Gå til innhold

Gran Turismo 5 utsettes ... igjen (PS3)


Anbefalte innlegg

Da er det desto mer imponerende at Turn 10 har klart å slippe både Forza 2 & 3 (med Ferrari) på tiden Polyphony har brukt på GT5.

 

Feil, de har klart å slippe Forza 1, 2, og 3 i tiden de har brukt på GT5.

 

Forza 1 kom jo ut etter GT4. GT4 kom ut i December 2004 i Japan, Mars 2005 her.

Forza 1 kom Mai 2005.

 

Det ekstra morsomme er jo at de snakker om GT6 allerede. Skal vi tippe 2020? Haha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trondennils:

Det "morsomme" er jo at de sier selv at GT6 nok vil ta veldig lang tid og være omtrent det siste spillet i serien (altså lang tid).

 

Det som er mer komisk er "FM3 Ultimate" hvor du må kjøpe hele spillet på nytt om du vil ha TopGear innholdet (noe GT5 får inkludert og i større grad). I tillegg "komisk" at FM4 allerede er på vei når de heller burde brukt tid på å lage mer innhold til FM3 og utvide dette. Spillet har for kort kjernelevetid.

 

Nei, takke meg heller til spill som satser på langvarig levetid og kvalitet over tid fremfor FM som ser ut til å satse på flest mulig nye versjoner på kortest mulig tid.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Trondennils:

Det "morsomme" er jo at de sier selv at GT6 nok vil ta veldig lang tid og være omtrent det siste spillet i serien (altså lang tid).

 

Det som er mer komisk er "FM3 Ultimate" hvor du må kjøpe hele spillet på nytt om du vil ha TopGear innholdet (noe GT5 får inkludert og i større grad). I tillegg "komisk" at FM4 allerede er på vei når de heller burde brukt tid på å lage mer innhold til FM3 og utvide dette. Spillet har for kort kjernelevetid.

 

Nei, takke meg heller til spill som satser på langvarig levetid og kvalitet over tid fremfor FM som ser ut til å satse på flest mulig nye versjoner på kortest mulig tid.

 

Så fordi de faktisk har klart å lansere et nytt Forza hvert andre år så kaller du det melking?

 

Dere playstation fanboys blir bare mer og mer ekstreme. I deres utrolige søken etter å unnskylde ps3 i ett og alt så begynner dere nå altså i unnskylde 5-6 års utviklingstid?

 

Fantastisk. Snakker om å ta Sony opp i ræva.

Lenke til kommentar

Så fordi de faktisk har klart å lansere et nytt Forza hvert andre år så kaller du det melking?

 

Dere playstation fanboys blir bare mer og mer ekstreme. I deres utrolige søken etter å unnskylde ps3 i ett og alt så begynner dere nå altså i unnskylde 5-6 års utviklingstid?

 

Fantastisk. Snakker om å ta Sony opp i ræva.

Artig at du kaller meg en PS fanboy når jeg sitter med flere spill på 360 og har mer spilltid på 360. Haha, dere 360 fanboys gir meg stadig en knekkende god latter :rofl:

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Artig at du kaller meg en PS fanboy når jeg sitter med flere spill på 360 og har mer spilltid på 360. Haha, dere 360 fanboys gir meg stadig en god latter :D

 

Hva så? Bare fordi man eier alle konsoller så betyr ikke det at man ikke er fanboy.

 

Argumentet ditt var så håpløst patetisk at du avslørte deg umiddelbart som ps fanboy.

Lenke til kommentar

Men det er bedre med ikke sent enn sent, det er ikke akkurat som "aldri" er noe reelt alternativ i praksis. Greit nok å polishe spill, men på et tidspunkt så hemmer det kvaliteten til spill me lang utviklingstid, heller enn å hjelpe det.

 

AtW

Perfeksjonisme i arbeidet er ikke alltid det mest lønnsomme (heller sjeldent). Men man må til tider beundre det.

 

Hva så? Bare fordi man eier alle konsoller så betyr ikke det at man ikke er fanboy.

 

Argumentet ditt var så håpløst patetisk at du avslørte deg umiddelbart som ps fanboy.

Haha, nei nå må du gi deg altså. Er det mulig :D

 

EDIT:

Det er vel ikke nå jeg forsiktig skal snike inn at jeg spiller mye mer på 360 fordi jeg liker enkelte ting ved den bedre? Nei kanskje ikke, haha.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

*hør, hør* :rofl:

Nei men uansett, takk for en god latter til lunsj i det minste.

 

De som elsker GT serien, uten å være en PS fanboy (ja, det er mulig), vil nok motta den med stor glede uansett forsinkelse. Personlig gleder jeg meg mer når jeg vet hvor mye arbeid som er lagt ned i den og føler bare at jeg får mye mer for pengene.

 

Det er en vesentlig stor forskjell på titler som ligger brakk i mange år og de som blir jobbet med kontinuerlig men tar lang tid.

 

EDIT:

Og til sist. FM3 er noe av det beste jeg har spilt så det blir spennende å se hvordan GT5 føles etter det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Er faktisk litt beundringsverdig at enkelte tar seg all tid de synes de trenger for å lage spill.

 

Takke meg heller til spill som kommer hvert fjerde-femte-sjette år enn spillserier som blir spytta ut hvert bidige år!

 

EDIT:

Venter forøvrig på Diablo 3 og HL2E3 uten at jeg av den grunn er utålmodig.

En annen tittel jeg ser frem til er Portal 2, rett og slett pga konseptet.

Endret av aGal
Lenke til kommentar

Men det er bedre med ikke sent enn sent, det er ikke akkurat som "aldri" er noe reelt alternativ i praksis. Greit nok å polishe spill, men på et tidspunkt så hemmer det kvaliteten til spill me lang utviklingstid, heller enn å hjelpe det.

 

AtW

Perfeksjonisme i arbeidet er ikke alltid det mest lønnsomme (heller sjeldent). Men man må til tider beundre det.

 

 

Å være treg er ikke nødvendigvis det samme som perfeksjonisme :)

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men det er bedre med ikke sent enn sent, det er ikke akkurat som "aldri" er noe reelt alternativ i praksis. Greit nok å polishe spill, men på et tidspunkt så hemmer det kvaliteten til spill me lang utviklingstid, heller enn å hjelpe det.

 

AtW

Perfeksjonisme i arbeidet er ikke alltid det mest lønnsomme (heller sjeldent). Men man må til tider beundre det.

 

 

Å være treg er ikke nødvendigvis det samme som perfeksjonisme :)

 

AtW

Vi snakker ikke generelt, men om GT5 og der ligger det nok annet bak enn "å være treg" selv om man legger uvilja til i tolkningen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ikke akkurat noe sjokk dette nei. Noen prosjekter har desverre primadonna-ledelse, og da går det sånn som dette (Daikatana, Duke Nukem Forever, Alan Wake, etc..).

 

Jeg synes også det er veldig spesielt at hver gang ting som dette skjer, så er det de STORE studioene som sliter. Og hvorfor? Jo, de sitter på store pengesekker som virker nærmest utømmelige.

 

Små, uavhengige utviklere har ikke råd til slike utsettelser, så de bruker heller geniale løsninger for å fikse problemer underveis.

 

Det blir jo også interessant å se hvordan spillet blir rent grafisk. Da proglogen kom var spillet blandt de peneste på markedet og imponerte virkelig. I dag henger grafikken i prologen bak en del nyere titler. Nå skal det sies at sist gang jeg spilte et bilspill jeg VIRKELIG hadde det moro med så var det EA som stod bak spillet, og det var Need for Speed 2 SE.

Lenke til kommentar

Men det er bedre med ikke sent enn sent, det er ikke akkurat som "aldri" er noe reelt alternativ i praksis. Greit nok å polishe spill, men på et tidspunkt så hemmer det kvaliteten til spill me lang utviklingstid, heller enn å hjelpe det.

 

AtW

Perfeksjonisme i arbeidet er ikke alltid det mest lønnsomme (heller sjeldent). Men man må til tider beundre det.

 

 

Å være treg er ikke nødvendigvis det samme som perfeksjonisme :)

 

AtW

Vi snakker ikke generelt, men om GT5 og der ligger det nok annet bak enn "å være treg" selv om man legger uvilja til i tolkningen.

 

Tja, jeg er ikke enig, jeg tror det er mer dårlig prosjektstyring enn perfeksjonisme som ligger bak.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Som andre har nevnt: Grand Turismo Forever?

 

Forøvrig er det nesten så jeg gleder meg litt. GT-serien er vel av de få bilspill som faktisk klarer å fenge meg med unntak av Collin McRae 2.0 og Carmageddon ...og Trackmania.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...