Gå til innhold

Er det noen kristne som tror på evig pine i helvete?


Anbefalte innlegg

De gode lever videre i de gode, de onde lever videre i de onde.

Kan du utdype dette?

 

  1. Hvordan lever man i de gode?
  2. Hvordan lever man i de onde?

Åndelig ! Man har felles ånd med Gud (den gode ånd) eller felles ånd med Satan (den onde ånd)

 

De godes fremtid er i Gud som er i himmelen.

De ondes fremtid er i Satan som er i helvete.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De gode lever videre i de gode, de onde lever videre i de onde.

Kan du utdype dette?

 

  1. Hvordan lever man i de gode?
  2. Hvordan lever man i de onde?

Åndelig ! Man har felles ånd med Gud (den gode ånd) eller felles ånd med Satan (den onde ånd)

 

De godes fremtid er i Gud som er i himmelen.

De ondes fremtid er i Satan som er i helvete.

 

Ooooog vi svarer bare på under halvparten. Lar likesågodt den som var vrien å svare på være?

 

Fordi du vet ikke IHS.. du prater tull, og er en tøysemann

Lenke til kommentar

«dere er i meg»

Så du, IHS, er i Jesus? Ikke snakk om en treenighet lengre altså? :p

 

Neida, men Bibelen snakker om å ikle seg den nye personlighet, og å gjøre sitt ytterste for å oppnå dette er det som det snakkes om.

 

Forresten, de som ikke er i Jesus, er de i Satan? Hvor står dette? Forresten, savner ennå svar på spm. 3, 4, og 5.

Lenke til kommentar

Helt utrolig at du siterer en bok som du selv har rendret ugyldig og unødvendig for den kristne tro.... Jesus kom jo av seg selv til deg skal vi tro hva du fra før har skrevet, så hvem trenger bibelen?

 

Hvorfor lyver kristne mennesker så ofte blir jeg sittende å lure på? Skjønner de ikke selv at de lyver eller?

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Personlig ser jeg på meg selv som en oppegående og rasjonell person. Det får meg alltid til å undre, hvordan kristne ser på livet.

 

Så klart, jeg respekterer deres syn men det får meg alltid til å lure litt når kristne unnviker spørsmål og bruker korte argumenter. Enten forklarer de det så godt de kan (mht. bibelen og lignende), eller så er det bare slik gud vil ha det.

 

Jeg tenker også på evolusjonsteorien. Hele teorien er veldig logisk, og jeg er alltid spent på hvordan en kristen ser teorien fra deres perspektiv.

 

Når jeg, i dette tilfelle, snakker om evolusjonsteorien tenker jeg mest på Naturlig seleksjon innenfor evolusjonsfaktorene.

Endret av Darkbuster
Lenke til kommentar
Når jeg, i dette tilfelle, snakker om evolusjonsteorien tenker jeg mest på Naturlig seleksjon innenfor evolusjonsfaktorene.

Nå er ikke evolusjons teorien ET (1) "felt" alene da, da den støttes av samtlige felt i naturvitenskapen... Så å dra inn "faktorene" i denne teorien og utestenge det andre blir litt galt... BTW...

Lenke til kommentar

Det jeg tenkte mest på var hvordan kristne (les: ikke alle) benekter den naturlige seleksjonen der dette fører til at de best tilpassede individene i en populasjon har en større sannsynlighet for å overleve og for å forplante seg. Gjennom generasjonene fører et slikt utvalg til endringer i individenes egenskaper – til en tilpasning.

Lenke til kommentar

Det jeg tenkte mest på var hvordan kristne (les: ikke alle) benekter den naturlige seleksjonen der dette fører til at de best tilpassede individene i en populasjon har en større sannsynlighet for å overleve og for å forplante seg. Gjennom generasjonene fører et slikt utvalg til endringer i individenes egenskaper – til en tilpasning.

Oki doki..

 

Personlig kunne de som nekter på evolusjon like gjerne påstått at havet ikke er salt... Like troverdig ihvertfall... :)

Lenke til kommentar

Åndelig ! Man har felles ånd med Gud (den gode ånd) eller felles ånd med Satan (den onde ånd)

 

De godes fremtid er i Gud som er i himmelen.

De ondes fremtid er i Satan som er i helvete.

Jaha. Kan du bevise dette ut i fra Bibelen?

NT > Den dagen skal dere skjønne at jeg er i min Far, og at dere er i meg og jeg i dere.

«dere er i meg»

Så du, IHS, er i Jesus? Ikke snakk om en treenighet lengre altså? :p

Se der ja :) Du ser plutselig noe nytt. En forening av mange personligheter. Hold fast på det du ser, å så leser du det nye testamente, en gang til, med denne foreningen i mente. Så skjønner du hva kristendom går ut på, og hvorfor og hvordan de kristne vil leve evig.

Lenke til kommentar

Åndelig ! Man har felles ånd med Gud (den gode ånd) eller felles ånd med Satan (den onde ånd)

 

De godes fremtid er i Gud som er i himmelen.

De ondes fremtid er i Satan som er i helvete.

Jaha. Kan du bevise dette ut i fra Bibelen?

NT > Den dagen skal dere skjønne at jeg er i min Far, og at dere er i meg og jeg i dere.

«dere er i meg»

Så du, IHS, er i Jesus? Ikke snakk om en treenighet lengre altså? :p

Se der ja :) Du ser plutselig noe nytt. En forening av mange personligheter. Hold fast på det du ser, å så leser du det nye testamente, en gang til, med denne foreningen i mente. Så skjønner du hva kristendom går ut på, og hvorfor og hvordan de kristne vil leve evig.

 

De fleste som opplever en forening av flere personligheter i dag, blir stort sett midlertidig sperret inne, diagonalisert, og medisinert. Tror de har ett navn på det også..

 

 

 

Schizofreni

 

 

Lenke til kommentar
Er satan litt for sterk for ham?

 

Hm.

 

"Kan Gud lage en skapning så mektig at selv han ikke klarer å stanse den?"

 

Jesus vant over satan på korset. Da fikk jesus nøklene til dødsriket så alle som tror på Han kan bli frelst.

Det er vår egen synd som dømmer oss, så vi ikke kan komme til lyset i evigheten.

Men med Jesus som offerlam kan vi frimodig stå framfor Gud.

 

Gud har gjort alt for at mennesker skal kunne bli frelst selv om vi alt var fordømte. Han kom ned på jorda og tok på seg verdens synd. Det viser at han bryr seg.

Det finns mennesker som lever i et helvete her på jorda, det kan skje i evighet om man ikke tar imot Jesus som offerlam for ens synder.

Men kan han ikke bare destruere djevelen og slette alle synder?

 

Om Gud har skapt en varelse som ikke finns i en tid, men er tidløs, så finns han bare for alltid, slik mennesker gjør etter at Gud pustet inn sin ånd i mennesket, så vi fikk evigheten i oss vi også.

 

Gud har på en måte slettet alle synder så det er helt i orden fra hans side. Men når mennesket dør og kommer til den andre siden så kommer det an på mennesket hva det vil gjøre. Mennesket må gå den veien det selv vil. Men mennesket kan ikke nå fram til Gud fordi mennesket vil dømme seg selv, fordi mennesket vil se alle sine feil på en annen måte enn det det kansje gjør idag. Det gjør at menneskset fordømmer seg selv, det er ikke Gud som fordømmer mennesket. Gud døde for menneskets synder for at mennesket skal klare å nå fram til Gud. Jesus vil at alle skal bli frelst. Og frelsen finns i Jesus for alle som tar imot frelsen. Egentlig veldig enkelt.

Lenke til kommentar

Åndelig ! Man har felles ånd med Gud (den gode ånd) eller felles ånd med Satan (den onde ånd)

 

De godes fremtid er i Gud som er i himmelen.

De ondes fremtid er i Satan som er i helvete.

Jaha. Kan du bevise dette ut i fra Bibelen?

NT > Den dagen skal dere skjønne at jeg er i min Far, og at dere er i meg og jeg i dere.

«dere er i meg»

Så du, IHS, er i Jesus? Ikke snakk om en treenighet lengre altså? :p

Se der ja :) Du ser plutselig noe nytt. En forening av mange personligheter. Hold fast på det du ser, å så leser du det nye testamente, en gang til, med denne foreningen i mente. Så skjønner du hva kristendom går ut på, og hvorfor og hvordan de kristne vil leve evig.

De fleste som opplever en forening av flere personligheter i dag, blir stort sett midlertidig sperret inne, diagonalisert, og medisinert. Tror de har ett navn på det også..Schizofreni

Det du snakker om er personlighets spaltning. At en personlighet spaltes opp i flere personlighter. Mens det her er snakk om det motsatte, at flere personlighter går sammen i en personlighet, Jesus Kristus, og der i gjennom overvinner alle andre personlighter i verden.

 

John 16:33 "jeg har seiret over verden"

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Det du snakker om er personlighets spaltning. At en personlighet spaltes opp i flere personlighter. Mens det her er snakk om det motsatte, at flere personlighter går sammen i en personlighet, Jesus Kristus, og der i gjennom overvinner alle andre personlighter i verden.

 

John 16:33 "jeg har seiret over verden"

Om ikke dette kan kalles en sinnslidelse så vet ikke jeg. Det er så søtt at folk fortsatt tror.

Lenke til kommentar

fravær av gud ?

 

Alle som distansiere seg fra Gud, opplever store smerter, da Gud er en livsnødvendighet.

 

I Guds rike (i Guds nærver) er det godt. Utenfor er det et helvete.

Ikke ta dette som et personangrep, men jeg bare lurer på en ting ..

 

I en annen tråd sa du at 'verdens ende' allerede hadde hendt 70 år e.k. Men du tror på helvete? Jeg som er en av de som venter på denne verdens ende tror jo at det nettopp er i denne tiden alle levende og døde blir straffet eller belønnet for sine gjerninger på jorden. Ingen er i helvete nå, der vil de havne etter dommedag.

 

Men hvis du ikke tror på dommedag, hva tror du da? At verden vil fortsette som vanlig i all evig tid (med mindre vi ødelegger jorda med forurensingen vår da)? Og at når folk dør havner de i himmelen eller ned i fortapelsen? Forklar er du snill.

Endret av L4rs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...