Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feilmelding ved oppstart .zip.exe


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Får følgende melding når jeg starter opp min PC (Vista Home Premium)

 

finner ikke c:\windows\systen32\.zip.exe. Kontroller at du skrev navnet riktig, og prøv på nytt.

 

Hva kan dette komme av? Har ikke noen problemer utover dette. Når jeg fjerner meldignsboksen, funker maskina som normalt. Har prøvd å sjekke om det ligger noe i oppstartsmappa, men finner ikke noe her.

 

Min første tanke gikk på at .zip.exe opprinnelig har vært et virus som har blitt fjernet, og som har blitt lagt til i oppstarten av PC, som nå ikke finner fila. Kan det være en teori?

 

Uansett, ønsker å få fjernet denne meldinga, noen tips på hvordan?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min første tanke gikk på at .zip.exe opprinnelig har vært et virus som har blitt fjernet, og som har blitt lagt til i oppstarten av PC, som nå ikke finner fila. Kan det være en teori?

 

Definitivt - en plausibel teori det ...

 

Det ligger spor igjen i systemet ditt et sted (registry run seksjon e.l) som kaller opp fila (som nå ikke er der lengre).

 

Men om systemet ditt er trojaner/virus fritt er det ingen garanti for.

Og du bør følge retningslinjene/guiden her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Den pathen du viser til (c:\windows\systen32\.zip.exe) skal egentlig ikke eksistere engang. C:\Windows\System32\ er derimot en, så jeg satser på det er skriveleif.

 

Utenom det ville jeg gjøre akkurat som Syar2003 nevnte. Følg guiden, post den i forumet der og med litt tålmodighet blir det løst. :)

 

Alternativt kan du gå inn på "Kjør" -> "msconfig" -> "Oppstart" -> Finn plasseringen til filen i "Plasserings" banen og slette den. Problemet da er om du faktisk er infisert.

Lenke til kommentar

Msconfig brukes ikke til permanente endringer (kun temporære for testing øyemed).

 

Du må sette den avhuket igjen . Dette slik at den legger seg i registerets run seksjon igjen (klar for direkte fjerning).

 

Utvid msconfig informasjonen lokasjon(location) der står det hvor i registeret oppføringen er lagret.

Se vedlagt eks:

 

Deretter starte regedit.exe - naviger i venstre panel/tre til f.eks HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Slett ønsket auto run entry.

Se vedlagt eks:

post-35394-1283408088,6565_thumb.jpg

post-35394-1283408101,685_thumb.jpg

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...