Gå til innhold

Parkeringsbot, mener den er feil


Nik0

Anbefalte innlegg

Fikk bot i dag. Her er situasjonen.

 

bottd.png

 

Finner ingen parkeringsplass ved skolen, og parkerer da like utenfor. Fult av parkering forbudt skilt rundt der, men er èn gate hvor det ikke er noe slikt skilt på den ene siden av veien. Derfor blir denne full hver eneste dag. Kommer dit selv og parkerer, og tenker selv etter om jeg er for nærme krysset, men kommer frem til at jeg sperrer ikke for noe og det er mer enn 5 meter til selve veien.

 

Jobber på skolen i en time og da jeg er tilbake har jeg fått bot..

 

Har visstnok brutt parkeringsforskriften 4 b i paragraf 14, som er:

 

"Det er forbudt å stanse i vegkryss eller nærmere enn 5 meter fra vegkrysset. Avstanden regnes fra det punkt hvor fortauskant, kantlinje eller vegkant begynner å runde".

 

Andre opplysninger: "Bilen parkert i bue"

 

 

Kan jeg komme noen vei med å klage på dette dette?

Endret av bluechamp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du noe google bilde av denne plassen?

 

Hvis det ikke hadde vært bue der du lager buen, hadde veien gått rett frem. Dermed kan det se ut som du "står i ett kryss". Så tviler du kommer noen vei med denne saken.

 

Ser sånn ut, de gule strekene er der ikke i virkeligheten, kun satt på for å vise at det er en vei. Der jeg har parkerert er egentlig et boligfelt med masse hus, ved siden av en litt større vei.

botie.png

 

 

Men ja, jeg har forstått hvor det måles fra nå, så da lærte jeg noe nytt i dag og:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...