Gå til innhold

hvordan få mor til å gi meg lov til wow


Anbefalte innlegg

alle vennene mine spiller det, og mamma sier hun ikke har penger til det når jeg får klær til mange penger hver månede hvordan skal jeg få til å gi meg lov. og en ting til: er det noe som heter open wow? så man infinitive playtime men du kan ikke kommer høyere enn 60? isåfall si meg hvor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet ikke jeg hvor mye wow koster, men regner med at det ikke er rare summen i måneden. Dermed burde det være en smal sak og jobbe litt for dette beløpet.

Ta oppvasken, vask bilen, klipp plen, vask gulv osv.

Hvis det fortsatt ikke er aktuelt da er det nok en annen grunn enn penger til at hun ikke vil la deg spille wow.

Lenke til kommentar

Det første som slår meg er ikke at pengene er et problem her. De fleste klarer å ordne en hundrings i måneden. Helt siden spillet kom ut, har det vært MANGE artikler om avhengighet etc i media. Vil gjette på at du er i den alderen der foreldre er mest kritiske til denslags. Om du tror dette kan stemme, så prøv å inngå et kompromiss. Sannsynligvis er hun mest bekymret for skole og sosialliv. Faste spilletider eller lignende kan være en god start.

 

Posten din var såpass kort, så det var det mest logiske jeg klarte å tenke ut. Poenget er, prøv å se det med litt andre øyne.

Lenke til kommentar

Fortell moren din at du, som følge av at du ikke spiller wow , føler deg "utenfor" (noe du gjør også) , prøv å se mest mulig trist ut når du forteller henne om det. Moren din vil vite, at det å være utenfor i din alder ikke fører med seg noe godt.

 

Nevn også at 100 lappen i måneden sparer du LETT , fordi du ikke har begynnt å røyke , enda. (Og la det forbli slik, hvis du vet hva jeg mener)

 

Husk å fremstå fortvilet når du forteller om alle kompisene dine som har det så morro med å spille mot hverandre på internett, mens du ikke kan ta del i dette.

 

Du må ha en plan gutt, en gjennomtenkt plan på hvordan dette skal håndteres for best mulig resultat. Tenk nøye , og skriv gjerne ned talen du skal holde for moren din. Det er et pluss om du klarer å forfalske tårer, men det er ikke noe must.

 

Lykke til.

Endret av asad
Lenke til kommentar

Er jo ikke sån at wow ødelegger livet ditt men avhengighet kan fort hende. Bare prøv å begrens litt!

 

Spar penger, jobb hjemme, gå med avisen, jobbe litt på mamma eller pappen din sin jobb kanskje?

 

I starten når du kjøper WoW så koster det litt, tror nok det kommer til å koste deg minst 1000kr ++ i starten hvis du kjøper "oppgraderingene" eller "Expansion" eller hva man kaller det.

 

World of warcraft

WoW Burning crusade

WoW Wrath of the lich king

Og WoW Cataclysm som kommer nå 7 desember!

+ gamincard da.

 

Kan anbefale deg og prøve trail account sån at du får spillt gratis i 10 dager så du får prøvd spillet før du gjør noe storhandel ----> http://www.wow-europe.com/en/index.xml

Endret av Lillenerd
Lenke til kommentar

Det jo ikke sakt at en bli avhengig når en begynne på WOW. Og vis du bli avhengig så har vel mor din baller nok til å skrur av datan/strømmen når hun mene at du har spilt nok. Har spilt spill som Civilization ,CS, worms, GTA (RPG har aldri vært min sjange) siden jeg var 9år og har aldri blitt noe særlig avhengig av det. er en helt vanlig aktivitet som er godt å har når veien til byen er snødd ned, en rett og slett kjede seg eller til å møte kompiser.

Lenke til kommentar

Det er kjipt å bli holdt utenfor, uansett fra hva. Foreldre gjør sine barn en enorm bjørnetjeneste når de ved å "beskytte" dem mot farlige impulser hindrer sosialisering. Det er mye ved WoW som ikke er helt bra, men hvis alle vennene driver med det er avhold vel så destruktivt. Vennskap handler mye om å ha noe å samles om. I Rom gjør man som romerne, er det noe som heter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...