Gå til innhold

Er det noen kristne som tror på evig pine i helvete?


Anbefalte innlegg

Er satan litt for sterk for ham?

 

Hm.

 

"Kan Gud lage en skapning så mektig at selv han ikke klarer å stanse den?"

 

Jesus vant over satan på korset. Da fikk jesus nøklene til dødsriket så alle som tror på Han kan bli frelst.

Det er vår egen synd som dømmer oss, så vi ikke kan komme til lyset i evigheten.

Men med Jesus som offerlam kan vi frimodig stå framfor Gud.

 

Gud har gjort alt for at mennesker skal kunne bli frelst selv om vi alt var fordømte. Han kom ned på jorda og tok på seg verdens synd. Det viser at han bryr seg.

Det finns mennesker som lever i et helvete her på jorda, det kan skje i evighet om man ikke tar imot Jesus som offerlam for ens synder.

Men kan han ikke bare destruere djevelen og slette alle synder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du fikk en rekke bibel sitater over.

 

Poenget er at du ikke vil det skal være noen Helvete.

 

Selv om du ser at miliarder av mennesker lider på jorden.

Og hvis mine forfedre vendte ryggen til gud, er det da riktig at jeg skal lide for det? Selv om jeg, i teorien, hadde vært kristen?

Her, IHS. Et spørsmål du overså, som jeg spent venter svar på.

Endret av Darkbuster
Lenke til kommentar

Og hvis mine forfedre vendte ryggen til gud, er det da riktig at jeg skal lide for det? Selv om jeg, i teorien, hadde vært kristen?

Her, IHS. Et spørsmål du overså, som jeg spent venter svar på.

Er du kristen, har du gått ut av dine forfedres synd, og blitt Guds barn i steden for forfedrenes barn.

Lenke til kommentar

Og hvis mine forfedre vendte ryggen til gud, er det da riktig at jeg skal lide for det? Selv om jeg, i teorien, hadde vært kristen?

Her, IHS. Et spørsmål du overså, som jeg spent venter svar på.

Er du kristen, har du gått ut av dine forfedres synd, og blitt Guds barn i steden for forfedrenes barn.

 

IHS, bare lurer på om du kan svare konkret på dette: Vil de syndiges sjeler pines evig i ildsjøen?

Lenke til kommentar

Og hvis mine forfedre vendte ryggen til gud, er det da riktig at jeg skal lide for det? Selv om jeg, i teorien, hadde vært kristen?

Her, IHS. Et spørsmål du overså, som jeg spent venter svar på.

Er du kristen, har du gått ut av dine forfedres synd, og blitt Guds barn i steden for forfedrenes barn.

IHS, bare lurer på om du kan svare konkret på dette: Vil de syndiges sjeler pines evig i ildsjøen?

Det var da svært så store problemer du hadde med helvete da ?

 

Ja syndige sjeler pines i dag og vil gjøre det i all evighet. Ildsjøen er et bilde på den verden de er i, som er utenfor den verden de kristne er i (det nye jerusalem)

Lenke til kommentar

Og hvis mine forfedre vendte ryggen til gud, er det da riktig at jeg skal lide for det? Selv om jeg, i teorien, hadde vært kristen?

Her, IHS. Et spørsmål du overså, som jeg spent venter svar på.

Er du kristen, har du gått ut av dine forfedres synd, og blitt Guds barn i steden for forfedrenes barn.

IHS, bare lurer på om du kan svare konkret på dette: Vil de syndiges sjeler pines evig i ildsjøen?

Det var da svært så store problemer du hadde med helvete da ?

 

Ja syndige sjeler pines i dag og vil gjøre det i all evighet. Ildsjøen er et bilde på den verden de er i, som er utenfor den verden de kristne er i (det nye jerusalem)

 

Jeg synes bare ditt syn på helvete var noe uklart. Så helvete er altså her i dag, for de ikke-kristne. Men hva når kroppen dør?

Lenke til kommentar

Og hvis mine forfedre vendte ryggen til gud, er det da riktig at jeg skal lide for det? Selv om jeg, i teorien, hadde vært kristen?

Her, IHS. Et spørsmål du overså, som jeg spent venter svar på.

Er du kristen, har du gått ut av dine forfedres synd, og blitt Guds barn i steden for forfedrenes barn.

IHS, bare lurer på om du kan svare konkret på dette: Vil de syndiges sjeler pines evig i ildsjøen?

Det var da svært så store problemer du hadde med helvete da ?

 

Ja syndige sjeler pines i dag og vil gjøre det i all evighet. Ildsjøen er et bilde på den verden de er i, som er utenfor den verden de kristne er i (det nye jerusalem)

 

Jeg synes bare ditt syn på helvete var noe uklart. Så helvete er altså her i dag, for de ikke-kristne. Men hva når kroppen dør?

De gode lever videre i de gode, de onde lever videre i de onde.

Svarte du meg egentlig der?

Ja, du bare later som om du ikke forstår.

 

Gjør du det gode, lever du videre i de gode.

 

De gode > Den dagen skal dere skjønne at jeg er i min Far, og at dere er i meg og jeg i dere.

 

Gjør du det onde lever du og lider videre i de onde.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

Ja, du bare later som om du ikke forstår.

 

Gjør du det gode, lever du videre i de gode.

 

De gode > Den dagen skal dere skjønne at jeg er i min Far, og at dere er i meg og jeg i dere.

 

Gjør du det onde lever du og lider videre i de onde.

 

Jeg forstår.. du ønsker å tåkelegge, fordi du egentlig ikke vet det selv.

 

Spørsmålet var enkelt: Når vi dør, vil kroppen pines i ildsjøen? Og ditt svar: "De gode lever videre i de gode, de onde lever videre i de onde." sier meg ganske så lite

Lenke til kommentar

Selv er jeg langt i fra kristen, og jeg har det veldig bra med meg selv. Selv om jeg "lever i helvette."

 

Det er bare noe du tror, i forhold til en kristen har du det helt forjævlig, og pålegger deg all verdens skyld på dine skuldre. Til slutt vil du nok knekke helt sammen og bli en deprimert og psykisk "grønnsak".

 

Ta frem biblen og start, før det er for sent!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...