Gå til innhold

Ipad 2 klar neste år?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ordet genrasjon har jo mistet total mening. Det har gått fra å være noe man selv ikke overlever til å bli en produkt oppdatering i året :)

 

Ja, det er artig hvordan noen *host*Apple*host* har byttet ut ordet versjon med ordet generasjon. XP til Vista var et generasjonsskifte. PS 2 til PS 3 var et generasjonskifte. DirectX 9 til 10 var et generasjonsskifte. iPhone 3 til 4 eller iPad 1 til 2 er ikke et generasjonsskifte.

Lenke til kommentar

Crap for oss som allerede har iPad v1.0 :(

 

Siden den ikke engang ble lansert i Norge, kan man vel skylde på seg selv om man bor her og har kjøpt en åpenbar betaversjon av et produkt.

De fleste ikke-fanboys kastet et blikk på spesifikasjonslisten til ipad, lo litt av navnet og at den var "magisk", og sa "kanskje neste generasjon"

 

E: Og hvem pokker vil ha en enda dyrere samsung galaxy tab?

Er det KUN for å opponere mot apple på dette punktet?

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Før fikk man inntrykk av at journalistene var interessert i det de skrev på disse it-nettstedene - nettstedene ble drevet av ildsjeler. Nå virker det mest som det sitter journalister og produserer artikler fordi de må, og kvaliteten blir deretter. Merket blant annet en stor endring da HW.no ble solgt til Orkla media i 2006. Plutselig kom det f.eks ikke artikler på søndager/helger, og man fikk langt mer slike korte svada-artikler. Det virker dessverre som man skal tyne maksimalt med penger ut av nettstedene, og vi ser samme tendensen hos de fleste nettaviser. De ansatte skal gjøre mange jobber samtidig og får for lite tid til å lage gode artikler.

 

Og ja, det kommer en ny Ipad, og Iphone, og kanskje (surprise!) en enda nyere utgave om 2 år! "På mange måter en bedre Ipad-enhet" - Helt sikkert, spesielt siden hw.no har testen den så grundig.

 

Dette kan være interessant å vite når man faktisk har noe konkret å komme med - noen konkrete specs, bilder etc. At neste Ipad skal få bedre skjerm, bedre kamera (eller 3 kamera, hvem vet?), bedre oppkoblingsmuligheter og så videre er på en måte selvsagt, produsentene kommer alltid med nye produkter. Verre er det at journalisten antar og konkluderer med dette - journalisten vet jo ikke hvilke specs den får, han bare gjetter ut fra løse rykter på nettet. I tillegg kommer han med feil info som enda ikke er rettet (kamera på ipaden).

 

Det er så utrolig mange datainteresserte mennesker i Norge - hvordan klarer man da å finne så mange svadajournalister til IT-avisen, hw.no osv... Jeg skjønner det ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Før fikk man inntrykk av at journalistene var interessert i det de skrev på disse it-nettstedene - nettstedene ble drevet av ildsjeler. Nå virker det mest som det sitter journalister og produserer artikler fordi de må, og kvaliteten blir deretter. Merket blant annet en stor endring da HW.no ble solgt til Orkla media i 2006. Plutselig kom det f.eks ikke artikler på søndager/helger, og man fikk langt mer slike korte svada-artikler. Det virker dessverre som man skal tyne maksimalt med penger ut av nettstedene, og vi ser samme tendensen hos de fleste nettaviser. De ansatte skal gjøre mange jobber samtidig og får for lite tid til å lage gode artikler.

 

Og ja, det kommer en ny Ipad, og Iphone, og kanskje (surprise!) en enda nyere utgave om 2 år! "På mange måter en bedre Ipad-enhet" - Helt sikkert, spesielt siden hw.no har testen den så grundig.

 

Dette kan være interessant å vite når man faktisk har noe konkret å komme med - noen konkrete specs, bilder etc. At neste Ipad skal få bedre skjerm, bedre kamera (eller 3 kamera, hvem vet?), bedre oppkoblingsmuligheter og så videre er på en måte selvsagt, produsentene kommer alltid med nye produkter. Verre er det at journalisten antar og konkluderer med dette - journalisten vet jo ikke hvilke specs den får, han bare gjetter ut fra løse rykter på nettet. I tillegg kommer han med feil info som enda ikke er rettet (kamera på ipaden).

 

Det er så utrolig mange datainteresserte mennesker i Norge - hvordan klarer man da å finne så mange svadajournalister til IT-avisen, hw.no osv... Jeg skjønner det ikke.

 

This man as president!

100% enig i det du skrev. Alt handler om pengene nå for tiden...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Blir lettere frustrert når jeg hører retina omtalt som skjerm. Det er jo bare vissvass. Og det blir til det fulle illustrert hvor vissvass det er når det blir oversatt med netthinne-teknologi. Det er ikke mye i hvordan "retina"-skjermene virker som minner om hvordan netthinna virker.

 

Men, må innrømme jeg gleder meg til å se at de dytter inn en oppløsning på 1920x1280 på 7", det blir bra :)

Jepp. Det blir som reklamer for divere kremer som skal gjøre slikt at du ser yngre ut. Prefeol ritalift dna som gjør at huden blir yngre. Get the f..k out. De som lar seg lure av slik reklame. Klarer overhode ikke å dra noen slutninger til navnet retina display hva det er. Normalt så forteller navnet hva det er, men som sagt. Apple har vel samme reklamefolka som nevnte kremer...

Lenke til kommentar

Hei,

 

Bare for å klargjøre dette:

1) IPAD er ikke et lesebrett

2) IPAD2 er ikke et lesebrett ut fra det vi vet i dag.

 

IPAD er en bærbar pc, uten tastatur, men med trykkfølsom skjerm.

 

Et lesebrett er feks Kindle, Sony PRS-300 etc. (søk etter ereader, ebook reader i google)

Bippo

Lenke til kommentar

Blir lettere frustrert når jeg hører retina omtalt som skjerm. Det er jo bare vissvass. Og det blir til det fulle illustrert hvor vissvass det er når det blir oversatt med netthinne-teknologi. Det er ikke mye i hvordan "retina"-skjermene virker som minner om hvordan netthinna virker.

 

Men, må innrømme jeg gleder meg til å se at de dytter inn en oppløsning på 1920x1280 på 7", det blir bra :)

Jepp. Det blir som reklamer for divere kremer som skal gjøre slikt at du ser yngre ut. Prefeol ritalift dna som gjør at huden blir yngre. Get the f..k out. De som lar seg lure av slik reklame. Klarer overhode ikke å dra noen slutninger til navnet retina display hva det er. Normalt så forteller navnet hva det er, men som sagt. Apple har vel samme reklamefolka som nevnte kremer...

Retina er øyets netthinne. Navnet spiller på at pikseltettheten er så høy at øyet ikke kan oppfatte den enkelte piksel om du holder skjermen på vanlig bruksavstand (som Apple mener er rundt 30 cm). Men ja, det er akkurat som kremer som reklamerer med stoffer som ikke finnes ...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Blir lettere frustrert når jeg hører retina omtalt som skjerm. Det er jo bare vissvass. Og det blir til det fulle illustrert hvor vissvass det er når det blir oversatt med netthinne-teknologi. Det er ikke mye i hvordan "retina"-skjermene virker som minner om hvordan netthinna virker.

 

Men, må innrømme jeg gleder meg til å se at de dytter inn en oppløsning på 1920x1280 på 7", det blir bra :)

Jepp. Det blir som reklamer for divere kremer som skal gjøre slikt at du ser yngre ut. Prefeol ritalift dna som gjør at huden blir yngre. Get the f..k out. De som lar seg lure av slik reklame. Klarer overhode ikke å dra noen slutninger til navnet retina display hva det er. Normalt så forteller navnet hva det er, men som sagt. Apple har vel samme reklamefolka som nevnte kremer...

Retina er øyets netthinne. Navnet spiller på at pikseltettheten er så høy at øyet ikke kan oppfatte den enkelte piksel om du holder skjermen på vanlig bruksavstand (som Apple mener er rundt 30 cm). Men ja, det er akkurat som kremer som reklamerer med stoffer som ikke finnes ...

Klarte også å finne ut av det til slutt via diverse gåggling, men selve navnet gir meg ingenting.

Hadde på høyskolen slike regnestykker der øyet ikke lenger klarer å skille 2 frekvenser fra hverandre. Kalles for halvte ordens egenfrekvens eller noe sånt. Enkelt forklart så kan man se et sjakkbrett med sorte og hvite kvadratiske ruter. Begynner man å bevege seg bort fra brettet så vil brettet på en avstand se grått ut. Vi hadde oppgave å regne ut den avstanden. Puh glad man er ferdig med den skolen... he he

Lenke til kommentar

"Det skal allerede være kommet markedsanalyser fra selskaper som Ticonderoga Securities, og Apple er spådd suksess med den nye enheten. "

 

Åh? Jøss. Analyseselskapet jornonet (som jeg selv starter her og nå) kommer med den samme spådommen...

 

Altså, hvor mye jobb kreves det for å fortelle verden at neste generasjon av et Apple-produkt som iPad/iPod/iPhone vil få suksess? Har det noensinne gått motsatt vei?

 

---

Og nei, jeg er ingen Apple-fanboy. Jeg er en Linux-fanboy som trives med min iPhone, og vurderer enten iPad eller Samsung Galaxy Tab i nær fremtid.

Lenke til kommentar

Før fikk man inntrykk av at journalistene var interessert i det de skrev på disse it-nettstedene - nettstedene ble drevet av ildsjeler. Nå virker det mest som det sitter journalister og produserer artikler fordi de må, og kvaliteten blir deretter. Merket blant annet en stor endring da HW.no ble solgt til Orkla media i 2006. Plutselig kom det f.eks ikke artikler på søndager/helger, og man fikk langt mer slike korte svada-artikler. Det virker dessverre som man skal tyne maksimalt med penger ut av nettstedene, og vi ser samme tendensen hos de fleste nettaviser. De ansatte skal gjøre mange jobber samtidig og får for lite tid til å lage gode artikler.

 

Og ja, det kommer en ny Ipad, og Iphone, og kanskje (surprise!) en enda nyere utgave om 2 år! "På mange måter en bedre Ipad-enhet" - Helt sikkert, spesielt siden hw.no har testen den så grundig.

 

Dette kan være interessant å vite når man faktisk har noe konkret å komme med - noen konkrete specs, bilder etc. At neste Ipad skal få bedre skjerm, bedre kamera (eller 3 kamera, hvem vet?), bedre oppkoblingsmuligheter og så videre er på en måte selvsagt, produsentene kommer alltid med nye produkter. Verre er det at journalisten antar og konkluderer med dette - journalisten vet jo ikke hvilke specs den får, han bare gjetter ut fra løse rykter på nettet. I tillegg kommer han med feil info som enda ikke er rettet (kamera på ipaden).

 

Det er så utrolig mange datainteresserte mennesker i Norge - hvordan klarer man da å finne så mange svadajournalister til IT-avisen, hw.no osv... Jeg skjønner det ikke.

 

I den virkelige verden koster det virkelige penger å drive et nettsted. Inntil vi får en betalingsløsning for innhold har vi egentlig ingenting vi skulle sagt, hw.no kan produsere dritt så mye de vil inntil brukerne slutter å klikke på artiklene. Dessverre må man klikke på artikkelen før man vet om det er dritt eller ikke.

Derfor bør kanskje alle som ikke ønsker å lese intetsigende jall slutte å besøke siden. Da vil kvaliteten bli bedre for oss som blir igjen + mindre grining på forum.

Lenke til kommentar

ipad er en forvokst kameramobiltelefon uten mobiltelefoni og kamera. Den har lite med PC og mac å gjøre både på maskinvaresiden, form, bruksområde og programvare.

iPad har lite med telefoni å gjøre, men derimot mye med PC å gjøre. Du har en ensrettet oppfatning av og bakstreversk holdning til hva en PC skal være. Siden iPad erstatter behovet for datamaskin i stor grad/den daglige bruken for de aller fleste eierne, vil jeg på det sterkeste si at dette har mye med PC å gjøre.

 

Min iPad har komplett erstattet behovet for å ta med laptop til universitetet. At dette liksom skulle ha noe med telefoni og kamera å gjøre, finner jeg meget merksnodig. Faktisk har den også bidratt til at jeg ennå ikke har skrevet ut noe som helst dette semesteret.

Lenke til kommentar
Det går nå rykter om at Apple snart skal være klar med en ny, mindre og på mange måter en bedre Ipad-enhet. Det skal dreie seg om en Ipad med 7-tommers skjem (dagens Ipad-en har 9,7 tommer).

Så apple skal no i all hovedsak lage ein Samsung Galaxy tab?

 

Galaxy tab har jo alt dette som apple planleger i v2.

Men det skal bli spennande å sjå om det kjem noken unike funksjoner på ipad 2, slik som det ser ut no så vil Galaxy tabben holde godt følge sidan galaxy har fullverdig telefonfunksjon.

 

Det der var min første tanke også.. men også at det var en litt rar nyhet da..

Lenke til kommentar

ipad er en forvokst kameramobiltelefon uten mobiltelefoni og kamera. Den har lite med PC og mac å gjøre både på maskinvaresiden, form, bruksområde og programvare.

iPad har lite med telefoni å gjøre, men derimot mye med PC å gjøre. Du har en ensrettet oppfatning av og bakstreversk holdning til hva en PC skal være. Siden iPad erstatter behovet for datamaskin i stor grad/den daglige bruken for de aller fleste eierne, vil jeg på det sterkeste si at dette har mye med PC å gjøre.

 

Min iPad har komplett erstattet behovet for å ta med laptop til universitetet. At dette liksom skulle ha noe med telefoni og kamera å gjøre, finner jeg meget merksnodig. Faktisk har den også bidratt til at jeg ennå ikke har skrevet ut noe som helst dette semesteret.

 

PC er en klart definert plattform. En "personal computer" derimot kan være alt fra en kalkulator til skrivebords PC". iPad er i bunn og grunn en iPhone uten telefoni og kamera. Så kan du si ting så sterkt du bare vil.

Lenke til kommentar
Min iPad har komplett erstattet behovet for å ta med laptop til universitetet. At dette liksom skulle ha noe med telefoni og kamera å gjøre, finner jeg meget merksnodig. Faktisk har den også bidratt til at jeg ennå ikke har skrevet ut noe som helst dette semesteret.

iPad kan nok fint brukes som et lesebrett med mulighet for internett, mail, multimedia og enkle notater, og i så måte erstatte en laptop på rene lesestudier. Men et lesebrett med enkle internettfunskjoner får man også til ca. en fjerdedel av prisen, og notater har jeg aldri klart å få skikkelig til på PC (og regner ikke med å klare det bedre med touch-tastatur). Og for en vesentlig del av studentmassen i Norge trengs det mye mer støtte enn hva iPad kan tilby. I løpet av ett år som førsteårsstudent hadde jeg bruk for blant annet Maple, Matlab/Octave, C++ IDE, Java og Quartus.

Så å kalle iPad en PC blir litt drøyt i mitt hode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...