikke kreve at en privat avis skal slippe til rasister. Statens rolle bør stoppe på det punkt at den ikke hindrer avisen i å skrive om rasistens meninger.

 

Men som sagt, relativt. Om relativitet er spørsmålet blir sammenligningen faktisk enda merkeligere. Siden de relative forskjellene er så abnormt store.

 

Skjønte ikke helt hva du mente her.

At jeg forsøker å forklare en forskjell ut fra lasermannens antatte mentale tenkemåte. Det er en tenkemåte du selv tar som utgangspunkt, siden du drar sammenligningen i første omgang.

 

Vi får alle være sjeleglad for at han er en så elendig skytter. Når det gjelder det du kaller innvandrernasjon som aktivt går inn for å okkuppere Sverige, så mener jeg det igrunn er islam, da verdensherredømme er en av islams grunnpillarer, og intensjonelt eller ikke, så er det okkupasjon og etniske og religiøse konflikter som er resultatet.

Man kan finne argumenter for det i koranen. Man kan finne argumenter for det i det gamle testamentet også. Det er og blir en feilaktig tankegang å kalle islam en nasjon som er ute etter verdensherredømme, fordi islam ikke har de mekanismene som skal til for å klare det. Og det er nok mange innen de mest ekstreme delene av islam som skulle ønske de hadde det.

Lenke til kommentar
Det er visse forskjeller. For det første er lasermannen virksom i et svært fritt, velstående og velstyrt, trygt land i Nord-Europa. Områdene Hamas opererer i kjennetegnes av en okkupasjon, dårlige sosiale og økonomiske forhold og mangel på trygghet.

De sistnevnte beskrivelser passer også godt til det stedet der lasermannen opererer, og du opererer derfor med feilaktige premisser for sammenligning.

 

Det er og blir en feilaktig tankegang å kalle islam en nasjon som er ute etter verdensherredømme, fordi islam ikke har de mekanismene som skal til for å klare det.

Dette er det største tullet jeg noen gang har hørt!

Lenke til kommentar
Det er og blir en feilaktig tankegang å kalle islam en nasjon som er ute etter verdensherredømme, fordi islam ikke har de mekanismene som skal til for å klare det. Og det er nok mange innen de mest ekstreme delene av islam som skulle ønske de hadde det.

 

Husk at dette er år 2010, og vestlige demokratier er ikke lenger villige til å gjøre det som trengs for å underkue en motstander. Islamistene trenger ikke være verken organiserte eller militaristiske.

 

De vinner på en helt annen måte... gjennom kulturomveltninger og fødselsrater. Demografiene i Europa sier sitt: Muslimer vil være i flertall om noen tiår.

 

Som ledende islamister har sagt: De trenger ikke avfyre en kule for å vinne slaget om Europa.

 

 

Nå ser jeg også at det har vært aksjoner i Sverige mot mistenkte terrorister som skal ha planlagt å sprenge landets største kjøpesenter. Som vanlig klarer den "frie" svenske pressen i de artiklene jeg har lest så langt å unnlate å si hvor de mistenkte terroristene engang kommer ifra, eller om det dreier seg om muslimer.

 

Det spørs om ikke "Lasermannen" hvertfall har et politisk poeng...

Lenke til kommentar
Det spørs om ikke "Lasermannen" hvertfall har et politisk poeng...

 

Ingen rasister i vååååre gater ingen rasister i vååååre gater Ingen rasister i vååååre gater ingen rasister i vååååre gater Ingen rasister i vååååre gater ingen rasister i vååååre gater Ingen rasister i vååååre gater ingen rasister i vååååre gater Ingen rasister i vååååre gater ingen rasister i vååååre gater Ingen rasister i vååååre gater ingen rasister i vååååre gater Ingen rasister i vååååre gater ingen rasister i vååååre gater Ingen rasister i vååååre gater ingen rasister i vååååre gater.

 

Så slipper SOS-KomunismeRasisme å gjøre det.

Lenke til kommentar

*knegg*

 

Missforstå meg rett... Lasermannen er en terrorist og må tas, men skal vi bruke den politiske venstresidens logikk er han frihetskjemper, og brune mennesker og muslimer har da ingenting i Sverige å gjøre.

 

Morsomt også at pressen i Sverige bruker to sekunder på å stemple "Lasermannen" som både svensk rasist og nazist, og "lyse menn i alderen 20-40 meg skjegg" risikerer å bli ransaket på åpen gate uten grunn mens de nekter å utgi identitet eller opprinnelsen til de som faktisk ER arrestert og siktet for terrorplanleggning mot Sveriges største kjøpesenter. Den eneste personen lasermannen også har drept er en etnisk svenske. Alikevel overkjører han all annen kriminalitet i mediene og de flere andre drap i byen er totalt underrapportert.

 

Svenskene har hele greia opp ned... de burde være mer opptatt av okkupasjon av sitt eget land enn av Palestina, Irak, Afghanistan osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...