Gå til innhold

Vi lanserer nybegynnerskin i beta


Anbefalte innlegg

En annen ting som irriterer meget, er den håpløst tullete snikreklamen for prisguide som følger siden konstant på høyre side. Er jeg interessert i priser på prisguide, går jeg til prisguide og ikke til forumet. Ser ut til at den er gjort vanskelig å blokkere også, eneste mulighet å få den vekk var ved å bruke "developer tools" i Chrome. Kan denne fjernes, eventuelt justeres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

(...) forumets appell og brukervennlighet (...)

Ikke for å være en bitch, men hvorfor bruker dere tid på å designe et nytt skin, istedenfor å fikse de virkelige problemene med forumet? Dette problemet er veldig lite brukervennlig bl.a., det samme gjelder dette problemet jeg selv har rapportert inn, det påvirker "brukervennligheten og appellen" i veldig stor grad, og alikevel feirer vi straks 6-månedersjubileum uten løsning. Dette problemet har jeg også rapportert, jeg har til og med gitt en løsning som tar 13,37 sekunder å implementere, men neida. Det er sikkert mange flere eksempler, men jeg er lite imponert bare av de få jeg har nevnt nå. Vever dere bare et pent teppe til å sope problemene under?

Lenke til kommentar

Kiire: Tror du det er samme person som sitter og designer et nytt skin og forside som er den som fikser bugs i forumet?

 

Som kommunisert før så venter vi på IPB 3.1.3, og oppgraderer med en gang den er klar, som vil fikse mye bugs. Så kan det kverkes det som er igjen. Et problem som skal være løst er den dårlige skaleringen.

 

Tenk deg litt mer om. Verden er ikke sort/hvitt.

 

Innlegget ditt er egentlig såpass skarpt at jeg har lyst til å svare med samme mynt. Men du skal få slippe å lese slikt fra meg.

Endret av Alastor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Syns det burde minimaliseres litt, for mye rot rundt omkring på skjermen, gjerne litt mer avstand mellom "vinduene". Fjern gjerne den tabben som viser facebook twitter osv for å la det bli litt mer ryddig eller forandre plassen den er på, trenger ikke to slike en oppe og en nede, det er helt unødvendig. Vil man gå på facebook ellernoe så får man lage sin egen favoritt knapp på nettleseren.

 

Ellers var det ganske bra :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Innlegget ditt er egentlig såpass skarpt at jeg har lyst til å svare med samme mynt. Men du skal få slippe å lese slikt fra meg.

Ser ikke hva som skal være så skarpt med det innlegget. Vedkommende peker faktisk på et meget essensielt spørsmål. Det er betenkelig å begynne i feil ende. Samme om det er en eller flere som jobber parallelt. Om alle hadde jobbet med de refererte punkt ville det gått fortere å fått dette gjort.

 

Når det er sagt, synes jeg dette er en fin ting, men det er mye som gjenstår.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ikke hva som skal være så skarpt med det innlegget. Vedkommende peker faktisk på et meget essensielt spørsmål. Det er betenkelig å begynne i feil ende. Samme om det er en eller flere som jobber parallelt. Om alle hadde jobbet med de refererte punkt ville det gått fortere å fått dette gjort.

 

Når det er sagt, synes jeg dette er en fin ting, men det er mye som gjenstår.

Det nye skinnet er et ledd i det såkalte Forum Pluss-prosjektet, som skal gjøre forumet attraktivt for nye brukere. Jeg skjønner at kapasitetsproblemene på feilretting og ikke minst ytelse er irriterende for dere. Samtidig er dette et universellt dillemma: Skal Bergen bygge bybane, eller skal de reparere hullene i veiene vi alt har. De som kjører på veiene synes gjerne at hullene skal prioriteres, men sett i et litt lengre perspektiv er det ikke sikkert at det er den riktige prioriteringen hvis det fører til at alt som kjører der er gammelmodig slik at folk flytter fra byen. Helst skal man gjøre begge deler. Det er som å lage biler: De som har en gammel modell ville gjerne sett at den beholdt sin verdi, og at fabrikken konsentrerte seg om å rette svakheter ved den, men for bilprodusenten er det nødvendig å komme med nye modeller av og til, ellers får de ikke nye kunder.

 

Jeg vet at folk ikke liker at vi skylder på det, men: Problemet er at forumet er gratis, og det ønsker vi at det skal fortsette å være. Vi er avhengig av reklameinntekter, og brukerne vil ikke ha for mye annonser rundt på forumet heller. Ikke har det vært de beste tidene for annonsesalg heller den siste tiden. Så det er grenser for hva vi kan få til. Hvis det nye skinnet gjør forumet mer attraktivt så får vi kanskje bedre inntekter.

 

En relevant historie fra Aftenposten: Link

 

Og ja, designet er laget av nettopp en designer, ikke av våre driftsfolk. De få dagene som går med på å implementere skinnet og ny funksjonalitet er ikke den store flskehalsen her. Personlig synes jeg dette var en fornuftig investering.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...