Gå til innhold

Gran Turismo 5 utsettes ... igjen (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og man bør betale for den eller la den være. Dropp heller et par andre middelmådige spill og betal for det som virkelig er kvalitet.

 

Jeg forstår at man med litt stram økonomi ikke kan kjøpe etthvert spill man ønsker seg, men da må man nettopp la være en del spill og spare til noen få titler man ønsker seg mest. Jeg kan forstå å laste ned spill for å teste før man kjøper, men ikke å laste ned de beste spillene på markedet, de sparer man til.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Og man bør betale for den eller la den være. Dropp heller et par andre middelmådige spill og betal for det som virkelig er kvalitet.

 

Jeg forstår at man med litt stram økonomi ikke kan kjøpe etthvert spill man ønsker seg, men da må man nettopp la være en del spill. Jeg kan forstå å laste ned spill for å teste før man kjøper, men ikke å laste ned de beste spillene på markedet, de sparer man til.

Joda, er enig med deg, Gran turismo er et slikt spill man må kjøpe.

Lenke til kommentar
GT5 Missed Production Window by Only 3 Days, Sony Determines New Dates

Gran Turismo 5 Polyphony Digital October 14th, 2010 by Jordan

A GameReactor associate in Tokyo, Gregor Wildermann, has reportedly made contact with Polyphony Digital and Kazunori Yamauchi for further clarification on Gran Turismo 5’s production status:

 

[Kazunori Yamauchi's] reply was that the game was only three days late from their side, and that Sony has to decide what that means for the release.

 

This aligns with the other information I’ve received about review copies and release windows, and further suggests that GT5’s ultimate new release date will be determined by Blu-Ray production schedules – not software development.

Samt ennå litt mer her:

Production Issues Blamed for Gran Turismo 5 Delay,

http://www.gtplanet.net/production-issues-blamed-for-gran-turismo-5-delay-yamauchi-issues-apology/

 

I can also report Sony is targeting a new release window within approximately 8-12 days after November 26th (“Black Friday” in the United States).

 

It’s because of production capacity. Blu-ray production capacity is nowhere near as large as DVD production capacity. If you miss your production window by even just a couple of days then you need to wait for a new window to open up in the production schedule that you can be slotted into. With Blu-ray production at capacity with all the titles being prepared for the holiday rush then you are going to have to wait much longer than a few days for a new window to open up :(
Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Finpuss du liksom. Sony tvang GT5 til å bli gitt ut med SDK 3.50 isteden for at jailbreakere ikke skal kunne spille spillet.

Det var da enda godt :thumbup:

 

du syntes det er greit at spillet blir utsatt, for å hindre potensiell piratkopiering. hvem er det DET egentlig går ut over? de som allerede har cracka ps3'n sin har så mange ulemper at det nesten ikke er interisangt å gjøre det engang. så det er egentlig kun de som venter på spillet dette går utover. det at de faktisk utsatte spillet igjen kan faktisk ha iritert så mange at de faktisk selger mindre av den grunn.

og som med forza III så er det tidsspørsmål før de får det til alikevell.

Lenke til kommentar
du syntes det er greit at spillet blir utsatt, for å hindre potensiell piratkopiering

Jepp, personlig synes jeg ikke noe som helst om piratkopiering og spesielt ikke av denne tittelen.

Skal man spille den får man kjøpe, eller holde seg unna. Dette eksemplet her viser jo også for xxxx gang hvordan piratkopiering ødelegger for bransjen og kjøperne. Så hvorfor er piratkopiering da så alment akseptert?

Konsekvenser av styggdommen. En realitet vi alle må leve med, desverre.

 

Kanskje det er på tide med en stor folkebevegelse mot piratkopiering og vise at det ikke er akseptabelt, da det bare ødelegger for de som har ærlige hensikter.

 

Per i dag (ja fortsatt etter utallige år med det) er det omtrent "kult" om man piratkopierer og man er skikkelig kul hvis man er "innenfor scenen". Det er t.o.m. fortsatt ettertraktet å være medlem av private/lukkede distribusjonsledd. Bytte medlemskap og invitere har vært en "valuta" i titalls år. På tide med holdningsendringer og forstå at man bare gjør seg selv vondt verre.

For meg er det ikke akseptabelt med piratkopiering når jeg ser hva det fører til for de som ønsker å betale for arbeidet som er gjort.

 

 

EDIT:

Når det er sagt er jeg også av den mening at alle spillutgivelse burde vært pålagt å ha en fungerende prøvetid. Jeg er tilhenger av å få et godt inntrykk av varen før man kjøper så lenge man ikke har noen angrefrist.

 

Jeg er heller ikke tilhenger av at distribusjonsleddene skal ta blodpriser for varene, prisene kan med fordel senkes og de vil tjene gode penger så lenge alle som vil ha varen kjøper.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

jeg syntes også lite om piratkopiering. men det er da ikke påenget heller. men så lenge de har de prisene de har og ulempene de lemper på de som kjøper produktene, ser jeg heller ingen slutt på det. det beste er å snu på eksemplet du ser før du starter en dvd. du ville ikke tjele en bil? men ville du lasta den ned?

for prisene på digitale kopier er alt for høy. og vi blir omringa av "vill ha" tittler. og de er ofte retta mot ungdom og unge voksene som ikke har like mye penger som de som er i fast arbeid.

7 kr for en sang høres kansje ikke så mye ut. og hadde heller ikke vært det om sangen kun hadde vert tilgjenglig for deg etter at du betalte 7kr for den. men den er tilgjenglig for alle som motte ønske den for 7 kr. og da blir det plutslig veldig mye penger ut av en enkelt sang, siden den kan kopieres til alle som motte ønske det for 7kr. uten at de som har laga den trenger å lage samme sang fler ganger pr kjøper.

 

jeg skal prøve å være forsiktig med å forsvare piratkopiering her. men jeg trur faktisk all media faktisk hadde vært mer utilgjenglig om det ikke var for at folk piratkopierer. jeg trur faktisk ikke musikk hadde vært tilgjenglig på nettet overhode om det ikke var for alt som har skjedd innen piratkopiering. og media bibeliotek som spotify, wimp og voddler aldrig hadde eksistert om det ikke var for piratkopiering.

om digitale produkter hadde blitt gratis (eventuelt kun betalt distubusjonskostnader om nødvendig) etter en viss sum var inntjent. ville vi kansje klart å bli kvitt piratkopiering. eks. et tak på profitt er det dobbelte av produksjons kostnader. og vi hadde i samme slengen kansje blitt kvitt noen klasseskille problemer vi har i sammfundet i dag i samme slengen.

Lenke til kommentar

kjell- er enig i at spill og musikk er dyrt, men det er gode grunner til det.

Prisene skal finansiere utviklingen av mer risikofyllte prosjekter, derfor kan du ikke ha noe inntektstak selv om det er en god tanke, det samme gjelder for musikk. De store artistene er med og finansierer satsing på mindre artister.

 

Noen spill koster flere hundre millioner å utvikle, en pris til sluttbruker på feks kr100 vil da rett og slett ikke være nok. Det er bare en liten prosentaneel av dagens spill som faktisk går med overskudd, ikke nødvendigvis fordi det er dårlige spill, men alt appellerer ikke like bra til massene som feks HALO eller COD.

 

Det er ingen som trykker penger; Sony BMG hadde en EBITDA på 4,9% i 2008, ActivisionBlizzard har EBIT på 2%, Electronic Arts på 1%.. Det er ikke mye å skryte av.. I vår bedrift er vi misfornøyd om vi kommer under 15%.

Lenke til kommentar

Hvilket resultat man står igjen og presenterer uttad avhenger sterkt av hvordan man sjonglerer med tallene og bruker pengene. Jeg tror nok man med fordel kunne senket prisene på spill. Lavere priser har også den effekten at de selger mer og tjener mer (spesielt på digital distribusjon).

Eks. er Steam og deres samarbeidspartnere et godt eksempel på en helt hårete prispolitikk her i Europa (uten å dra opp den igjen).

 

Er dog helt med på alt du sier der Fenixen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...