Gå til innhold

Søker tysk SS uniform, hjelm og gas-maske


Anbefalte innlegg

Leter etter en butikk hvor jeg kan få kjøpt en replica av en tysk SS uniform fra andre verdenskrig.

Allgemeine-SS.jpg

Dette da med tilhørende hatt, støvler og en standard svart militærhjelm.

 

Leter også etter en eldre gas-maske, noe i samme gate som allemannsmasken som ble delt ut til Finnske familiefedre i 1939.

 

1930s_gas_mask.jpg

 

Grunnen til dette er at jeg har en ekstrem interesse for både andre verdenskrig og det meste relatert til det. Før noen prøver å argumentere mot nasismen osv. må jeg få påpeke at det at noen har en tysk uniform i besittelse sier ikke dette nødvendigvis noe om deres politiske ståsted, såfremt man ikke masjerer opp og ned karl johan og roper "Heil Hitler".

Endret av Gravizt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nok på internett for å finne noe sånt. Tror det finnes et stort samlemiljø internasjonalt som selger uniformer, men du må regne med å måtte betale mye. Er mange typer SS uniformer da, så du må nok spesifisere.

I hvilke sammenhenger tenker du å bruke den?

Lenke til kommentar

Gjorde det om til en vanlig img tag. Spoilerne fungerte for meg, uansett.

 

Leter vel etter en offiser-uniform. Har ikke klart å finne noe sted som selger gode kopier, så jeg håpet at noen her ville vite noe.

 

I hvilke sammenhenger tenker du å bruke den?

Det er vel mest noe jeg ønsker å ha grunnet interesse, og fordi det definitift er en ekstremt tøff uniform. Som nevnt i første post har dette ingenting med politisk ståsted å gjøre, og jeg støtter på ingen måte noen form for nasisme, selv om flere ting hitler har poengtert synes jeg at er gode poenger, men dette for bli til en annen gang.

Endret av Gravizt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...