Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ABS og EPS starter å lyse under kjøring


janfredrik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje du burde vise den på verksted om manualen sier det, siden du åpenbart ikke er i stand til å fikse feilen selv. I verste fall så kan dette bety at bremsene dine ikke virker som de skal.

Bah. Man spør om hjelp på et forum for at kanskje andre har hatt samme problem med sin bil, og vet hva som skal til for å få bukt med problemet. Så plis.

 

Har googla meg litt fram til at EPS'en "leser" ABS'en ja, så det med sensorene høres jo logisk ut..

Lenke til kommentar

Kjenner du noen med VAG-COM? Beinharde VAG-entusiaster har dette.

 

Be de lese av feilkodene. Da kan det hende at de finner ut hvilken del som er defekt.

 

Hvis du ikke kjenner noen, må du til verkstedet.

 

Hvis det er ABS sensoren, anbefaler jeg deg å kjøpe uoriginal, og bytte selv. Uoriginale sensorer er like gode, og å bytte sensor er like lett som å ta av hjulet.

Lar du Møller gjøre dette, tar de 2 000,- for jobben. Gjør du det selv, slipper du unna med 500,-

 

I 80% av tilfellene er det som regel ABS-sensoren som er defekt.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

er nok bare å bytte sensor. aldrig vært borti att møkk på sensor har vært årsak til feilkode.

 

Fikk en slik feil på bilen min i fjor etter en ufrivillig sladd på slapseføre. Det var rett og slett kommet litt snøslaps på sensoren. Etter en dag i oppvarmet garsje på jobb, var problemet borte...

Lenke til kommentar

Mye snø/is kan helt sikkert forsårake en slik feil, men jeg har sett mange sensorer som har vært nedgrodd av møkk og de har fremdeles virka. så jeg vil fremdeles si att det mest sannsynlig er sensoren. Ser du bort fra ledningsbrudd til sensoren, så har dette vært tilfelle der jeg jobber.

Lenke til kommentar
  • 12 år senere...

Dette er typisk problem på denne bilmodellen. Feil på ABS/esp lamper lyser etter kort kjøring og nullstiller seg når du tar tenningen av og på igjen. 
dette er ABS kransen på selve hjulageret som har forandret distanse til sensor pga korrosjon. I noen tilfeller ryker også sensor pga slitasje ang for liten klaring. 
 

en grei måte å finne ut om du har sensor feil er å se hvilken lamper som lyser. På denne bilmodellen lyser dekktrykks varsel lampen samtidig med ABS/esp vist sensoren er røket. 
systemet vill automatisk varsle om ett punktert dekk sammen med de andre varslingene fordi den ikke klarer å lese ut aktuel fart. 

Endret av MAtroxX
Feil alder på post
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...