Gå til innhold

xbox eller ps3? Prisforskjeller osv


Pubé

Anbefalte innlegg

Ja men forskjellen er at man kan spille gratis på psn men man MÅ betale på xbox for å spille online

 

Ja. Men hvis online spilling er det eneste man er opptatt av, så er det nok ikke så dumt å betale for gold fremfor psn siden du får en bedre tjeneste med cross game chat, klarere tale over chat og generelt en bedre online opplevelse da nesten alle har mic.

 

Hvis online liksom er så superviktig så skulle man vel også være villig til å betale litt for å få det beste?

 

Men selvsagt ikke, det viktigste er jo som alltid at det står playstation på plastboksen.

 

Nei... Spillene er viktigst.

Og spill som MAG, Resistance, Killzone, Socom og Warhawk o.l. er ikke på 360..

 

Og selv om du betaler for online, så betyr ikke dette at du har det automatisk mere moro, eller at opplevelsen er bedre..

 

F.eks. Ingen 360-spill med masse spillere på, lignende MAG og Resistance som har noe community på 360, og med så masse spillere på engang; så får du mye større kart som fremdeles er hektiske kamper på, og mere variasjon i kampene.

Hvis motstanderlaget har en super-mann på laget, så kommer samme jævla mannen til å drepe deg omigjen og omigjen hvert 20 sekund på ett 8-spillers kart, og tilslutt så blir du jagd ut av kampen.. Med 250 spillere, så er det mye mindre sannsynlig at han gjør det.

Det skjer nesten aldri på helt nede i 32-spillere også.

Og du kan også begrense host-advantage fordi nesten alle PS3-eksklusivene gir deg muligheten til å spille på servere istedenfor peer-to-peer.

 

Ang. cross-game chat så kommer ann på hva som er viktigst for deg, snakke med platoon'en din i MAG, eller snakke med naboen som spiller UNO mens du spiller Halo, eller la være å snakke i det hele tatt mens du spiller, og ta en telefon senere. :-/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herrejesus, PS3 eiere er jaggu med ansatte i staten Gjerrig.

Her sitter halve verden å gamer WOW, som koster 100 kr i mnd. Noe som er 3 ganger så dyrt som det Xbox Live GOLD koster, men å si det er dyrt, nei det er en fin pris. På WOW eksemplet ser man at det ikke er penger det står på, med tanke på hvor mange som faktisk betaler for å spille det. Jeg er sikker på at hadde det koster dere 500 kr i året og spilt på PS3 hadde ikke det vært noen sak lenger. I stede er faktisk det XBL Gold koster penger det ENESTE dritet dere klarer å få ut av kjeften.

 

Og det med at blu-ray spillern til PS3 er like god som er Blu-ray spiller til 1500 på markedet er bare bullshit. En PS3 blu-ray spiller kan ikke upscalere bildet, altså gjør bildet til gamle filmer så godt som mulig. Dette er MIN blu-ray spillet i stand til (kjøpt okt 2010 for ca 1300 kr). Lyden en PS3 blu-ray spiller kan gi i forhold til en annen blu-ray spiller er ikke så god. Den konverter ikke 1080i til 1080p. I tillegg har den høyt strømforbruk. Så PS3 blu-ray spilleren vil ikke være et bedre valg enn en blu-ray spiller til 1500 kr.

Lenke til kommentar

Herrejesus, PS3 eiere er jaggu med ansatte i staten Gjerrig.

Her sitter halve verden å gamer WOW, som koster 100 kr i mnd. Noe som er 3 ganger så dyrt som det Xbox Live GOLD koster, men å si det er dyrt, nei det er en fin pris. På WOW eksemplet ser man at det ikke er penger det står på, med tanke på hvor mange som faktisk betaler for å spille det. Jeg er sikker på at hadde det koster dere 500 kr i året og spilt på PS3 hadde ikke det vært noen sak lenger. I stede er faktisk det XBL Gold koster penger det ENESTE dritet dere klarer å få ut av kjeften.

Hvem her er det som sier at de synes Live Gold er dyrt? At spilling over nett er gratis over nett er et pluss på PS3, det betyr ikke at Xbox sin løsning er dyr.

 

Og det med at blu-ray spillern til PS3 er like god som er Blu-ray spiller til 1500 på markedet er bare bullshit. En PS3 blu-ray spiller kan ikke upscalere bildet, altså gjør bildet til gamle filmer så godt som mulig. Dette er MIN blu-ray spillet i stand til (kjøpt okt 2010 for ca 1300 kr). Lyden en PS3 blu-ray spiller kan gi i forhold til en annen blu-ray spiller er ikke så god. Den konverter ikke 1080i til 1080p. I tillegg har den høyt strømforbruk. Så PS3 blu-ray spilleren vil ikke være et bedre valg enn en blu-ray spiller til 1500 kr.

PS3 kan fint oppskalere bildet (opp til 1080p), den har kunnet det siden 2007. Til og med video lagret på disken kan oppskaleres. En rekke andre testsider vil nok fortelle deg at PS3 kan være et bra alternativ om du så kun skal bruke maskinen til å se på Blu-Ray. Spillmaskiner støyer mer enn dedikerte DVD og Blu-Ray-spillere, og de bruker noe mer strøm, men dette er ikke noe som kan sies å være særlig merkbart.

 

Kan du vennligst komme med en kilde (fra et kjent navn som enten tar for seg gadgets generelt eller lyd og bilde, ikke noen tilfeldig blogg) som forteller meg at en PS3 ikke fungerer bra som en Blu-Ray-spiller. Gjerne også oppgi hvor du har lest at PS3 ikke kan oppskalere video/gamle spill.

 

Kilde på at PS3 kan oppskalere innhold:

http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_3_system_software

... her står forandringene på hver firmware-oppdatering, du kan enkelt søke etter upscale og bla nedover for å bekrefte dette.

 

Her er kilder jeg la ut i en annen tråd som forteller deg at PS3 fungerer veldig bra som Blu-Ray-spiller. Kan ikke huske at det stod noe om hvilket beløp man måtte opp i for at man skulle få tilsvarende kvalitet. Det er faktisk deg jeg også quotet når jeg skrev dette innlegget tidligere (utdrag fra innlegg):

 

 

http://reviews.cnet.com/best-blu-ray-players/

http://gear.ign.com/articles/107/1074564p1.html

http://hdtvorg.co.uk/news/articles/2007040803.htm

http://news.softpedia.com/news/Benchmark-Proves-PS3-Is-The-Best-Blu-ray-Player-99376.shtml

http://www.pcworld.com/reviews/collection/1656/top_bluray_disc_players.html

 

Kort oppsummert på en side:

The bottom line

 

With all of the functionality it offers, the PS3 Slim is the best value in home video today, and it more than holds its own as a Blu-ray player. If you can ignore its minor shortcomings and don't need the standard "disc player" form factor, it's easily the best-for-your-buck Blu-ray player for the majority of tech-savvy buyers.

Read more: http://news.cnet.com/8301-17938_105-10316079-1.html#ixzz15BdKmZ36

 

Jeg kom faktisk ikke over en side som skrev at PS3 ikke kunne brukes som en verdig Blu-Ray-spiller. Og mange skriver også at om man til og med skal ha en dedikert spiller, kan funksjonene til PS3 være verdt et kjøp.

 

 

Blu-Ray er et pluss for PS3 om man også er ute etter dette, og jeg tror de fleste Xbox360-brukere ikke hadde hatt noe imot å hatt Blu-Ray på Xbox-en, både for muligheten til å spille Blu-Ray og at man kan få mer innhold inn på disker med spill. Om du ikke er enig i dette er jeg interessert i å høre hvorfor du ikke ville hatt Blu-Ray på Xbox-en (bortsett fra at den sikkert hadde kostet et par hundrelapper ekstra).

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Har aldri sagt at blu-ray er dårlig. Jeg har sagt at jeg er fornøyd med å betale 500 kr mindre for Xbox enn PS3. Om det hadde vært blu-ray i Xbox hadde den sannsynligvis ha kostet opp mot 2,5k. Ja kanskje jeg hadde kjøpt den, kanskje ikke, men jeg har for øyeblikket ikke noe must. Bilde på x360 og PS3 er tilnærma likt, det vipper begge veier av og til, hvorfor skal jeg da ha blu-ray plater?

 

Hmm, med tanke på fanboy stemplet ditt burde jeg vel kunne finne deg hvis jeg ringer direkte til playstation?

Lenke til kommentar

Har aldri sagt at blu-ray er dårlig. Jeg har sagt at jeg er fornøyd med å betale 500 kr mindre for Xbox enn PS3. Om det hadde vært blu-ray i Xbox hadde den sannsynligvis ha kostet opp mot 2,5k. Ja kanskje jeg hadde kjøpt den, kanskje ikke, men jeg har for øyeblikket ikke noe must. Bilde på x360 og PS3 er tilnærma likt, det vipper begge veier av og til, hvorfor skal jeg da ha blu-ray plater?

 

Hmm, med tanke på fanboy stemplet ditt burde jeg vel kunne finne deg hvis jeg ringer direkte til playstation?

Istedenfor å stemple folk med ordet fanboy, skriv heller hvor du har hørt at bluray er dårlig. Ja, du nevner at PS3 ikke kan sammenlignes med en dedikert bluray spiller fordi den kan ikke ditten og datten, noe som sier oss indirkekte at PS3 ikke er en god Bluray spiller. Ikke rart tamarin (og meg selv) tolker fra innlegget ditt at PS3 er en dårlig spiller.

 

Det er ikke til å benekte at fordelen med en PS3 er at den kommer med en bluray spiller. Og hell yeah er den også like god som en dedikert spiller. Ikke nok med det, den er langsiktig maskin også. Jeg har heller ikke hørt at PS3 er en dårlig spiller. Har googlet mye etter jeg leste tamarins innlegg og fant så og si de samme lenkene.

 

Tror ingen her har sagt at Xbox live gold (eller silver) er dårlig, men det som er blitt sagt er at det er en ulempe å betale ekstra for onlinespillingservice. Selv om det er verdt det er det fremdeles en ulempe i forhold til Wii og PS3 selv om kvaliteten er dårligere. Nå er det snakk om minimalt forskjell.

Endret av Ky_kun
Lenke til kommentar

Har aldri sagt at blu-ray er dårlig. Jeg har sagt at jeg er fornøyd med å betale 500 kr mindre for Xbox enn PS3. Om det hadde vært blu-ray i Xbox hadde den sannsynligvis ha kostet opp mot 2,5k. Ja kanskje jeg hadde kjøpt den, kanskje ikke, men jeg har for øyeblikket ikke noe must. Bilde på x360 og PS3 er tilnærma likt, det vipper begge veier av og til, hvorfor skal jeg da ha blu-ray plater?

 

Hmm, med tanke på fanboy stemplet ditt burde jeg vel kunne finne deg hvis jeg ringer direkte til playstation?

Du indikerte at Blu-Ray-spilleren i PS3 ikke holdt mål mot dedikerte spillere, jeg har gitt kilder på det motsatte.

 

Blu-Ray påvirker helt klart prisen til PS3, men tror nok PS3 også er dyrere på grunn av et par andre deler av maskinvaren, dermed så utgjør nok ikke Blu-Ray hele prisforskjellen, men det er kun spekulasjoner fra min side. Kanskje noen som kan bekrefte eller avkrefte det.

 

Bilde på spill tenker du på? Med tanke på spill tenkte jeg hovedsaklig på mengden data til spill som kan lagres på diskene. Blu-Ray-film på PS3 har nok derimot bedre bilde enn DVD-film på Xbox 360.

 

Det å kalle noen for fanboy er nok den simpleste form for forsvar når man ikke klarer å svare for påstandene sine.

 

Kan du vennligst fortelle meg hva jeg skriver som ikke er fakta og hva du regner som fanboy-utsagn? Det ironiske er at det sikkert er en del PS3-brukere som kunne funnet på å kalt meg Xbox 360-fanboy da jeg har forsvart den konsollen en rekke ganger også.

 

Du vil ikke nå meg hverken om du ringer til Sony eller Playstation sin support/salg-avdeling, det er ikke noe annet enn et tåpelig og meningsløst utsagn, hold deg i det minste litt seriøs.

 

Forresten: 5 av de 7 siste spillene jeg har kjøpt har vært til Xbox 360, de to gjenværende har vært et til PS3 og et til Wii.

Endret av tamarin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva skal jeg med en spillkonsoll når jeg allerede har en ? Er vel en grunn til at jeg bare ville ha blu-ray spillern.

 

Men ja, jeg har vel aldri påstått at PS3 er en dårlig blu-ray spillet, min påstand er at den ikke er like god som en standalone blu-ray spiller.

 

Vel bare av at jeg kalte deg fanboy så reagerte 3 stk på det. Du skal ha creds for å klare å motbevise meg om at du er det og jeg velger å tro deg. Poenget er at diskusjonen var mellom meg og deg, det var deg det var rettet til og allikevel velger faktisk folk å bry seg. Sikkert pga jeg raket ned på PS3. Men vil bare beklage fanboy utsagnet mitt, var totalt unødvendig av meg og komme med.

Lenke til kommentar

Hva skal jeg med en spillkonsoll når jeg allerede har en ? Er vel en grunn til at jeg bare ville ha blu-ray spillern.

 

Men ja, jeg har vel aldri påstått at PS3 er en dårlig blu-ray spillet, min påstand er at den ikke er like god som en standalone blu-ray spiller.

 

Vel bare av at jeg kalte deg fanboy så reagerte 3 stk på det. Du skal ha creds for å klare å motbevise meg om at du er det og jeg velger å tro deg. Poenget er at diskusjonen var mellom meg og deg, det var deg det var rettet til og allikevel velger faktisk folk å bry seg. Sikkert pga jeg raket ned på PS3. Men vil bare beklage fanboy utsagnet mitt, var totalt unødvendig av meg og komme med.

Har aldri ment at du burde kjøpt PS3 for å få deg Blu-Ray-spiller, det er opptil hver enkelt og avgjøre. Personlig hadde jeg aldri sagt nei til en ny spillkonsoll, hovedsaklig på grunn av at alle konsoller har gode eksklusive spill, og ønsker ikke å begrense meg til kun en del av dette markedet.

 

Har heller ikke sagt du påstod PS3 er en dårlig Blu-Ray-spiller, diskuterte kun mot at du mener den ikke holder mål mot dedikerte spillere. Jeg vet derimot ikke hvilken prisklasse du må opp i før kvaliteten skiller seg til fordel for dedikerte spillere. Blu-Ray-spillere og PS3 har også forskjellige fordeler og ulemper som man bør ta i betraktning sammenlignet mot en dedikert spiller.

 

Jeg tar meg ikke så veldig nær av å bli kalt enten Nintendo, Xbox eller PS3-fanboy, så det går bra, men det fører uansett ikke en diskusjon i noen god retning med slike utsagn.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Det med at jeg burde kjøpe meg PS3 var ikke ment til deg, men en annen.

 

Men å sammenligne PS3 opp mot alle dedikerte blu-ray spillere går ikke jo ikke. Men PS3 er en god bly-ray spiller, men dog det er prinsipper og behov som veier mest. Hadde PS3 vært den beste blu-rayen på markedt, så klart hadde jeg gått opp 2,5k KUN for blu-ray spillern. Men siden jeg fant en blu-ray spiller til 1,5k så jeg ikke behovet for å få med en spillmaskin i samme sleng. Hadde jeg vært konsoll løs, vel kanskje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...