Gå til innhold

dø, wenche foss-sangen :)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finfin sang.

Husker godt da den kom, det var litt oppstyr rundt den..

 

Så et litt nerdete spørsmål: Er det lov å dele denne rundt om?

Som vi vet er det "Paven" som laget denne låten, og som kanskje ikke alle vet så har han tilknytning til Gartnerlosjen. Dette er en låt som er utgitt (og som fortsatt er mulig å få tak i), så da er det vel slik at den egentlig ikke burde lenkes til her?

 

Bare en tanke altså. Tipper gutta synes det er helt greit at man sprer budskapet :)

Den nye samleren til Gartnerlosjen er forresten ute - løp og kjøp!

Lenke til kommentar
  • 7 år senere...

Den er faktisk steingammel. «Dø Wenche Foss» finnes på en CD som er gitt ut av Det Norske Studentersamfund i 1997. Plata består av en samling artister som har opptrådt for studentene. CD-en ble trykt i 3000 eksemplarer, hvorav 1000 ble delt ut til artister og forbindelser. Resten ble solgt eller gitt bort gjennom studentbokhandelen Akademika, sier tidligere formann Christian Herzog i Studentersamfundet. Han vil ikke fortelle hvilke personer som er med i bandet Paven, som framfører «Dø Wenche Foss» på plata.

 

- Teksten er helt grotesk og direkte truende. Men ved å gå til sak mot opphavsmennene oppnår man knapt noe annet enn å gi PR til en usedvanlig dårlig låt. Men jeg tror Wenche Foss ville vunnet fram hvis hun valgte å gå til søksmål, sier Vollan.

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/970704-kjent-12.html

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg likte den sangen da jeg hørte den på slutten av 90-tallet, og jeg synes fortsatt det er en bra sang, selv om jeg ikke tar den seriøst.

Jeg er på ingen måte glad eller har en særlig positiv innstilling til at Wenche Foss døde, men jeg liker fortsatt sangen, selv om jeg ikke vil komme til å spille den selv igjen på en god stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...