Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Tror jente (19) døde av Ecstasy

Ja, Ectasy er en skummel fyr :yes:

Mona Høvring reagerer på sex-kritikk

Sex-kritikk? Hva er det egentlig?

Thor tok 2.-plass
Endret av Ernie.
Skrevet

Syns det er skikkelig teit når folk skriver: "Hvem program trenger jeg?" eller "hvordan katt har du?"

Enn annen ting jeg har sett i det siste er at folk skriver hvet istedenfor vet :nei:

Skrevet

Har vist bilder av plakater fra den lokale Ultra-butikken før, og her kommer enda et flott orddelingseksempel.

Lurer på hva den skjærer for noe.

post-58-1120583514_thumb.jpg

Skrevet
Dro fram et flott "lese diplom" jeg fikk av læreren min på barneskolen i dag.

Har ikke du ferie enda? :dontgetit:

Jeg leser: En gang på barneskolen fikk han et diplom der det stod "lese diplom", og i dag dro han det frem.

Skrevet
En stykk rød signatur for øyeblikket

En stykk ...

Ja, det klinger jo ... :roll:

Akkurat den der har jeg merket meg også. Man MÅ jo høre at det er feil.

Skrevet

Noen har kanskje nevnt dette før, men jeg kan bare ikke dy meg:

På forumet står det "emne tittel" og "forum emner". De kunne godt ha evnet å rette opp dette. :p Huff, litt pappahumor.

Arg, som jeg hater "ord deling"! :wallbash:

Skrevet
Det interessante er at de klarte "forumkategorier" rett under det horrible "forum meny".

Det er altså så mye rot med dette, at man nesten kan begynne å lure på om man på sikt må gi etter for idiotien. Språkrådet har jo en tendens til å (...) huff pokker heller, det MÅ bare IKKE skje!!! Jeg nekter!

En annen ting: Noen som kan en god huskeregel for ennå og enda? Greier aldri å huske hvilket ord som er hva. :blush:

Skrevet
En annen ting: Noen som kan en god huskeregel for ennå og enda? Greier aldri å huske hvilket ord som er hva. :blush:

Man kan jo si at "ennå" bare brukes i sammenheng med tid, mens "enda" kan i tillegg brukes i mange andre situasjoner: "Det var enda bedre", "fattig, men enda tilfreds", "dette er enda et eksempel på ...", osv.

Se ellers her og her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...