Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører


TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

  1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

    • Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"...we put both Froyo phones on airplane mode" .

 

hadde de mørke farger på skjermen eller lyse?

 

kjørte de 30 minutter svart for å så bytte til hvit farge hvert 30. minutt?

 

AMOLED bruker betraktelig mer batteri hvis det er lyse farger sammenlignet med LCD, på en annen side så bruker LCD mer strøm når det er mørke farger sammenlignet med AMOLED.

Lenke til kommentar

Ser at Amentio har en ganske grei pris. Der koster den 4599,-. Noen som har sett den billigere, uten abonnement eller binding med dette?

 

 

 

 

Og hvordan er de greiene med at man kjøper den med abonnement, casher ut dette for så og få åpnet operatørlåsen? Da vil den kanskje bli billigere noen plasser? Det er en laaaaang tråd, og jeg husker at jeg leste noe om dette for en stund siden. Men kan ikke noen være grei å bare gi et kjapt svar på hvordan dette fungerer så jeg slipper å lete på alle sidene?

 

Takker! :)

Endret av Haense
Lenke til kommentar

"...we put both Froyo phones on airplane mode" .

 

 

Ja. Og man må jo bare anta at begge stod i flght mode under hele testen. Bildene må være tatt før eller etter. For på bildene står AMOLED i flight mode mens den andre ikke gjør det. Den har stolper for dekning og da er den IKKE i flight mode.

 

Dessuten er det faktisk slik at en AMOLED skjerm bruker mer strøm i bruk over tid. Det er ren fysikk. Resultatet i denne testen er som om man koblet et 60 watts pære til et batteri og en 25 watts til et annet identisk batteri og konkluderer med et 60 wattspæren brukte minst strøm siden batteriet rakk lengst på den pæra. Da er det noe som indikerer at her må det være noe som er feil.

 

Jeg sier ikke at testen til engadget er feil, men resultatet er definitivt rart. Så jeg er litt skeptisk.

Lenke til kommentar
Og hvordan er de greiene med at man kjøper den med abonnement, casher ut dette for så og få åpnet operatørlåsen? Da vil den kanskje bli billigere noen plasser?

 

Det mange gjør er å kjøpe telefonen der totalpris er lavest, får telefonen låst opp og legger SIM-kortet til operatøren i skuffen mens de betaler de 12 månedene med abonnement. Så bruker de bare sitt eget SIM i telefonen som om den hadde vært butikk-kjøpt. For mange kan dette lønne seg dersom telefonen er billig ett sted, mens ett annet abn. gir billigere ringetid eller andre tjenester.

Lenke til kommentar

"...we put both Froyo phones on airplane mode" .

 

hadde de mørke farger på skjermen eller lyse?

 

kjørte de 30 minutter svart for å så bytte til hvit farge hvert 30. minutt?

 

AMOLED bruker betraktelig mer batteri hvis det er lyse farger sammenlignet med LCD, på en annen side så bruker LCD mer strøm når det er mørke farger sammenlignet med AMOLED.

 

Leste du ikke linken? De spilte av film, alså dynamiske bilder. Sikkert like mye svarte som lyse farger.

 

"...we put both Froyo phones on airplane mode" .

 

 

Ja. Og man må jo bare anta at begge stod i flght mode under hele testen. Bildene må være tatt før eller etter. For på bildene står AMOLED i flight mode mens den andre ikke gjør det. Den har stolper for dekning og da er den IKKE i flight mode.

 

Dessuten er det faktisk slik at en AMOLED skjerm bruker mer strøm i bruk over tid. Det er ren fysikk. Resultatet i denne testen er som om man koblet et 60 watts pære til et batteri og en 25 watts til et annet identisk batteri og konkluderer med et 60 wattspæren brukte minst strøm siden batteriet rakk lengst på den pæra. Da er det noe som indikerer at her må det være noe som er feil.

 

Jeg sier ikke at testen til engadget er feil, men resultatet er definitivt rart. Så jeg er litt skeptisk.

 

De hadde jo ikke sagt at de tok begge i flight mode hadde de ikke gjort det! Engadget er jo såpass troverdige. Les teksten, ikke se på bildene.

Lenke til kommentar

"...we put both Froyo phones on airplane mode" .

 

hadde de mørke farger på skjermen eller lyse?

 

kjørte de 30 minutter svart for å så bytte til hvit farge hvert 30. minutt?

 

AMOLED bruker betraktelig mer batteri hvis det er lyse farger sammenlignet med LCD, på en annen side så bruker LCD mer strøm når det er mørke farger sammenlignet med AMOLED.

 

Leste du ikke linken? De spilte av film, alså dynamiske bilder. Sikkert like mye svarte som lyse farger.

 

"...we put both Froyo phones on airplane mode" .

 

 

Ja. Og man må jo bare anta at begge stod i flght mode under hele testen. Bildene må være tatt før eller etter. For på bildene står AMOLED i flight mode mens den andre ikke gjør det. Den har stolper for dekning og da er den IKKE i flight mode.

 

Dessuten er det faktisk slik at en AMOLED skjerm bruker mer strøm i bruk over tid. Det er ren fysikk. Resultatet i denne testen er som om man koblet et 60 watts pære til et batteri og en 25 watts til et annet identisk batteri og konkluderer med et 60 wattspæren brukte minst strøm siden batteriet rakk lengst på den pæra. Da er det noe som indikerer at her må det være noe som er feil.

 

Jeg sier ikke at testen til engadget er feil, men resultatet er definitivt rart. Så jeg er litt skeptisk.

 

De hadde jo ikke sagt at de tok begge i flight mode hadde de ikke gjort det! Engadget er jo såpass troverdige. Les teksten, ikke se på bildene.

 

 

Hva skrev jeg?

 

Ja. Og man må jo bare anta at begge stod i flght mode under hele testen. Bildene må være tatt før eller etter.
Lenke til kommentar

Prøvde akkurat Desire'n til en kompis, og merket at videoer som var filmet med telefonen hakket ganske mye. Så ikke bra ut i det hele tatt. Og etter å ha sett hakkingen filmet med DHD på videoen til mobilen.no, ble jeg litt bekymret for at dette er et Android/HTC/Desire problem...?? Det jeg har sett, ser ihvertfall ikke betryggende ut :(

Lenke til kommentar

Prøvde akkurat Desire'n til en kompis, og merket at videoer som var filmet med telefonen hakket ganske mye. Så ikke bra ut i det hele tatt. Og etter å ha sett hakkingen filmet med DHD på videoen til mobilen.no, ble jeg litt bekymret for at dette er et Android/HTC/Desire problem...?? Det jeg har sett, ser ihvertfall ikke betryggende ut :(

 

Kjøper du virkelig telefonen for å filme seriøst med???

 

Jeg bruker kamera som et artig tillegg og en fin mulighet dersom jeg må på død og liv filme noe. Filming blir til slutt som fotografering (iallefall i dagens telefoner): skal du ta ordentlig bra bilder bruker du et ordentlig kamera, skal du filme ordentlig, bruker du videokamera.

 

Dersom dette er ankepunktet som avgjør om man skal kjøpe en telefon eller ikke har man misforstått essensen i en mobiltelefon. Den heter fortsatt mobiltelefon, ikke speilrefleks eller videokamera :D

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

 

 

Kjøper du virkelig telefonen for å filme med???

 

Jeg bruker kamera som et artig tillegg og en fin mulighet dersom jeg må på død og liv filme noe. Filming blir til slutt som fotografering (iallefall i dagens telefoner), skal du ta ordentlig bra bilder bruker du et ordentlig kamera. Skal du filme ordentlig, bruker du videokamera.

 

Dersom dette er ankepunktet som avgjør om man skal kjøpe en telefon eller ikke har man misforstått essensen i en mobiltelefon. Den heter fortsatt mobiltelefon, ikke speilrefleks eller videokamera :D

Nei, jeg er klar over at en mobil ikke kan erstatte noe kamera (enda). Det er heller ikke saken her. Tingen er at videoene hakker, og det tyder vel på at maskinvaren ikke henger med, eller noe sw feil. T.o.m gamle mobiler filmer jo helt greit uten hakking (snakker ikke om kvaliteten på bildene)...

Lenke til kommentar

Prøvde akkurat Desire'n til en kompis, og merket at videoer som var filmet med telefonen hakket ganske mye. Så ikke bra ut i det hele tatt. Og etter å ha sett hakkingen filmet med DHD på videoen til mobilen.no, ble jeg litt bekymret for at dette er et Android/HTC/Desire problem...?? Det jeg har sett, ser ihvertfall ikke betryggende ut :(

 

Jeg kan bekrefte at min Desire ikke hakker og har aldri gjort det såvidt jeg vet. Om DHD gjør det eller om det er et HTC-problem er ikke godt å si men hvordan er internminnet på din venns Desire brukt? Jeg hadde en Hero som ble helt håpløs til slutt. Etter å ha irritert meg over at den ble bare tregere og tregere en måneds tid (og hakkete) fikk jeg tips om å rydde litt i minnet. Etter å ha slettet noen programmer jeg aldri hadde brukt og slettet noen tusen sms ble den som ny.

 

Når det gjelder tester av DHD som ligger på nett så kan det være testmodeller som ikke er lik modellene som kommer i butikk. Dette må man ta i betraktning når man diskuterer batteri, chassi og programvare. Jeg leste et sted (husker ikke hvor...technet eller cnet tror jeg - skal forsøke å finne det) at de hadde korrigert den opprinnelige testen de hadde gjort etter å ha fått tak i modellen som havner i butikken. Den som kom i butikken hadde ikke et par bugs som testmodellen hadde.

Lenke til kommentar

Prøvde akkurat Desire'n til en kompis, og merket at videoer som var filmet med telefonen hakket ganske mye. Så ikke bra ut i det hele tatt. Og etter å ha sett hakkingen filmet med DHD på videoen til mobilen.no, ble jeg litt bekymret for at dette er et Android/HTC/Desire problem...?? Det jeg har sett, ser ihvertfall ikke betryggende ut :(

Jeg har Nikon speilrefleks til foto, og et helt nytt Sony HD-filmkamera med ekte vidvinkel til video. Foto og video på telefon er jo ikke brukanes til annet enn å legge ut på Facebook og sendinger mellom andre mobiltelefoner...Så for meg holder DHD god nok kvalitet for meg.

 

Jeg har vanskelig for å tro at telefonene som er i orden, vil hakke slik som det vises på diverse demoer. I såfall så lar dette fikse ved en patch eller fw fix, vil jeg tro.

Endret av chrisAK
Lenke til kommentar

Prøvde akkurat Desire'n til en kompis, og merket at videoer som var filmet med telefonen hakket ganske mye. Så ikke bra ut i det hele tatt. Og etter å ha sett hakkingen filmet med DHD på videoen til mobilen.no, ble jeg litt bekymret for at dette er et Android/HTC/Desire problem...?? Det jeg har sett, ser ihvertfall ikke betryggende ut :(

 

 

Det ligger jo flust av filmer tatt med HTC Desire HD på nettet som ikke hakker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...