Gå til innhold

Slik skal Norges farligste bo


weebl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pengene som brukes her kunne fint vært brukt på befolkningen som bidrar istedenfor de som ødelegger. Ser ingen grunn til å behandle de som ødelegger bedre enn de som bidrar. Det gir bare ingen mening.

Helt enig.

Greit nok at soldatene har det greit, men man skal absolutt ikke bruke for mye penger i den retningen.

 

Jeg syns det er så ekstremt forkastelig at jeg må ofte et år for staten i militæret i et lite 6-8 mannsrom mens kriminelle får et eget privat rom med dusj og tv.

 

Jeg mener ikke kriminelle skal ha det helt elendig heller, men dem kunne hat et felles loverom med noen stykker på, samt felles dusj og do, skillevegger osv er ok, men dem fortjener da ikke eget toalett på rommet.

Lenke til kommentar

Pengene som brukes her kunne fint vært brukt på befolkningen som bidrar istedenfor de som ødelegger. Ser ingen grunn til å behandle de som ødelegger bedre enn de som bidrar. Det gir bare ingen mening.

Så de blir behandlet bedre når de blir sperret inne?

 

 

Jeg mener ikke kriminelle skal ha det helt elendig heller, men dem kunne hat et felles loverom med noen stykker på, samt felles dusj og do, skillevegger osv er ok, men dem fortjener da ikke eget toalett på rommet.

Jo flere som må tilkalle vakter for å få gå på dass, jo mer ressurser og skattepenger går vekk. Selv glattceller har dass.

Endret av WarpX
Lenke til kommentar

Å bygge i retrostil er dyrt. Ikke er det lett å få tak i TV'r som ikke er flatskjerm heller. En annen ting som er viktig å tenke på, er hvor billig vedlikeholdet er.

 

Poenget med fengselstraff i Norge er heller ikke å gjøre kriminelle til verre personer. Gi dem heller en utdannelse, så de har noe fornuftig å ta seg til når man kommer ut.

Lenke til kommentar

Pengene som brukes her kunne fint vært brukt på befolkningen som bidrar istedenfor de som ødelegger. Ser ingen grunn til å behandle de som ødelegger bedre enn de som bidrar. Det gir bare ingen mening.

Så de blir behandlet bedre når de blir sperret inne?

Når forbrtyere selv sier at de blir behandlet som konger i norske fengsel, så er det dessverre ting som tyder på det ja. :thumbdown: Hvor mange militære,eller studenter føler at de blir behandlet som konger når de flytter inn i de respektive boliger??

 

Jo flere som må tilkalle vakter for å få gå på dass, jo mer ressurser og skattepenger går vekk. Selv glattceller har dass.

Nå er ikke nødvendigvis toalett & vaskemuligheter det som er hovedsaken her. Poenget må være at istedet for å ha egne rom kan man dele rom med flere slik man gjør i militæret. Man sparer både plass og ressurser da.

 

Å bygge i retrostil er dyrt. Ikke er det lett å få tak i TV'r som ikke er flatskjerm heller. En annen ting som er viktig å tenke på, er hvor billig vedlikeholdet er.
Ingen skal få meg til å tro at det blir billigere å bygge/bruke ett rom pr.pers m/alle fasiliteter fremfor flere på samme rom.

Men selvsagt, i bakvendt landet Norge bruker man store ressurser på å tilrettelegge mest mulig for de kriminelle og så får man heller legge ned noen politistasjoner istedet og kutte politibudsjett for å finansiere det. Som tidligere nevnt: Noe er pill råttent i velferdsstaten!

Lenke til kommentar

Å bygge i retrostil er dyrt. Ikke er det lett å få tak i TV'r som ikke er flatskjerm heller. En annen ting som er viktig å tenke på, er hvor billig vedlikeholdet er.

 

Poenget med fengselstraff i Norge er heller ikke å gjøre kriminelle til verre personer. Gi dem heller en utdannelse, så de har noe fornuftig å ta seg til når man kommer ut.

Man trenger ikke å bygge i retrostil, men hvorfor skal de ha bad på rommet? Hvorfor skal de ha TV i det hele tatt? Kan de ikke lese bøker? De må da lære langt mer av å lese bøker enn å se på TV. Og så kan det være en TV-stue som de må gjøre deg fortjent til å bruke.

 

Allikavel, mitt hovedproblem ligger rundt de åpne fenslene, som ikke var i denne debbaten. Folk som utfører småkriminalitet havner i åpne fengsler hvor de ikke er buret inne, det er ofte mye å gjøre og er nesten som å være på en slags feriekoloni. Dette er ikke bare førstegangsforbrytere, men kan være gjengangere fordi straffene i Norge er ikke progressive.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...