Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører


TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

  1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

    • Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I går prøvde jeg å roote telefonen, legge inn custom ROM osv, men når jeg skulle slå den på bare rebootet den hele tiden. Jeg fjernet alt så jeg kunne gjøre det på nytt en annen dag, men nå virker ikke telefonfinneren på htcsense.com lenger. Kan være det ikke virket før jeg gjorde det heller, men virket hvertfall når jeg sjekket sist for et par uker siden. Noen som har en løsning på dette? Har selvfølgelig på "Telefonfinner" i innstillingene.

 

Edit: Alt det andre på htcsense.com virker, bare ikke kartet.

Endret av Ewie
Lenke til kommentar

I går prøvde jeg å roote telefonen, legge inn custom ROM osv, men når jeg skulle slå den på bare rebootet den hele tiden. Jeg fjernet alt så jeg kunne gjøre det på nytt en annen dag, men nå virker ikke telefonfinneren på htcsense.com lenger. Kan være det ikke virket før jeg gjorde det heller, men virket hvertfall når jeg sjekket sist for et par uker siden. Noen som har en løsning på dette? Har selvfølgelig på "Telefonfinner" i innstillingene.

 

Edit: Alt det andre på htcsense.com virker, bare ikke kartet.

 

Jeg sjekka akkurat htcsense.com til meg, og ved kartet står det;

"Telefonsporing" er i øyeblikket deaktivert. Av sikkerhetsårsaker må du gå til telefonen for å aktivere denne funksjonen i Innstillinger >> Min Plassering >> Telefonsporing.

Sporing er aktivert til meg, men nå funker plutselig ingenting på nettsiden til meg heller da :hmm:

 

Edit: Sletta brukeren og lagde ny, så nå ringer den :)

Men det står fortsatt det jeg skrev over her, så mulig det er problemer med det, når flere ikke får det til å funke ;)

Endret av J92
Lenke til kommentar

Har hatt DHD siden 23. desember, og i dag ble alle SMS-ene mine slettet, slik mange andre har erfart. :/ Jeg visste ikke at dette var noe å forvente, så jeg hadde ingen form for back-up. Egentlig ingen superkrise, men ganske irriterende. Lastet akkurat ned SMS Backup & Restore, av Ritesh Samu, som forhåpentligvis kan sikre meg mot dette neste gang det inntreffer.

Lenke til kommentar

Har hatt DHD siden 23. desember, og i dag ble alle SMS-ene mine slettet, slik mange andre har erfart. :/ Jeg visste ikke at dette var noe å forvente, så jeg hadde ingen form for back-up. Egentlig ingen superkrise, men ganske irriterende. Lastet akkurat ned SMS Backup & Restore, av Ritesh Samu, som forhåpentligvis kan sikre meg mot dette neste gang det inntreffer.

 

Sjekket innstillingene for meldinger?? Her har du et valg på hvor mange mld som skal komme før de blir slettet. Denne står opprinnelig på 300 eller noe slikt tror jeg. Jeg har fjernet denne slik at det er "evig" med meldinger, og mine har aldri blitt slettet :)Å en kompis av meg sine ble slettet, så satt han og på "evig", etter det ingen problem :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har hatt DHD siden 23. desember, og i dag ble alle SMS-ene mine slettet, slik mange andre har erfart. :/ Jeg visste ikke at dette var noe å forvente, så jeg hadde ingen form for back-up. Egentlig ingen superkrise, men ganske irriterende. Lastet akkurat ned SMS Backup & Restore, av Ritesh Samu, som forhåpentligvis kan sikre meg mot dette neste gang det inntreffer.

 

Sjekket innstillingene for meldinger?? Her har du et valg på hvor mange mld som skal komme før de blir slettet. Denne står opprinnelig på 300 eller noe slikt tror jeg. Jeg har fjernet denne slik at det er "evig" med meldinger, og mine har aldri blitt slettet :)Å en kompis av meg sine ble slettet, så satt han og på "evig", etter det ingen problem :)

 

Tror ikke dette har noe med saken å gjøre.

 

Jeg har opplevd det samme. I tillegg gikk det ikke an å sende eller motta SMS-er etterpå.

 

Jeg ringte HTC, som ikke kunne gi meg noe svar på hva jeg skulle gjøre ut over å foreslå ting som jeg visste ikke ville virke.

 

Men jeg tok ut batteriet og satte det inn igjen. Da virket SMS-systemet igjen, men alle meldingene er fremdeles borte. Og HTCsense har aldri virket hos meg, så de meldingene er tapt.

 

Ellers er jeg godt fornøyd med telefonen, med unntak av kameraet; det er elendig, har aldri fått noen skarpe bilder til tross for flere ulike innstillinger.

Endret av Janti
Lenke til kommentar

Ellers er jeg godt fornøyd med telefonen, med unntak av kameraet; det er elendig, har aldri fått noen skarpe bilder til tross for flere ulike innstillinger.

 

Bruk manuell fokus (klikk på skjermen på det du vil skal komme i fokus) :D

 

Du finner også en flott Guide hos XDA

 

Takk for lenken!

 

Har gjort en del endringer, og håper på det beste!

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om det egentlig er 100 % gratis å bruke gps-satellittene? Noen av programmene for kart bruker jo nettilkobling, mens noen er gratis å bruke, men en må være tilkoblet.

Tenker både i Norge og i utlandet :)

Skal bort om ikke så alt for lenge, og vil heller bruke vanlig kart om det koster utrolig mye å navigere med mobilen...

 

Det står liksom ikke noe konkret svar i noen artikler...

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om det egentlig er 100 % gratis å bruke gps-satellittene? Noen av programmene for kart bruker jo nettilkobling, mens noen er gratis å bruke, men en må være tilkoblet.

Tenker både i Norge og i utlandet :)

Skal bort om ikke så alt for lenge, og vil heller bruke vanlig kart om det koster utrolig mye å navigere med mobilen...

 

Det står liksom ikke noe konkret svar i noen artikler...

 

Bruk Locations og last ned de kartene du trenger via wifi. Da har du gratis kartbruk.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om det egentlig er 100 % gratis å bruke gps-satellittene? Noen av programmene for kart bruker jo nettilkobling, mens noen er gratis å bruke, men en må være tilkoblet.

Tenker både i Norge og i utlandet :)

Skal bort om ikke så alt for lenge, og vil heller bruke vanlig kart om det koster utrolig mye å navigere med mobilen...

 

Det står liksom ikke noe konkret svar i noen artikler...

 

GPSen er gratis ja :) Og hvis du går inn på Locations->menu->Hent mer så kan du kjøpe kart over flere land. Norge, Danmark, Sverige, Finland og Tyskland ligger allerede innpå, i tillegg til stemmer. Om du skal ha noen andre enn de koster kartene 45kr for 30 dager, 165 for 1 år og 219 om du vil ha det for alltid.

Lenke til kommentar

Å bruke kun GPS er gratis ja. Kostnadene kommer så fort du kobler deg til mobilnettet for nedlasting av kart.

 

Okei, var det jeg trodde, men ville ikke satse på at det var riktig, hehe...:)

 

Bruk Locations og last ned de kartene du trenger via wifi. Da har du gratis kartbruk.

 

GPSen er gratis ja :) Og hvis du går inn på Locations->menu->Hent mer så kan du kjøpe kart over flere land. Norge, Danmark, Sverige, Finland og Tyskland ligger allerede innpå, i tillegg til stemmer. Om du skal ha noen andre enn de koster kartene 45kr for 30 dager, 165 for 1 år og 219 om du vil ha det for alltid.

 

Går jeg inn på hent mer, hvor det står administrer lisenser og innhold, så har jeg kart over Norge og Tsjekkia som jeg lasta ned (lastet ned i stedet for å kjøpe), blir det samme opplegget? For mulig jeg gjør noe feil, men det ligger ingen andre kart der...

 

Slo akkurat på gps-satellittene, slo av nettet, og locations bare kommer igjen og igjen med meldingen om at jeg må ha nettilgang?

Eneste måten jeg forresten har fått til å bruke kartet over Tsjekkia f.eks. er via bilpanelet, men når jeg da velger dit jeg skal, er det helt umulig å zoome verken inn eller ut :/ Sikkert noe smart jeg ikke har fått med meg :p

 

Men uansett så lasta jeg ned MapQuest, som visstnok skal være bra, og gratis er det også :) Det fungerte i alle fall uten internett og med gps, så.

Så lenge jeg unngår en kjemperegning om jeg bruker kartene i Tsjekkia er jeg fornøyd ^^

Lenke til kommentar

Jeg har et 32 gb kl 2 fra Scandisk, og ikke hatt noen problemer med det.

Mitt behov er riktignok begrenset til mp3.

 

En helt annen ting.

Er det noen andre som ikke lengre får brukt mobil-tv fra nrk? (m.nrk.no)

Det har fungert problemfritt tidligere, men forrige uke oppdaget jeg at jeg bare får følgende feilmelding.

 

"Klipper du ønsker å se er dessverre ikke tilgjengelig i NRK Nett TV for mobil"

(Ja med skrivefeil)

 

Normal nettside med nett-tv fungerer heller ikke som tidligere)

 

Til min store irritasjon fungerer vist Iphone appen til kollegaen min uten problemer.

Endret av knorg
Lenke til kommentar

Jeg har et 32 gb kl 2 fra Scandisk, og ikke hatt noen problemer med det.

Mitt behov er riktignok begrenset til mp3.

 

En helt annen ting.

Er det noen andre som ikke lengre får brukt mobil-tv fra nrk? (m.nrk.no)

Det har fungert problemfritt tidligere, men forrige uke oppdaget jeg at jeg bare får følgende feilmelding.

 

"Klipper du ønsker å se er dessverre ikke tilgjengelig i NRK Nett TV for mobil"

(Ja med skrivefeil)

 

Normal nettside med nett-tv fungerer heller ikke som tidligere)

 

Til min store irritasjon fungerer vist Iphone appen til kollegaen min uten problemer.

 

m.nrk.no, det kjente jeg ikke til.

 

Men jeg skal prøve!

 

Og 32 GB-kort har jeg, og det virker helt fint i mobilen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...