Gå til innhold

xbox eller ps3? Prisforskjeller osv


Pubé

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du er som følger saueflokken kjøper du ps3. Noe de fleste nordmenn gjør fordi de tør ikke prøve noe nytt.

 

Okei? Da har vel ca alle guttene i min klasse som "gamer" gått mot saueflokken da, siden de sitter med 360? :!:

 

Mens alle de jeg kjenner ute på begby, spiller PS3

Lenke til kommentar

Hvis du er som følger saueflokken kjøper du ps3. Noe de fleste nordmenn gjør fordi de tør ikke prøve noe nytt.

 

Okei? Da har vel ca alle guttene i min klasse som "gamer" gått mot saueflokken da, siden de sitter med 360? :!:

 

Mens alle de jeg kjenner ute på begby, spiller PS3

 

Med tanke på at PS3 selger mye bedre enn 360 i Norge så ja det har de. Kanskje de ikke er like lettpåvirkelige som andre.

 

De fleste som kjøper ps3 er de som kun har hatt ps2.

Lenke til kommentar

Hvis du er som følger saueflokken kjøper du ps3. Noe de fleste nordmenn gjør fordi de tør ikke prøve noe nytt.

 

Herregud..

Så nettopp på post-historien din..

game-room spill, eneste av interessene dine for tiden... samtidig så lirer du av deg slikt tull?

 

Hva så? Er Game room et produkt for sauflokken eller noe? Ikke akkurat. Game room er vel det minst populære som finnes på 360. Fordi dagens "gamere" takler ikke spill som faktisk krever litt evner.

 

Alt man bryr seg om i dag er endeløse filmsekvenser og drittkjedelige storyer.

 

Og du skal nok ikke snakke for høyt om å sjekke post-historier. Du er jo til de grader playststion fanboy. Hvilken bombe.

Endret av Trondenils
Lenke til kommentar

Selv om jeg liker best Playstation-spill i dag - utenom PC, så har jeg hatt andre konsoller og datamaskiner. :)

 

Alt var ikke en dans på røde roser i gamle dager heller, som mange av oss eldre gamere husker, vi abbonerte på spill-blad og måtte skrive inn 5-6 sider med basic kode for å kunne spille ett par level med spill som Frogger o.l.

Og hvis vi ikke hadde skrive-feil så virket det kanskje.

 

Etterhvert kom mere grafiske spill, i arcade-kabinett, og Atari 2600 (mitt favorittspill var Fotball, og det var 3 mot 3 spillere, og de så ut som stikkmenn, og det hadde 2 farger) og NES.

De mest populære titlene som Pacman fikk grafikk, og Pac-man ble mere lignende smiley figuren vi kjenner idag istedenfor en "p" som løp i bane å spiste punktummer (eller "q" når du gikk mot venstre).

Donkey Kong eller ladder, var også samme opplegget på de første datamaskinene, 'p' og 'q' som hoppet over 'o', og det var gøyere med bedre flott grafikk, enn det var på amstraden eller hva pc'ene hette på den tiden.

 

Det er hovedsaklig lignende NES og Arcade-spill i Game-room. :-/

Og samtidig som at disse spillene selvfølgelig har vært tilgjengelig på så å si nesten alle data-plattformene, gjennom tidene så klager deg over at 'sauflokken' er redde for å prøve noe nytt..

 

Mangel på Game room's suksess har ingenting med at dagens gamere ikke bryr seg om gameplay som krever evner, det har mye mere med at innholdet i game-room er eld-gammelt, har utdatert grafikk og dårlige kontroller, og at hele dritten var buggey når det kom ut på 360. Og krevde workaround.

 

Det skal dekke ett niche marked, og det er plenty nye og bedre og penere spill ute på markedet med mye bedre kontroller, og som har mere gående for seg enn å prøve å sørge for at du skal putte på en ny virtuell mynt for å få fortsette, som var hovedutfordringen utviklerene hadde i gamle dager, når game-room originalene ble lagd.

 

Spessielt hvis du har hatt DS og PS2, og vært borti shmup-communities og andre lignende retro-communities (anbefaler folkene på vgevo.com).

 

Fakta er at det finnes nyere - og mye bedre oppdaterte spill - enn game-room spillene - som f.eks. Valkyrie Chronicles, Disgea 3, Demon's Soul, Geometry Wars, SuperStardust HD, Joe Danger, WipeOut HD, Trials HD, Shatter, Critter Crunch etc. etc. er alle relativt populære titler, alle populære spill som også krever 'litt evner', og om 'dagens gamere' ikke ville ha utfordinger som du sier - så hadde slike titler ikke blitt populære, på tross av at de som oftest har litt mere gående for seg enn game-room titlene. :)

 

Så det er derfor at du er den utstøtte sauen som spiser gress alene, det er ikke noe galt med resten av sauflokken, de er ikke nødvendigvis pysete bare fordi de foretrekker å spise andre steder enn der du står å spiser. :-/

 

Selv om jeg liker best Playstation-spill i dag - utenom PC, så har jeg hatt andre konsoller og datamaskiner. :)

 

Alt var ikke en dans på røde roser i gamle dager heller, som mange av oss eldre gamere husker, vi abbonerte på spill-blad og måtte skrive inn 5-6 sider med basic kode for å kunne spille ett par level med spill som Frogger o.l.

Og hvis vi ikke hadde skrive-feil så virket det kanskje.

 

Etterhvert kom mere grafiske spill, i arcade-kabinett, og Atari 2600 (mitt favorittspill var Fotball, og det var 3 mot 3 spillere, og de så ut som stikkmenn, og det hadde 2 farger) og NES.

De mest populære titlene som Pacman fikk grafikk, og Pac-man ble mere lignende smiley figuren vi kjenner idag istedenfor en "p" som løp i bane å spiste punktummer (eller "q" når du gikk mot venstre).

Donkey Kong eller ladder, var også samme opplegget på de første datamaskinene, 'p' og 'q' som hoppet over 'o', og det var gøyere med bedre flott grafikk, enn det var på amstraden eller hva pc'ene hette på den tiden.

 

Det er hovedsaklig lignende NES og Arcade-spill i Game-room. :-/

Og samtidig som at disse spillene selvfølgelig har vært tilgjengelig på så å si nesten alle data-plattformene, gjennom tidene så klager deg over at 'sauflokken' er redde for å prøve noe nytt..

 

Mangel på Game room's suksess har ingenting med at dagens gamere ikke bryr seg om gameplay som krever evner, det har mye mere med at innholdet i game-room er eld-gammelt, har utdatert grafikk og dårlige kontroller, og at hele dritten var buggey når det kom ut på 360. Og krevde workaround.

 

Det skal dekke ett niche marked, og det er plenty nye og bedre og penere spill ute på markedet med mye bedre kontroller, og som har mere gående for seg enn å prøve å sørge for at du skal putte på en ny virtuell mynt for å få fortsette, som var hovedutfordringen utviklerene hadde i gamle dager, når game-room originalene ble lagd.

 

Spessielt hvis du har hatt DS og PS2, og vært borti shmup-communities og andre lignende retro-communities (anbefaler folkene på vgevo.com).

 

Fakta er at det finnes nyere - og mye bedre oppdaterte spill - enn game-room spillene - som f.eks. Valkyrie Chronicles, Disgea 3, Demon's Soul, Geometry Wars, SuperStardust HD, Joe Danger, WipeOut HD, Trials HD, Shatter, Critter Crunch etc. etc. er alle relativt populære titler, alle populære spill som også krever 'litt evner', og om 'dagens gamere' ikke ville ha utfordinger som du sier - så hadde slike titler ikke blitt populære, på tross av at de som oftest har litt mere gående for seg enn game-room titlene. :)

 

Så det er derfor at du er den utstøtte sauen som spiser gress alene, det er ikke noe galt med resten av sauflokken, de er ikke nødvendigvis pysete bare fordi de foretrekker å spise andre steder enn der du står å spiser. :-/

Lenke til kommentar

Men xbox live burde bli gratis når neste konsoll kommer ut eller noe i den duren

 

Lite sannsynlig, mere sannsynlig at alle konsoll-produsentene kommer til å tvinge brukerene å betale for online-spilling neste generasjon - 360-kundene virker glade for å betale.

Dem betaler gladelig for en bedre online tjeneste med en bedre online MP opplevelse. ;) Jeg mener ihvertfall at online spilling på XBL er et lite hav bedre med cross-game chat, cross-game invites og party systemet kontra PSN. Jeg er dermed uenig i at XBL gold er bortkasta penger mot PS3 og PSN og at vi rent taper på en slik betalingsmodell. Det er ikke akkurat gratis å drifte XBL, forbedre ekisterende og kommme med nye tjenester og innhold. XBL hadde neppe vært hva det er i dag eller kommet dit like raskt hvis det ikke hadde vært for inntektene fra gold-medlemskapet.

Hadde XBL kun ligget på samme nivå med PSN på funksjonalitet, tjenester og innhold (innhold får dog et løft med PSN+) hadde det vært noe annet, men det er nå ikke tilfellet.

 

Jeg er likevel ikke helt uenig i at å betale for å spille online er en uting. Personlig spiller jeg såpass lite online og benytter meg såpass lite av innholdet og tjenestene på XBL at jeg kunne godt å tenkt meg en modell Sony nå har med PSN og PSN+. Men så spørs det om det hadde gitt nok inntekter til å utvikle og vedlikeholde online tjenesten såpass som har skjedd med XBL.

Lenke til kommentar

Hva er prisforskjeller på de nyeste versjonene av konsollene med minst lagring?

Hvilke kontroller er billigst?

Hvilke spill er billigst?

Priser finner du på prisguide.no

Xbox 360 Slim (arcade) med 250GB HDD koster under 2K i flere butikker og på nettet. Var innom Spaceworld og de hadde den til 1888kr.

 

Da får du følgende:

Helt ny 360 slim med 4GB flashminne internt, 1mnd. Xbox Live Gold, 250GB HDD, 1stk. kontroller, strøm og enkel videokabel. Du må kjøpe headset med mikrofon og Hdmi-kabel utenom. Kjøp noe bedre enn det originale headsettet, jeg kjøpte Turtle Beach greie til 360kr. fra Elkjop.no/Lefdal.com.

 

Har fler venner som spiller xbox, men det er mange PS3 spill jeg vil ha, liker også PS3 kontrollen best.

Bruker dine venner Xbox Live og spiller online? Hvis svaret er ja? Kjøp xbox!

 

 

 

jeg liker PS kontrollen bedre

 

Jeg liker nok xbox kontrollen bedre. Man holder liksom i hele kontrollen. Kjøpte en xbox kontroll med USB til å spille PC spill på i går, og sjekket like gjerne ut forskjellene på xbox og PS kontrollene

Best, bedre og nå dårligere enn 360 ?

 

^ jeg vil egentlig heller ha en PS3, men siden ALLE jeg kjenner spiller på XBOX, får jeg vente med PS3 til neste år :(

Svaret er avgitt tidligere.

 

 

 

Å betale 25kr/mnd. for XboxLive er ikke mye. Det er verdt pengene.

Lenke til kommentar

Hva er prisforskjeller på de nyeste versjonene av konsollene med minst lagring?

Hvilke kontroller er billigst?

Hvilke spill er billigst?

Priser finner du på prisguide.no

Xbox 360 Slim (arcade) med 250GB HDD koster under 2K i flere butikker og på nettet. Var innom Spaceworld og de hadde den til 1888kr.

 

Da får du følgende:

Helt ny 360 slim med 4GB flashminne internt, 1mnd. Xbox Live Gold, 250GB HDD, 1stk. kontroller, strøm og enkel videokabel. Du må kjøpe headset med mikrofon og Hdmi-kabel utenom. Kjøp noe bedre enn det originale headsettet, jeg kjøpte Turtle Beach greie til 360kr. fra Elkjop.no/Lefdal.com.

 

Har fler venner som spiller xbox, men det er mange PS3 spill jeg vil ha, liker også PS3 kontrollen best.

Bruker dine venner Xbox Live og spiller online? Hvis svaret er ja? Kjøp xbox!

 

 

 

jeg liker PS kontrollen bedre

 

Jeg liker nok xbox kontrollen bedre. Man holder liksom i hele kontrollen. Kjøpte en xbox kontroll med USB til å spille PC spill på i går, og sjekket like gjerne ut forskjellene på xbox og PS kontrollene

Best, bedre og nå dårligere enn 360 ?

 

^ jeg vil egentlig heller ha en PS3, men siden ALLE jeg kjenner spiller på XBOX, får jeg vente med PS3 til neste år :(

Svaret er avgitt tidligere.

 

 

 

Å betale 25kr/mnd. for XboxLive er ikke mye. Det er verdt pengene.

 

Um, du surrer angående 360. Det er en 4gb pakke uten harddisk (men 4gb internn lagring) og en med harddisk på 250gb, som ikke har noe intern lagring.

 

Det følger med headset i 250gb pakka men ikke i 4gb.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hvis du er en som følger saueflokken kjøper du ps3. Noe de fleste nordmenn gjør fordi de tør ikke prøve noe nytt.

 

 

Hvis du er som følger saueflokken kjøper du ps3. Noe de fleste nordmenn gjør fordi de tør ikke prøve noe nytt.

 

Okei? Da har vel ca alle guttene i min klasse som "gamer" gått mot saueflokken da, siden de sitter med 360? :!:

 

Mens alle de jeg kjenner ute på begby, spiller PS3

 

Med tanke på at PS3 selger mye bedre enn 360 i Norge så ja det har de. Kanskje de ikke er like lettpåvirkelige som andre.

 

De fleste som kjøper ps3 er de som kun har hatt ps2.

 

Skjerp deg. oppfører deg som en uviten fjortis!

Jeg har hatt xbox 360 fra 2008-2010 og kjøpte ps3 i februar. jeg kan si jeg har MYE erfaring på begge sider da. angrer ikke et sekund! sitter nå med 320 gb ps3 kjøp på cdon.no for 2800 kr:) (den går nå for 2498 på elkjøp) veldig fornøyd:) jeg kan mye på den som ikke ps3 kan da dette er multimediakonsoll.

 

jeg kan legge inn filmer fra ekstern harddisk

jeg kan se filmer fra ekstern harddisk uten å være tilkoblet nett

jeg kan se bluerayfilmer

 

 

skal man ha multimediamaskin er ps3 et av de bedre valgene. stikka e rnoe mer vond å holde i men de analoge stikkene er mer nøyaktig og større radius på svinginga

 

skal man ha kun konsollgaming er xbox og er fint valg

Lenke til kommentar

Hvis du er en som følger saueflokken kjøper du ps3. Noe de fleste nordmenn gjør fordi de tør ikke prøve noe nytt.

 

 

Hvis du er som følger saueflokken kjøper du ps3. Noe de fleste nordmenn gjør fordi de tør ikke prøve noe nytt.

 

Okei? Da har vel ca alle guttene i min klasse som "gamer" gått mot saueflokken da, siden de sitter med 360? :!:

 

Mens alle de jeg kjenner ute på begby, spiller PS3

 

Med tanke på at PS3 selger mye bedre enn 360 i Norge så ja det har de. Kanskje de ikke er like lettpåvirkelige som andre.

 

De fleste som kjøper ps3 er de som kun har hatt ps2.

 

Skjerp deg. oppfører deg som en uviten fjortis!

Jeg har hatt xbox 360 fra 2008-2010 og kjøpte ps3 i februar. jeg kan si jeg har MYE erfaring på begge sider da. angrer ikke et sekund! sitter nå med 320 gb ps3 kjøp på cdon.no for 2800 kr:) (den går nå for 2498 på elkjøp) veldig fornøyd:) jeg kan mye på den som ikke ps3 kan da dette er multimediakonsoll.

 

jeg kan legge inn filmer fra ekstern harddisk

jeg kan se filmer fra ekstern harddisk uten å være tilkoblet nett

jeg kan se bluerayfilmer

 

 

skal man ha multimediamaskin er ps3 et av de bedre valgene. stikka e rnoe mer vond å holde i men de analoge stikkene er mer nøyaktig og større radius på svinginga

 

skal man ha kun konsollgaming er xbox og er fint valg

 

 

wah wah ps3 er så bra wah wah alle elsker bluray fordi det elsker jeg wah wah.

 

Du ber meg skjerpe meg? Latterlig.

 

Xbox er kun til konsoll gaming enda det er den eneste konsollen med filmleie her? Som du glatt hopper over, men bluray er liksom så jævla viktig?

 

Bare hold kjeften din jævla ps3 fanboy. Frekk som bare det er du.

Endret av Trondenils
Lenke til kommentar

PS3 FTW

 

hvordan legger man inn filmer på hardisken på ps3? Og går det å koble til en ekstern hardisk til ps3?

 

 

Hvis du tenker på å kopiere filmer fra ekstern harddisk til intern bare trykker du trekant på filmen du vil kopiere, så får du opp fil-alternativer, om jeg husker rett, og så var det bare å kopiere. :)

Du kan også koble PS3 opp i media-server opplegg. :-/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

PS3 FTW

 

hvordan legger man inn filmer på hardisken på ps3? Og går det å koble til en ekstern hardisk til ps3?

 

 

Hvis du tenker på å kopiere filmer fra ekstern harddisk til intern bare trykker du trekant på filmen du vil kopiere, så får du opp fil-alternativer, om jeg husker rett, og så var det bare å kopiere. :)

Du kan også koble PS3 opp i media-server opplegg. :-/

ok men går det ann å legge en film på en minnepenn og koble minnepennen til ps3 og så se på filmen. :-D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...