Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"Vil bare være venner"


Anbefalte innlegg

Har datet ei dame i to uker nå. Koste oss godt i går og kysset og alt det vanlige, og det føltes bra. Vi kysset i dag også.

 

Så fikk jeg den gamle "vil bare være venner"-smsen.

 

Tenkte over det i noen minutter og ringte henne. Kort fortalt er hun ganske opptatt med skole og småting, men hvem er ikke det. Hun digger å være sammen med meg, og sier jeg kan komme når som helst på besøk.

 

Jeg sa at jeg nekter å bare være venner. Hvis hun vil være i et mindre seriøst forhold, er det akseptabelt. Men jeg går ikke tilbake til friend zone!

 

Kan noen kaste lys over hva dette med å bare være venner egentlig betyr? Har ikke mye erfaring på dette felter. Lurer på om hun er redd for å bli såret eller noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"vil bare være venner" er noe du vil få høre. Mest sannsynlig flere ganger. Tricket er bare å ikke bry seg om henne på den måten lengre. Ville hun hatt deg hadde hun ikke sendt den meldingen. Sorry, men det er mer fisk i havet som nok ikke "bare vil være venner" ;)

 

Oppdater og si hvordan det går! :)

Lenke til kommentar

Utnytt henne? Gjør henne skikkelig turned on og så make a move, prøv a score, for så å stikke av, klassiker.

 

Er ikke ute etter å score. For tidlig. Kanskje seinere. (dvs sex)

 

Jeg sa at jeg nekter å bare være venner. Hvis hun vil være i et mindre seriøst forhold, er det akseptabelt. Men jeg går ikke tilbake til friend zone!

Hva svarte hun til dette?

 

Ikke noe klart svar. Vi blei enig om å snakkes i morgen.

Lenke til kommentar

Fett. Da har jeg en ganske god plan framover. Må bli mer egoistisk.

Typisk at når noen gjør alt for deg, så er du seff ikke interessert. Har opplevd dette selv med folk som absolutt ville være sammen med meg. Dyttet dem langt unna, kjapt. Angrer på dette nå selvsagt... Dårlig gjort. Lagde en liten liste for å hjelpe meg selv, siden jeg er alt for snill:

 

-ikke vær snill, stå på ditt

 

-ikke si at du elsker ho

 

-ikke spør hva ho synes om forholdet og meg

 

-når vi møtes er vi ikke venner, men kjærester og samtale og oppførsel er deretter

 

-ikke aksepter friend zone. Det er ingen vei ut.

 

Skjønner nå at jeg har gjort alle disse feil. Har vært snill. Sagt l-ordet ti ganger. Spørt ho et par ganger om hva ho synes om kyssing... ops. Oppført meg som venn.

 

Jeg har nok å gå på for nå. Skal snu på dette, og skriver forhåpentligvis innen onsdag at ting er bedre. Blir vanskelig å endre meg, men jeg må nå bare. Nekter å la henne glippe av kroken på denne måten.

Lenke til kommentar

Ja, bra ;) Altså... hoved-forutsetningen for at et forhold skal fungere ordentlig er gjensidighet. Går det ikke begge veier, så vil det stoppe opp før eller senere ;) Og det å falle tilbake til "friend zone" kan bli ganske farlig følelsesmessig...

 

Bare husk å ikke la henne strekke deg enda lengre! Det vil gjøre ting enda mer vanskeligere enn de er, jo lengre tid som går... (Personlig erfaring, ja :whistle: )

Endret av Vikestart
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...