Gå til innhold

xbox eller ps3? Prisforskjeller osv


Pubé

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville valgt ps3 av flere grunner:

 

1. Som dere diskuterer over her, slipper du å betale for å spille online når du kjøper ps3.

 

2. ps3 har blue-ray. Noe som er fantastisk.

 

3. ps3 har 3D. For å spille av dette trenger du også en 3D-tv. 3D-tv er fortsatt ganske dyrt, men det blir vel ganske fort billigere slik som all annen ny tv teknologi. Men siden det er en stund til ps4 og ny xbox kommer er det greit og ha. Tror også at det kommer til å bli bra å spille i 3D. Black ops er allerede kommet i 3D, mens f.eks. Killzone 3 kommer i 3D.

 

4. Om du liker kontrollen bedre på ps3 burde det ikke være noe tvil med alle andre grunner det er til å velge ps3.

 

5. Det er trådløst internett på ps3, det er vel kanskje på den nyeste xbox versjonen og?

Lenke til kommentar

1. Ja dere har gratis online, det har ikke xbox. 30 kr er heller ikke mye å betale i mnd, samtidig får du med flere morsomme ting som ikke er å finne på PS3.

2. Ja, BLU-RAY, merk navnet. Ikke Blue-ray, men whatever. Ja den skal dere få.

3. Xbox kan også spille av i 3D, ikke på filmer vel og merke, men spill. Kan spille Call of Duty Black Ops på Xbox 360 i 3D.

4. Kontrollen er smak og behag. Personlig fortrekker jeg Xbox - kontrollen da den har mer naturlig grep, men som sagt smak og behag.

5. Ja, det er vel ikke noe argument lenger. Uansett er ikke kabel noe problem da du ihvertfall ikke taper på det.

6. Ekstra utstyret er billige til 360.

7. Hvor sosialt har ikke MS gjort 360 i forhold til Sony har gjort PS3

Endret av Emils1
Lenke til kommentar

Ville valgt ps3 av flere grunner:

 

1. Som dere diskuterer over her, slipper du å betale for å spille online når du kjøper ps3.

 

2. ps3 har blue-ray. Noe som er fantastisk.

 

3. ps3 har 3D. For å spille av dette trenger du også en 3D-tv. 3D-tv er fortsatt ganske dyrt, men det blir vel ganske fort billigere slik som all annen ny tv teknologi. Men siden det er en stund til ps4 og ny xbox kommer er det greit og ha. Tror også at det kommer til å bli bra å spille i 3D. Black ops er allerede kommet i 3D, mens f.eks. Killzone 3 kommer i 3D.

 

4. Om du liker kontrollen bedre på ps3 burde det ikke være noe tvil med alle andre grunner det er til å velge ps3.

 

5. Det er trådløst internett på ps3, det er vel kanskje på den nyeste xbox versjonen og?

 

Hahahaaa. Her har vi erke ekspempelet på typisk hjernevasket norsk råner.

 

"wah wah ps3 bare best assa fordi assa det hørte jeg assa av en tremmening til en kompis assa."

 

Bluuuuray er bare så fantastisk!!! Det er så fantastisk at det koster hele 500kr i butikken!!

Og at 360 har suveren filmleie er det ingen grunn til å bry seg om. Mye bedre å kjøpe dyre filmer hele tiden!

 

wah wah, online spilling koster penger wah wah, at live er en ørti ganger bedre tjeneste ignorerer vi fordi online er gratis!! wah wah, at psn plus er dyrere enn live bryr vi oss heller ikke om fordi online spilling med ræva chattemuligheter er alt som betyr noe!! wah wah

 

For et møkkaland vi lever i. Ganske ille når selv amerikanerne er smartere enn oss.

Lenke til kommentar

Først og fremst velger du den konsollen som har de eksklusive spillene du vil ha eller den som er mest vanlig i din vennegjeng.

 

Et par positive til begge.

 

PS3:

+ Blu Ray (mest for dem som ikke har standalone blu ray enda)

+ Gratis online

 

Xbox 360:

+ Håndkontrollere ligger bedre i hånden (mer å ta i)

+ Bedre online løsning (- koster litt i mnd)

 

Det var det jeg fikk tid til. *jobb*

Lenke til kommentar

Jeg er også sikker på at rundt 90% av PS3 eiere ikke vet at Live er gratis. Alle jeg har møtt tror det koster penger bare å logge seg på.

 

Men det er jo også litt MS sin feil, som har markedsført det teit med Live silver/gold.

 

De skal skifte til Live Free snart nettopp fordi mange ikke skjønner at Live er gratis.

Bare ekstra tjenester koster penger, akkurat som med PSN Plus.

Lenke til kommentar

Trondenils: tror du skal være forsiktig med å kalle andre for hjernevasket ps3 fanboys. du er åpenbart hjernevaset av microsoft og dine meninger er da urelevante;)

 

live MÅ du ha for å spille på nett og det er ikke gratis da vettu. bluerayspilleren i ps3 er like god som en til 1500 ergo man får mer for penga i en ps3 en en xbox.

Når man vrir på fakta slik som det Trondenils gjorde så tror jeg trolling er det rette ordet, er rimelig sikker på at han vet forskjellen på Live Gold og Silver, og forskjellen på PSN og PSN+. Er også rimelig sikker på at Trondenils er klar over grunnen til at veldig mange som har Xbox ønsker å benytte Gold fremfor Silver like godt som har vet at de som har PS3 ofte føler at de ikke har behov for PSN+ og klarer seg med PSN. Det er ikke noe feil i det han sier, men det er sagt på en måte som fører til at mange vil tolke det helt feil.

Lenke til kommentar

@NinjaChriis:

Har selv kun Silver på Xbox, og man får en del. Du får laste ned demoer, kjøpe spill og slikt, men tjenester utover spill og online-spilling krever Gold (... tror jeg, er ikke så kjent med alle tjenestene på Live Silver, benytter det stort sett kun kjøp av spill og nedlasting av demoer). Var det jeg skulle frem til, men tror nok både Trondenils og de fleste andre her er klar over det, så gadd ikke å påpeke det direkte.

 

Per dags dato så betaler man vel ikke for ekstra tjenester når man betaler for PSN+ slik Trondenils sier. De godene PSN+-brukere har er hovedsaklig rabatter på spill og tillegg, enkelte spill kan lastes ned gratis, og de får tilgang til betaer på en rekke spill (nå tror jeg de som har PSN+ får tilgang til Killzone 3 beta). Ellers er musikktjenesten, nettleseren, lyd-snakk, osv gratis.

Lenke til kommentar

Trondenils: tror du skal være forsiktig med å kalle andre for hjernevasket ps3 fanboys. du er åpenbart hjernevaset av microsoft og dine meninger er da urelevante;)

 

live MÅ du ha for å spille på nett og det er ikke gratis da vettu. bluerayspilleren i ps3 er like god som en til 1500 ergo man får mer for penga i en ps3 en en xbox.

 

Ikke alle bryr seg om å spille online. Live og PSN er ikke bare online spilling. De fleste driter i online spilling, kun en hard kjerne som spiller online.

 

Bluray i PS3 like bra som en 1500kr spiller? Haha.

 

Tror ikke du skal kalle andre noenting fordi du har pikken til Sony så langt ned i halsen at jeg bare hører gurgling. Snakker om shill.

Lenke til kommentar

@NinjaChriis:

Har selv kun Silver på Xbox, og man får en del. Du får laste ned demoer, kjøpe spill og slikt, men tjenester utover spill og online-spilling krever Gold (... tror jeg, er ikke så kjent med alle tjenestene på Live Silver, benytter det stort sett kun kjøp av spill og nedlasting av demoer). Var det jeg skulle frem til, men tror nok både Trondenils og de fleste andre her er klar over det, så gadd ikke å påpeke det direkte.

 

Per dags dato så betaler man vel ikke for ekstra tjenester når man betaler for PSN+ slik Trondenils sier. De godene PSN+-brukere har er hovedsaklig rabatter på spill og tillegg, enkelte spill kan lastes ned gratis, og de får tilgang til betaer på en rekke spill (nå tror jeg de som har PSN+ får tilgang til Killzone 3 beta). Ellers er musikktjenesten, nettleseren, lyd-snakk, osv gratis.

 

Eneste relevante forskjellen på gratis Live og betale er online spillling og ukentlige tilbud.

 

Det får man ikke uten å betale for Gold.

 

Akkurat som uten å betale for PSN+ så går man glipp av tilbud og diverse annet.

 

Har likevel tilgang til alt annet.

En mye bedre filmtjeneste enn den søpla PS3 endelig har fått, 1 år senere enn 360.

Og Game room, konge retro service. Sony har ikke noe slikt heller. Nintendo har forøvrig men den er også mye dårligere.

 

PSN er gratis. Live er gratis. PSN+ koster penger, mer enn Gold til og med.

Lenke til kommentar

Jeg har tjent inn de pengene jeg brukte på PSN+ for lenge siden.

 

Dette er det morsomste. Sony fanboys har ikke gjort annet å klage på at Live gold koster penger i alle år, men når Sony kommer med en enda dyrere versjon, da hopper dere på med en gang..

 

Og det verste er at det kun er snakk om noen tilbud her og der for ps1 spill og lignende.

Snakker om fanboys.

Lenke til kommentar

Jeg har fått spill gratis, mange av dem spill jeg hadde tenkt å kjøpe, som f.eks Little Big Planet, OG, jeg har ikke klaget på at Live Gold koster penger i det hele tatt.

 

Du er den verste fanboyen jeg har sett.

 

PS: I hele kveld har jeg sitti og kost meg med boxen min.

Endret av Ginecólogo Necrolamedor
Lenke til kommentar

Ja men forskjellen er at man kan spille gratis på psn men man MÅ betale på xbox for å spille online

 

Ja. Men hvis online spilling er det eneste man er opptatt av, så er det nok ikke så dumt å betale for gold fremfor psn siden du får en bedre tjeneste med cross game chat, klarere tale over chat og generelt en bedre online opplevelse da nesten alle har mic.

 

Hvis online liksom er så superviktig så skulle man vel også være villig til å betale litt for å få det beste?

 

Men selvsagt ikke, det viktigste er jo som alltid at det står playstation på plastboksen.

Lenke til kommentar

Jeg har fått spill gratis, mange av dem spill jeg hadde tenkt å kjøpe, som f.eks Little Big Planet, OG, jeg har ikke klaget på at Live Gold koster penger i det hele tatt.

 

Du er den verste fanboyen jeg har sett.

 

PS: I hele kveld har jeg sitti og kost meg med boxen min.

 

Kanskje ikke du, men resten av saueflokken har ikek gjort annet.

 

Og jeg er langt fra noen fanboy, så du ikke min Onlive tråd?

Hvis jeg er fanboy av noe så er det digital distribusjon.

 

Og også her er 360 milevis foran PS3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...