Gå til innhold

D:-disken er full


Pitus

Anbefalte innlegg

Så, D-disken er nesten full, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har en Acer Aspire 8935G med to stk 500GB harddisker. C-disken har 264GB ledig, men på D-disken er det bare 71GB igjen. Etter det jeg forstår brukes D-disken til å lagre backup'er, og jeg slettet en gammel backup da disken var totalt stappfull. Nå aner jeg ikke hva mer jeg kan slette, og har ikke særlig lyst til å rote rundt i noe jeg ikke har peiling på.

 

Noen som har en ''for dummies''-forklaring på hvordan jeg kan fikse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg sa, jeg fjernet en backup-fil, men det var skummel rødfarge før det. Nå er det vel bare et spørsmål om tid før det blir rødt igjen, så det hadde jo vært fint å fått en ordning på det før det skjer. Jeg har ingen aning hvordan jeg skal fikse innstillinger for backup osv, derfor spurte jeg om en ''for dummies''-guide. Anyone?

Lenke til kommentar

Er 71 GB egentlig lite på en 500 GB disk? Jeg ligger konsekvent på rundt 10 GB på begge de interne diskene mine. Plass er til for å brukes!

 

Windows pleier å øke søketiden kraftig på disken når du har mindre enn 10% ledig plass

 

Hvordan finner jeg det ut da? Jeg rotet meg inn på noe en gang der det var to gedigne backup-filer, og jeg slettet da den minste og eldste. Hvor jeg fant dette aner jeg ikke.

 

Kunne være nyttig om du listet hvilke kataloger den har på root av d disken. Noen PC'er er satt opp slik at f.eks. mine dokumenter lagres på d disken selv om bruker filene blir listet på c disken.

Lenke til kommentar

Den mappa som heter Eier-pc så litt suspect ut, burde være ingen grunn til at den skulle være helt full nei.

 

I det minste ser det som alt du har av dokumenter er safe så om du sltter d-disken helt burde du fortsatt være trygg. Du kan eventuelt gå på Organoser -> Mappe og Søkealternativ -> Vis -> Vis skjulte mapper og stasjoner. Ok -> Ok

 

Da kan du se om det ligger noe skjulte greier der og tar opp plass.

Endret av drbuggs
Lenke til kommentar

Rotet meg inn her:

 

sikkerhetskopieringscre.png

 

Når jeg klikker på 'Vis sikkerhetskopi' viser den frem en liste med èn backup fra 06.06.10 til 19.09.10 på 144,86GB.

 

Klikker jeg på 'Endre Instillinger' får jeg opp dette:

 

screenshot3cj.png

 

Nå nærmer vi oss vel noe? :yes:

 

EDIT: Kan ikke se at det var noen skjulte mapper der. Jeg kan ikke gå inn på Eier-PC, da kommer det opp en meny som spør om jeg vil gjenopprette ett eller annet, eller vise innstillingene, sånn som vi ser ovenfor her.

Endret av Pitus
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...