Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan skifte pærer i front av Audi A3 2004?


SumFortyOne

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har aldri byttet lyspærer i front på min Audi A3 2004. Skal nå skifte kjørelys-pæra, men det er ikke så lett.

 

Under panseret har jeg funnet to deksel på baksiden av lyktehuset. Bak det ene dekselet kjenner jeg ledningene til fjærnlyset og kjørelyset, men klarer ikke å få ut noe lyspære.

 

Vet ikke om detter er måten å gjøre det på, hvis ikke, hjelp meg gjerne :)

 

PS: Sjekka instruksjonsboka, der anbefalte de å levere bila til verksted for å skifte pæra :ohmy: Er fast bestemt på å gjøre det selv og spare de pengene.

Endret av GjøranJ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du erfaring med dette selv? Endte det med at du gjorde det selv eller sendte den inn på verksted?

 

Nærlyset mitt har heldigvis ikke enda krevd bytting, da jeg har xenon.

 

Jeg har byttet park og fjernlys, og i den forbindelse prøvde jeg å få ut xenonpæra til nærlyset. Det var så og si umulig å komme til der, så jeg måtte bare gi opp.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar

Den var ikke så dum ;)

 

Starta med å fjerne et deksel bak lyktehuset, en enkel sak. Fant ut å at det ble mye lettere å nå kjørelyspæra ved å fjerne fjærnlyspæra først. En stålring løsna, vet ikke om det er mulig å få ut pæra uten å ta av den stålringen.

 

Løsna også på luftfilteret for å få mer plass (gjelder kun på venstre side, på høyre side er det bedre plass). Får å få ut kjørelyset så måtte jeg dra litt hardt og lirke litt i ledningene, kanskje ikke å lurt, men måtte bare.

 

Bytta pæra og satte den inn igjen. Litt vrient, men som rs125 skrev, var det enklere å sitte på huk å se inn i lykta.

 

Satt dermed inn fjærnlyset igjen. Var litt vrient å sette på stålringen igjen, men med litt tålmodighet så gikk det. Når den var på plass så var det bare å smette inn lyspæra.

 

Satt på dekselet å skrudde på plass luftfilteret igjen, volah! :D

Endret av GjøranJ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...