Gå til innhold

Airline Mogul, for oss flynerder! Oppdatert førstepost.


Anbefalte innlegg

Kan melde om at jeg kjøpte meg et fly. DHC-6-300, fikk det for 2 millioner euro. Ikke største flyet, langt ifra, men det har nokså få seter, så jeg kan kjøre prisene mine mye høyere enn konkurrentene og allikevel ha full load. Flyr for tiden til Hamburg, Vilnius, Frankfurt, Tegel og Munich og trekker inn litt over 70.000 daglig med dette flyet. Tror det koster litt å holde i luften, men de sorgene tar jeg når de kommer. Er jo ikke stort fly, kan da umulig være SÅ dyrt.

 

Leasing er også veldig greit, men dessverre er det ikke så lett å få tak i noe brukbart du kan lease i starten.

 

Her er nå mitt nye rutekart. Begynner å bli en del til Tyskland.

post-76108-1284819827,0609_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, startet du opp på verden FAIR GAME med Boeing 707`en så er vel en 5-6 ruter ikke umulig å starte. Kanskje oppimot 7-8 dersom du holder rutene korte.

 

 

PS: Boeing i Toulouse :nei: Hehe.

 

Hehe ja, får ikke håpe at det har noe effekt på spillet:P . Spiller i fair gamefame verdenen ja, har 3 ruter til nå.

 

EDIT: skrev fair play

Endret av Mitez
Lenke til kommentar

37.000 er ganske bra på en rute, se om du kan åpne flere ruter med samme flyet. F.eks Christchurch - Wellington. Christchurch - Auckland eller til Sydney. Utnytt flyet så mye som mulig :)

 

PS: Nå er Lithuanian Intl. Aviation oppe å kjører igjen etter at vi hadde problemer. Jeg vurderer å kutte rutene:

 

Vilnius - Minsk

Vilnius - Tallinn

 

til fordel for

 

Vilnius - Oslo

Lenke til kommentar

Hva med litt kritisk info i førstepost, f.eks. gjøre folk oppmerksom på tokens.

 

Pass opp Scandinavian Airlines, SAS Norge har akkurat startet opp på #1152 :tease:

SAS Norge med base i Zürich? Pffft.

 

@HenrikC: Skal si du fikk til gode ruter med nærmere €430k DOC, og det med relativt få. Du blir ikke god å ta igjen. :thumbup:

Lenke til kommentar

Ja, ligger på €490k i DOC nå, så klager ikke.

Er Istanbul, Zurich, Brussel, Roma, London (x2) (i stigende rekkefølge etter profitt) jeg tjener mest på, samtlige er over €50k og snittet på disse 6 rutene ligger på €70.8k.

 

Planen er å lease et passelig stort fly, tenker noe i retning 737-200 med 130 plasser. Da kan jeg forhåpentligvis få det til å ta over for de korte rutene jeg har nå, og så fly bortover mot Midt-Østen eller Asia med 707-en.

Kan jo også dra ned til King Abdulaziz International i Jeddah med 737-en hvis jeg vil det, men tror jeg skal prøve meg på Hong Kong.

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar

Tjente 15,000 netto mer på å ta Vilnius - Oslo enn å ha to korte ruter på ca. 1 time flytid.

 

Morsomt spill dette :)

 

Sikkert et idiotisk spørsmål, men hvor ofte tikker det inn penger? Kjører serveren i real time? Klarte å svi av startkapitalen rimelig fort, så nå har jeg ingenting å gjøre før rutene mine begynner å dra inn penger.

 

1 dag i spillet er 1 time i realtime.

 

24t er en måned. Altså 24 dager i en måned på dette spillet :)

Lenke til kommentar

Tror 1 dag på spillet er 1 time på ekte.

 

Angående allianse har jeg et par idéer.

Det koster litt å lage alliansen, er vel 10 millioner, og så er det 1 million for hvert medlem. Jeg kan godt lage den jeg og spytte i 10 millioner, men da må vi ha et par grunnregler slik at ingen taper noe på det.

 

Vi har jo lov til å bruke hverandres huber, og etterhvert også focus cities og terminaler, når den tid kommer, og da foreslår jeg at vi ikke lager konkurrerende ruter. Hvis noen har St. Petersburg - København kan ikke noen andre komme med København - St. Petersburg.

I tillegg hadde det vært fint med en liten bekreftelse på at det faktisk er interesse for å lage en allianse, hvis det ikke er det er det mer økonomisk fornuftig å bli med i en av de større alliansene og få tilgang til kanskje 50+ huber der.

Kommer til å ta litt tid å spare opp 10 millioner, men kan vi ikke prøve å få til dette før oktober starter?

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar

Var litt kult det her ja. Jeg klarte å øke profitten på Christchurch - Melbourne ruta mi fra 37k til 52k eller noe sånt, det var jeg fornøyd med. Så fikk jeg en rute til Sydney på 55k, samt en til wellington til rundt 35k. Jeg ligger tydeligvis på førsteplass i Austalasia rankingen. Usikker på om de andre der er spesielt aktive.. :p Jeg har nettopp startet liksom.

 

Men hva betyr det om jeg kjører flere gates fra en flyplass? Hvordan brukere jeg flere gates?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...