Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Finnes vel noen middel som skal redusere sjansen for å få flått. Noen som vet hvordan de funker?

 

Min erfaring er at å tette igjen buksen og ikke la armene dingle i høyt gress er nok til å ikke bli bitt. Selv om det kravler helt avsindige mengder av dem på buksen. Men hadde vært fint å f.eks gå i shorts på fine dager.

 

Edit, trodde dette var snedige ting du lurer på et øyeblikk her.

Endret av Kakofoni
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne forumdelen handler mye om at enkelte grupper er overrepresenterte i forskjellige statistikker, mens andre gruppers overrepresentasjon ikke får like mye oppmerksomhet. Jeg fant derfor denne artikkelen ganske interessant.

 

Artikkelen handler om forumet Stormfront. Det er et lite samfunn, mye mindre enn diskusjon.no, med rundt 1 800 brukere per dag. De siste fem årene har rundt 100 mord blitt utført at personer som er verifiserte brukere av Stormfront, noe som er ganske utrolig. Interessant nok skjøt statistikken i været etter 2009, og interessant nok like etter at Obama ble president. Tilfeldig? Jeg vet ikke.

 

Den typiske Stormfront-morderen blir profilert som en frustrert, arbeidsledig, hvit mann som bor sammen med sin mor eller "estranged spouse or girlfriend", hvor det er hun som finansierer husholdningen. Fra generell antistatlig høyreside, til konspirasjonsteorier, til militante hatsider som fokuserer på etnisitet. Hvitt folkemord, jøder, homofile, minoriteter og multikultur får skylden for det meste. Artikkelen sammenligner Stormfront med Al Qaeda sitt Inspire.

 

Noe annet jeg bet meg merke til er et av innleggene Breivik skrev: “Feminism, corrupt treacherous politicians, a corrupt treacherous media, pro-immigration Jewry and a corrupt academia is the hole in the ‘dike,’ while Muslims are the water flooding in.”

 

Grunnen til det er at det mer eller mindre bekrefter inntrykket jeg fikk da jeg skummet meg gjennom "manifestet" hans; Breivik er en vandrende stereotype. Det er ingenting nytt eller overraskende her, hverken ideene eller ordbruken. Det er klisjeer vi ser igjen overalt på mer internasjonale fora, men også her. Det er helt standard høyreekstrem internettideologi.

 

Vi har en bruker her som tidligere har reklamert for Nordfront, og som derfor garantert også er fra Stormfront. Vi har også et par brukere som, om de ikke selv er på Stormfront, henter informasjonen sin fra affilierte steder (enten det er /pol/, diverse deler av Reddit eller andre steder). Her også er sjargongen helt lik, det er fascinerende.

Endret av Sheasy
  • Liker 3
Lenke til kommentar

I en helt utrolig intern granskningsrapport, konkluderer IMF med at de aldri skulle backet hverken euroen, eller ødeleggelsen av Hellas. Denne artikkelen fra The Telegraph (overraskende!), viser hvordan rapporten mer eller mindre slakter hele fellesvalutaprosjektet og dessuten kritiserer sin egen organisasjon på det sterkeste for å ha støttet euroen, uten å basere det på økonomisk teori eller noe annet. Dette er nye toner fra IMF, skal bli spennende om de vil endre kurs framover. Om den syke fellesvalutaen kjent som euro nå etterhvert mister en såpass viktig alliert, kan de få trøbbel. Også gledelig å se euro-prosjektet bli plukket ifra hverandre fra andre aviser enn de på venstresiden.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Må si meg enig i tankesmien Agenda`s konklusjon om å forby nikab blant barn i skolen. FRP`s hovering og "velkommen etter" til venstresiden blir bare hvit støy da tiden må være moden og grunnlaget meget godt vurdert før man gjør slike grep som jo tross alt begrenser personlig frihet, noe FRP også var opptatt av en gang for lenge siden... Uansett er det nå lett å se at tiden er inne og at det er helt riktig med ett forbud.

 

Ap, SV og sentrumspartier vil forby nikab i skolen

 

Frp om nikab-forbud: – Velkommen et tiår etter

Endret av GameOnside
Lenke til kommentar

Pussig hvordan folk følger aksepterer "sine" politikernes ideer, uansett hvor usmakelig disse ideene var i sine politiske motstanderes munn.

 

Nuvel, FRP har nok ikke fremmet noe slikt forslag om kun ett nikab forbud blant barn, der hadde både hijab og halal m.m. gått med i dragsuget.

 

Også er det jo avgjørende at vi i dette tilfellet har med en oppegående tenkesmie med en bred koalisjon av politikere ifra forskjellige partier, altså mange ting man ikke kunne si om de politiske amatørene i frp og hva de hadde kokt konklusjonen sin opp på av fremmedfrykt og enkel løsninger.

Endret av GameOnside
Lenke til kommentar

Ville det ikke være mere smidig å eventuelt innføre et generelt forbud mot maskering i barneskolen? Det virker jo meningsløst om man får gå med finlandshette, men ikke med niqab.

Det beste hadde vært å innføre forbud mot maskering på offentlige tettsteder. Ellers kan jeg ikke huske sist jeg så noen vandre rundt innendørs og blant folk med finlandshette, selv på skisteder.
Lenke til kommentar

Ville det ikke være mere smidig å eventuelt innføre et generelt forbud mot maskering i barneskolen? Det virker jo meningsløst om man får gå med finlandshette, men ikke med niqab.

 

Nei man forbyr nikab like mye pga vi ikke ønsker at barna skal bli hjernevasket rett inn i religionens mørke doktriner, som at man ikke skal være tildekket i seg selv. Isåfall så hadde man måtte forby både hetter ig finlandshetter m.m. som du sier. Det minste problemet (som man også luker vekk med dette forbudet) er altså at man ikke ser fjeset til folk, største problemet er nok integreringen inn i det norske samfunn når man blir gående rundt i en heldekkende søppelsekk mens de andre barna løper rundt i shorts..

 

Greit at vi får avvent norske muslimer denne destruktive tradisjonen, man er fullgod muslim med bare hijab også (eller uten noe for den saksskyld), så her må altså barnas beste igjen gå foran foreldre og Imamers ønsker. Og det kan bare være en positiv for alle parter.

Lenke til kommentar

Fremmedfrykt blir altså OK om det promoteres av APs tenkesmie istedenfor amatørene i FrP?

 

Igjen, dette forslaget var ikke bygget på fremmedfrykt men mer ett verktøy i kampen mot radikalisering og en positiv faktor for videre integrering. Ikke minst så sparer man hundrevis av barn for en totalitær religiøs skjebne, det er heldigvis ikke lenger greit at hjernevaskede foreldre dytter løgnene videre over på ungene som skal vokse opp i Norge og som kommer til å bli slitt mellom to kulturelle stoler.

 

Dette er vinn-vinn, det politiske håndverket som har blitt lagt til grunn er såpass solid at det er ingen grunn til å felle tåre4r i liberalismens navn over dette. Dette vil føre til mer frihet for enkeltindividet, ikke mindre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ville det ikke være mere smidig å eventuelt innføre et generelt forbud mot maskering i barneskolen? Det virker jo meningsløst om man får gå med finlandshette, men ikke med niqab.

 

Enig. Eller kle seg ut som batman. Men det viser vel bare hvor tåpelig forbudet er.

 

 

Du som religiøs vil nok ha vanskelig med å se verdien i dette ja, men dette er nå avgjørende for integreringen og da igjen barnas framtid, burde ikke det stille sterkere enn å male videre på denne gudsfryktighet? Hva godt vil komme ut av at ett barn i Norge må kle seg i nikab?

Lenke til kommentar

 

 

Fremmedfrykt blir altså OK om det promoteres av APs tenkesmie istedenfor amatørene i FrP?

 

Igjen, dette forslaget var ikke bygget på fremmedfrykt men mer ett verktøy i kampen mot radikalisering og en positiv faktor for videre integrering. Ikke minst så sparer man hundrevis av barn for en totalitær religiøs skjebne, det er heldigvis ikke lenger greit at hjernevaskede foreldre dytter løgnene videre over på ungene som skal vokse opp i Norge og som kommer til å bli slitt mellom to kulturelle stoler.

FrPs forslag er heller ikke bygget på fremmedfrykt, om man skal tro politikerne derifra, akkurat som med APs forslag

 

Dette er vinn-vinn, det politiske håndverket som har blitt lagt til grunn er såpass solid at det er ingen grunn til å felle tåre4r i liberalismens navn over dette. Dette vil føre til mer frihet for enkeltindividet, ikke mindre.

Mer bruk av tvang mot individer, i dette tilfellet ved å forby en viss bekledning, medfører aldri MER frihet.

 

MER bruk av tvang mot befolkningen av Staten medfører alltid MINDRE frihet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...