Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører


TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

  1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

    • Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135


Anbefalte innlegg

Da er vidunderet i hus! Dro til en butikk (stor kjede) som mitt firma har gode avtaler med på ting vi kjøper privat. Der hadde de telefonen med telenorabonnement, altså låst. Da ble det til at jeg kjøpte et djuice 75 abonnement. Altså 75 kroner per måned i ett år. Etterpå skal jeg ringe Telenor slik at jeg får den opplåst.

 

Han på butikken hadde egentlig ikke lov til å gi meg noe rabatt på telefonen siden det er med abonnement, men han trikset og ordnet litt, og jeg fikk telefonen til 3400,- pluss abonnementet som blir på 900,- for ett år. 4300,- fikk jeg altså telefonen for! Ikke verst pris det! :)

 

Simkortet til Telenor blir enkelt plassert i en skuff, og jeg kan bruke det abonnementet jeg har. Mycket bra! Nå gjenstår bare å pakke ut vidunderet og starte befølingen! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting som er sikkert hvertfall, og det er at jeg aldri kommer til å kjøpe telefon gjennom Moobi igjen..

 

Da er vi to, neste telefon blir fra komplett, mpx eller ps

 

Vi er tre faktisk. Har faen meg forskjellige svar hver gang. :thumbdown:

 

Igår ringte til Tele2, de hadde ingen på lager og kunne ikke garantere at jeg fikk telefonen før Desember...håper det er en DHD de har sent meg og ikke en Desire...

Lenke til kommentar

Vi er 4.

 

Jeg skal ringe og avbestille nå også stikke ned på Telekiosken eller hva det nå er Telenor sin butikk heter og kjøpe og skrive abonnement der i stedet. Selv om det blir litt dyrere. Jeg tør ikke tenke på hvordan det ville blitt hvis mobilen blir ødelagt og må sendes inn til Moobi, ser for meg at det vil kunne bli minst like frustrerende med det systemet og kunderservicen som de har det :thumbdown:

Er vell smart å la bestillingen ligge inntill du har telefonen fysisk i hendene. Dumt å miste plassen sin dersom det viser seg at det er utsolgt over alt.

 

Bekymrer meg ikke for reparasjon. Har aldri telefonen lenge nok til å ødelegge den. Desire HD skal ikke vare lenger enn 11-12 måneder :p

 

 

Edit.

 

Jeg savner muligheten for å velge ekspress over natten levering fra netcom. Jeg betaler glatt en 200-lapp for en dag mindre venting.

 

 

Vel sist jeg ringte Moobi fikk jeg beskjed om at telefonene var på vei inn på lager, i dag sa de at de var på lager, så jeg håper jo de er det da.

Vil det si at de er i et fly midt over Kasakhstan i fra Taiwan?

Ringte nå. Moobi sa at de hadde fått inn telefoner, jeg var på første batch men de hadde ikke sendt min ennå pga mange bestillinger.

Lenke til kommentar

Vel sist jeg ringte Moobi fikk jeg beskjed om at telefonene var på vei inn på lager, i dag sa de at de var på lager, så jeg håper jo de er det da.

 

Hvis Moobi sier de har på lager men ikke har det, da er det noe virkelig galt i det selskapet. Makan til dritt skal man lete lenge etter. :hrm:

Første gang jeg ringte dem og de påsto den var på lager var jo på fredag, de løy meg rett opp i ansiktet da og tror ikke de nøler med å gjøre det igjen. Ringte de i går og ba om en skriftlig bekreftelse på at de kom til å sende ut min i morgen, fikk først en mail der hun skrev at de skulle begynne å sende ut i morgen, før jeg påpekte at det vel ikke akkurat var det hun hadde lovet i telefonen. Fikk så en ny mail der hun bekreter at min skal sendes i morgen. Bestilte 6 oktober gjennom Netcom.

 

Har skrevet en lengre mail til både Netcom og Moobi om deres kundeservice ikke bare i denne saken, men også en reklamasjonssak jeg hadde med de som var årsaken til at de nå omleverer i Desire HD. De sier hva som passer best på telefonen i forhold til å bli kvitt kunden der og da, og det virker ikke som det er noen i det selskapet som faktisk tar kunden på alvor. Blir definitivt siste gang jeg handler via Moobi. Krysser fingrene for at jeg ikke behøver å sende denne telefonen inn på service. Og synes man Moobi bruker for lang tid, så er det alltid posten sin skyld, iallefall de svarene jeg har fått når jeg uttallige ganger har forsøkt å etterlyse min telefon fra service.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg bestilte fra Amentio i slutten av september, men er en utålmodig sjel, og da de begynte å bli tilgjengelige i diverse butikker, bestemte jeg meg for å ta en ny telefon til kundeservice hos Amentio i kveld. Han jeg snakket med påsto at de ikke får de inn før i midten av måneden. Jeg stoler ikke helt på dette, men gadd ikke å vente lenger, så kjøpte den i telebutikken til 5.5k. Jobben betaler.

 

Bad news indeed :/ Har bestilt derfra selv. Har fått en del tvetydige mailer fra de. Blir vel så jeg må ringe selv. Bestilte 7. september, så det er kanskje mulig jeg får en batch før deg..? Har dessverre ingen jobb som kan betale Telebutikkens pris.

 

Bestilte også fra Amentio. Da jeg var innom Amentio/Datakjeden i Bergen på fredag i forrige uke fikk jeg beskjed om at den var forventet inn til leverandør samme dag. Fremdeles ingen oppdatering på bestillingen min, eller på Amentio sine nettsider. Hvis man leter opp telefonen i prisguiden, står det at den forventes inn på lager i morgen, men umulig å si hvor troverdig den informasjonen er... Er vel bare å smøre seg med tålmodighet...

 

Bruker Amentio en annen leverandør enn f.eks. Komplett, som allerede har fått inn telefonen?

 

 

 

Hvor får prisguide.no informasjon om Amentio fra anyway? Finner ingenting på Amentio sine hjemmesider om forventet levering.

Lenke til kommentar

Da er vidunderet i hus! Dro til en butikk (stor kjede) som mitt firma har gode avtaler med på ting vi kjøper privat. Der hadde de telefonen med telenorabonnement, altså låst. Da ble det til at jeg kjøpte et djuice 75 abonnement. Altså 75 kroner per måned i ett år. Etterpå skal jeg ringe Telenor slik at jeg får den opplåst.

 

Han på butikken hadde egentlig ikke lov til å gi meg noe rabatt på telefonen siden det er med abonnement, men han trikset og ordnet litt, og jeg fikk telefonen til 3400,- pluss abonnementet som blir på 900,- for ett år. 4300,- fikk jeg altså telefonen for! Ikke verst pris det! :)

 

Simkortet til Telenor blir enkelt plassert i en skuff, og jeg kan bruke det abonnementet jeg har. Mycket bra! Nå gjenstår bare å pakke ut vidunderet og starte befølingen! ;)

 

Hvilken stor kjede snakker vi om? Flere på lager? Er desperat :cry:

Lenke til kommentar

Da er vidunderet i hus! Dro til en butikk (stor kjede) som mitt firma har gode avtaler med på ting vi kjøper privat. Der hadde de telefonen med telenorabonnement, altså låst. Da ble det til at jeg kjøpte et djuice 75 abonnement. Altså 75 kroner per måned i ett år. Etterpå skal jeg ringe Telenor slik at jeg får den opplåst.

 

Han på butikken hadde egentlig ikke lov til å gi meg noe rabatt på telefonen siden det er med abonnement, men han trikset og ordnet litt, og jeg fikk telefonen til 3400,- pluss abonnementet som blir på 900,- for ett år. 4300,- fikk jeg altså telefonen for! Ikke verst pris det! :)

 

Simkortet til Telenor blir enkelt plassert i en skuff, og jeg kan bruke det abonnementet jeg har. Mycket bra! Nå gjenstår bare å pakke ut vidunderet og starte befølingen! ;)

 

Hvilken stor kjede snakker vi om? Flere på lager? Er desperat :cry:

 

Expert på Steinkjer i Nord-Trøndelag. Jeg tror de hadde èn igjen av den telenorlåste varianten da jeg var der. Ingen ulåst til full pris enda (dog -vet- jeg at jeg fikk den flere hundre kroner billigere slik). :)

Lenke til kommentar

Jeg ringte til Tele2 for å høre hvordan det ligger an med mobilen. Samtalen utviklet seg på en ganske positiv måte :)

 

Det begynner med at han spør om nummeret mitt for å finne saken min. Så sier han at ja, han ser at jeg bestilte en desire hd 19. oktober og at det stod at saken blir behandlet. Jeg spurte han når jeg kan forvente å få mobilen og om de hadde fått de inn nå, siden jeg også hadde ringt i går for å høre hvordan det lå an og den gangen fikk beskjed om at de ikke hadde en eneste mobil enda. Han sa at det var usikkert når jeg kunne forvente å få mobilen.

 

Det var da jeg kom med sjakktrekket og sa at jeg er nødt til å vite nå snarest når jeg kan forvente å få mobilen, for det begynner å haste for meg, så hvis ikke blir jeg nødt til å avbestille.

Da svarte han at han skulle sjekke mer opp i det. Så tok det et par minutter før han sa at jeg kunne få sporingsnummeret så jeg kunne sjekke her og nå. Da gikk jeg inn på posten.no mens jeg snakket med han og fant ut at mobilen alt er i Bergen. :w00t:

 

 

Jeg undres veldig over at de andre jeg har snakket med de siste dagene har fortalte meg at de ikke hadde fått noe info fra leverandøren og ikke visste noe som helst om når de kom til å få mobilen, når de kunne sjekket og funnet ut at mobilen min var sendt og dermed fått en mer fornøyd kunde samtidig som de hadde sluppet en grinete kunde som har sendt mail og ringt til de de siste døgnene.

På posten.no vises det at mobilen var i Oslo allerede 1. november og at forventet levering er 3. november, det vil da altså si at de hele tiden har gjort det helt riktig, og jeg får den på dagen mobilen offisielt slippes ut.

 

Moralen i denne lange historien:

 

Når man møter en så uengasjert kunderservice som dette, hint frem at du vurderer å avbestille for å få de til å få ræven i gir! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmmm.. Vanskelig å bruke med en hånd..? Er dere andre som har fått testen enig med amobil i at det er vanskelig å bruke telefonen med en hånd?

 

Og pustepauser høres ikke spesielt tillitsvekkende ut? Det høres ganske irriterende ut? Noen som kan si noe mer om det?

 

Må innrømme at testen gjorde meg litt skeptisk gitt..

 

Det er mye tøys i den testen der som ikke hadde trengt å vært nevnt. Hvem i huleste kjøper en telefon som er "så stor" og samtidig klager på at han/hun ikke har store nok hender til å kunne trykke på hele skjermen med en hånd. Det er bare bs fra author av testen og nevne det i det hele tatt.

 

Det blir det samme som å kjøpe en SUV og klage i ettertid på at den er så høy og tre inn i.

 

Pustepauser? Dette er vel omtrent den 10'ende testen jeg leser, ekslusive alt på youtube, og Amobil er de første som drar frem det. Høres mer eller mindre ut som at deres device lider av det, men er det reelt for alle er det jo trist. Garantert noe en update fikser, dersom det viser seg å være reelt og globalt (noe det ikke har gjort enda).

 

Jeg frykter ikke at denne testen spiller noen rolle for meg. Jeg likte testen, for all del, men den mangler jo en liten videosnutt av telefonen slik Amobil ser den, bildene kunne med fordel ha vært hakket penere (Engadget har en tendens til å score høyt der) og fokuset kunne vært mer på telefonen, og ikke ting rundt, som htcsense.com, GPSprogrammet som ikke ser ut til å være 100% stabilt. Jeg mener, å ta i betrakting at en nettsiden tilknyttet telefonen ikke er helt oppe å går enda i telefonens helhet (som det tydeligvis ser ut til at de har hatt i bakhodet) er for meg helt bak mål.

 

Men sånn ellers er jeg vel enig i det de skriver, uten å ha en fysisk telefon selv enda :)

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Synes det var en grei anmeldelse. Den fikk en femmer og det er bra. Forfatteren av testen har det jo med å ombestemme seg. Han nedgraderte iPhone 4 til terningkast 4. Man kan jo selvsagt spørre seg hvordan man kan gi et så mangelfullt produkt terningkast 6 i utgangspunktet. Men han tok jo til vett etter hvert. Han kommer nok til å oppgradere DHD til en sekser om et par måneder. :p

 

Ellers konstaterer jeg at amobil er uenig med resten av testerne i bransjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...