Gå til innhold

Minecraft.no - Hardworks buildserver 24/7


Anbefalte innlegg

Hva skjer?

 

Jeg har nå flere ting som jeg venter på svar på fra dere i Stab. Jeg vil faktisk gå så langt å skrive et maseinnlegg her, for nå begynner det å bli nok venting. Jeg føler våre requests går rett i glemmeboken, mens andre request går fint igjennom. Mulig jeg innbiller meg dette, så beklager om dette innlegget oppfattes krasst, det er overhode ikke ment sånn. Jeg vil bare ha alt på det rette, før det blir for seint.

 

Sak 1:

Grief med bildebevis i vår gamle base SUDK. Dette er ikke nødvendigvis denne personen som er avbildet i mitt bevis som har tatt alle ressene som var der, men han innrømte public i samme tråd at han hadde griefet noe av det. Hvorfor han ikke er bannet forblir et mysterium for meg, da dere er rimelig effektige i andre saker. Dere har sagt at dere skal sjekke det opp flere ganger, og jeg har mast flere ganger, og siste gang på Weir som faktisk viste ansvar og tok dette videre. Men siden vakter ikke kan sjekke kistehistorikk, er det vel staben som må sjekke dette. Så vær så snill, det er snakk om temmelig mye ressurser for oss.

 

Sak 2:

Grief i vår bykasse i Eden. Dette er selvsagt vår feil, og vi kan ta de 10g som ble stjålet på vår kappe om det er snakk om det. Det som ergrer oss, er at det er en snik som har vært MEGET kreativ med å griefe disse ressursene. Det har seg slik at vi selvsagt hadde låst igjen lageret vårt med å tette igjen med cobble overalt. Dette skal vel være nok? Men det viste seg å være en svakhet, nemlig at man kunne hente ting fra kista underifra. Her har altså en meget kreativ person bygd seg opp underifra, snirklet seg til å fjerne dirten som var under kista, og hentet ut gullet. Fiffig? Ja, det må jeg selv også. Hadde aldri trodd noen var så kreative. Vi fikk med oss Weir til å sjekke ut blokkhistorien på dirten under kista, og vi fant gjerningsmannen. Jeg håper denne personen blir hardt straffet for dette, og gjerne gir oss tilbake gullet.

 

Sak 3:

Søknad om byggematerialer til lageret vårt i Eden. Siden dere har strammet inn på søknaden vår i Eden, sendte jeg en spesifikk søknad til akkurat lageret vårt. Denne sendte jeg som link i PM til Nudel, da vi hadde en konversasjon oppe. Jeg har ikke fått noe svar, og ønsker gjerne et svar på denne saken. Søknaden ligger i Eden tråden.

 

 

Avslutningsvis vil jeg understreke at dette tar jeg opp da det begynner å bli mange saker som er ubehandlet hos oss. Jeg ønsker rett og slett en oppdatering på dette, skriftlig. Håper dette ikke mottas som feil budskap hos dere, da jeg ikke mener å være sint e.l.

 

 

Håper på svar.

 

Jeg har nå fått innsikt i de to sakene, gjennom Weir som tok seg av begge. I det første tilfellet, så konkluderte vi med at det kun gjaldt tyveri av småting. Den skyldige fikk derfor 1 ukes gjest som straff.

 

I det andre tilfellet fikk også brukeren en ukes gjest som straff.

 

La meg presisere at når vi gir en ukes gjest som straff, betyr det at dersom de skulle finne på å stjele en eneste blokk når de blir brukere igjen, så vil vi banne dem permanent. Vi liker å gi folk en sjanse til.

 

I det siste tilfellet, så må alle søknader om serverstøtte skrives på vårt nye forum, hvor vi har en egen kategori for søknader om serverstøtte.

Endret av Avien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skjer?

 

Jeg har nå flere ting som jeg venter på svar på fra dere i Stab. Jeg vil faktisk gå så langt å skrive et maseinnlegg her, for nå begynner det å bli nok venting. Jeg føler våre requests går rett i glemmeboken, mens andre request går fint igjennom. Mulig jeg innbiller meg dette, så beklager om dette innlegget oppfattes krasst, det er overhode ikke ment sånn. Jeg vil bare ha alt på det rette, før det blir for seint.

 

Sak 1:

Grief med bildebevis i vår gamle base SUDK. Dette er ikke nødvendigvis denne personen som er avbildet i mitt bevis som har tatt alle ressene som var der, men han innrømte public i samme tråd at han hadde griefet noe av det. Hvorfor han ikke er bannet forblir et mysterium for meg, da dere er rimelig effektige i andre saker. Dere har sagt at dere skal sjekke det opp flere ganger, og jeg har mast flere ganger, og siste gang på Weir som faktisk viste ansvar og tok dette videre. Men siden vakter ikke kan sjekke kistehistorikk, er det vel staben som må sjekke dette. Så vær så snill, det er snakk om temmelig mye ressurser for oss.

 

Sak 2:

Grief i vår bykasse i Eden. Dette er selvsagt vår feil, og vi kan ta de 10g som ble stjålet på vår kappe om det er snakk om det. Det som ergrer oss, er at det er en snik som har vært MEGET kreativ med å griefe disse ressursene. Det har seg slik at vi selvsagt hadde låst igjen lageret vårt med å tette igjen med cobble overalt. Dette skal vel være nok? Men det viste seg å være en svakhet, nemlig at man kunne hente ting fra kista underifra. Her har altså en meget kreativ person bygd seg opp underifra, snirklet seg til å fjerne dirten som var under kista, og hentet ut gullet. Fiffig? Ja, det må jeg selv også. Hadde aldri trodd noen var så kreative. Vi fikk med oss Weir til å sjekke ut blokkhistorien på dirten under kista, og vi fant gjerningsmannen. Jeg håper denne personen blir hardt straffet for dette, og gjerne gir oss tilbake gullet.

 

Sak 3:

Søknad om byggematerialer til lageret vårt i Eden. Siden dere har strammet inn på søknaden vår i Eden, sendte jeg en spesifikk søknad til akkurat lageret vårt. Denne sendte jeg som link i PM til Nudel, da vi hadde en konversasjon oppe. Jeg har ikke fått noe svar, og ønsker gjerne et svar på denne saken. Søknaden ligger i Eden tråden.

 

 

Avslutningsvis vil jeg understreke at dette tar jeg opp da det begynner å bli mange saker som er ubehandlet hos oss. Jeg ønsker rett og slett en oppdatering på dette, skriftlig. Håper dette ikke mottas som feil budskap hos dere, da jeg ikke mener å være sint e.l.

 

 

Håper på svar.

 

Jeg har nå fått innsikt i de to sakene, gjennom Weir som tok seg av begge. I det første tilfellet, så konkluderte vi med at det kun gjaldt tyveri av småting. Den skyldige fikk derfor 1 ukes gjest som straff.

 

I det andre tilfellet fikk også brukeren en ukes gjest som straff.

 

La meg presisere at når vi gir en ukes gjest som straff, betyr det at dersom de skulle finne på å stjele en eneste blokk når de blir brukere igjen, så vil vi banne dem permanent. Vi liker å gi folk en sjanse til.

 

I det siste tilfellet, så må alle søknader om serverstøtte skrives på vårt nye forum, hvor vi har en egen kategori for søknader om serverstøtte.

Flott at dere fikk tatt dette. Takk.

 

Så lurer jeg på hva som skjer med ressursene? Får vi dem tilbake? Er snakk om temmelig mye som ble stjålet i SUDK basen (1 stack med diamanter, 2 stacks med gull, 4 stacks med jern, 1 stack med obisidan og mer dyrebart). Ikke nødvendigvis brukeren som ble tatt i gjerningsøyeblikket som gjorde dette, men fint om dere får sjekket dette opp med kistehistorikk (noe dere har hevdet å ha tilgang til tidligere). Dette er snakk om en gammel base som tezlon bedrev med, før det kom noe særlig antigrief funksjoner. Flott om dere får sjekket der også, da den tyven virkelig har herjet godt i kassene våre. Og vi vil gjerne ha igjen ressursene våre.

 

Da venter jeg i spenning på søknaden, og ønsker alle en god helg! :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Mitt brukernavn på Minecraft er "DannyCool" slik det er på forumet her og minecraftforum.

 

Jeg har spilt Minecraft siden September og har vært lenge engasjert i selve spillet, byggeprosjektene på servere og det sosiale som foregår rundt

Minecraft. Jeg har startet selv et par servere som jeg har hatt oppe og vært engasjert i en del forskjellige RPG og byggeservere. Jeg har spilt en del

singleplayer men trives best å bygge med andre. Jeg har endelig funnet en server som er norsk og som faktisk har ambisjoner i motsetning til mange

andre servere som varer i 2-3 uker og har maks et par stykker som faktisk gidder å spille å har prosjekter.

 

Jeg har vært litt som gjest på serveren (etter å sett tråden på Gamer) og sjekket ut, jeg har blitt veldig imponert av hva som har blitt bygd og hva som skal bli bygd. Det gjør at jeg

veldig gjerne har lyst til å ta en del av Hardwork.no sin MC server. Jeg er veldig engasjert ellers sosialt på chat og forum, da jeg mener samarbeid og være sosiale gjør Minecraft

mye mer underholdende enn å bare spille alene. Jeg er veldig behjelpelig og hjelper gjerne andre med hva som helst som trengs. Jeg elsker å ha store ambisjoner og vil gjerne

bygge store ting som imponerer andre.

 

Håper på positivt svar, har lest reglene :)

Mvh

DannyCool

Lenke til kommentar

Hei!

 

]

Mitt brukernavn på Minecraft er "DannyCool" slik det er på forumet her og minecraftforum.

 

Jeg har spilt Minecraft siden September og har vært lenge engasjert i selve spillet, byggeprosjektene på servere og det sosiale som foregår rundt

Minecraft. Jeg har startet selv et par servere som jeg har hatt oppe og vært engasjert i en del forskjellige RPG og byggeservere. Jeg har spilt en del

singleplayer men trives best å bygge med andre. Jeg har endelig funnet en server som er norsk og som faktisk har ambisjoner i motsetning til mange

andre servere som varer i 2-3 uker og har maks et par stykker som faktisk gidder å spille å har prosjekter.

 

Jeg har vært litt som gjest på serveren (etter å sett tråden på Gamer) og sjekket ut, jeg har blitt veldig imponert av hva som har blitt bygd og hva som skal bli bygd. Det gjør at jeg

veldig gjerne har lyst til å ta en del av Hardwork.no sin MC server. Jeg er veldig engasjert ellers sosialt på chat og forum, da jeg mener samarbeid og være sosiale gjør Minecraft

mye mer underholdende enn å bare spille alene. Jeg er veldig behjelpelig og hjelper gjerne andre med hva som helst som trengs. Jeg elsker å ha store ambisjoner og vil gjerne

bygge store ting som imponerer andre.

 

Håper på positivt svar, har lest reglene :)

Mvh

DannyCool

 

 

 

Godkjent!

 

Registrer deg gjerne på www.Hardwork.no for å få med siste nytt.

Ta gjerne en titt i brukerguiden vår og:

http://hardwork.no/wiki/index.php/Brukerguide

Lenke til kommentar

Slenget inn et par søknader på vegne av et par kompiser som ikke er på diskusjon.

 

Brukernavn: Subabunne.

Har spillt i 3 dager.

Er meget fasinert.

Fant serveren igjenom DanielSV.

Fordi da kan jeg spille sammen med godevenner.

Detaljefreak :).

 

Brukernavn : SurfPlatypus

Dager med minecraft: 3 dager

Gjort i Minekraft tidligere: Lett bygging

Kjent server: Via DanielSV

Hvorfor han vil spille på denne serveren: Fordi den inneholder ekstremt mye spennende detaljer' date=' er enorm og det er ekstremt mye ting å utforske. I tillegg er det fint å samarbeide med andre med å bygge kunstverk og lignende. Jeg liker også at det er klare regler og ingen juksing som etter min mening dreper spillet. Det er mye mer spennende å bygge ting ved å finne frem materialer på egenhånd! Jeg liker å kunne konstruere nye former for bygninger. Jeg er lett medgjørlig og gjør ikke en flue fordred ang andres kunstverk.

Hva er din beste styrke? Kreativ!

Har lest Reglene og gjort meg kjent med de.

[/quote']

 

 

Jeg kan garantere at ingen av disse vil lage problemer. De er nye, men jeg har forklart dem om ånden på serveren, og de er alrighte spillere :)

 

Mvh. DanielSV

Lenke til kommentar

Slenget inn et par søknader på vegne av et par kompiser som ikke er på diskusjon.

 

Brukernavn: Subabunne.

Har spillt i 3 dager.

Er meget fasinert.

Fant serveren igjenom DanielSV.

Fordi da kan jeg spille sammen med godevenner.

Detaljefreak :).

 

Brukernavn : SurfPlatypus

Dager med minecraft: 3 dager

Gjort i Minekraft tidligere: Lett bygging

Kjent server: Via DanielSV

Hvorfor han vil spille på denne serveren: Fordi den inneholder ekstremt mye spennende detaljer' date=' er enorm og det er ekstremt mye ting å utforske. I tillegg er det fint å samarbeide med andre med å bygge kunstverk og lignende. Jeg liker også at det er klare regler og ingen juksing som etter min mening dreper spillet. Det er mye mer spennende å bygge ting ved å finne frem materialer på egenhånd! Jeg liker å kunne konstruere nye former for bygninger. Jeg er lett medgjørlig og gjør ikke en flue fordred ang andres kunstverk.

Hva er din beste styrke? Kreativ!

Har lest Reglene og gjort meg kjent med de.

[/quote']

 

 

Jeg kan garantere at ingen av disse vil lage problemer. De er nye, men jeg har forklart dem om ånden på serveren, og de er alrighte spillere :)

 

Mvh. DanielSV

 

Hei, beklage så skal alle søknad nå på intern forumet:

 

Hardwork.no

 

Da kan vi kontrollere brukere og vi slepp problem med diskusjon der noen ikke kan lage sin egen bruker. Forsatt er tråden for spørsmål og annet.

 

// Skal få Borbra til og oppdatere førsteposten.

Lenke til kommentar

kringonittisyv: Skal få snakka med noen som har mulighet til å unbanne deg, vis ikke blir du unbannet når jeg kommer hjem fra skolen!

 

Du ble forresten bannet på grunn av flere tilfeller der du hoppet ut i spleef banen ved konkurransen i går, og skulle etter planen bli unbannet etter dette, her har det skjedd en glipp og jeg beklager for dette.

 

Ellers får du ha lykke til videre på Hardwork :)

 

edit: du er unbannet nå!

Endret av jonol
Lenke til kommentar

Hva er Tiro?

Tiro er en by hvor nye brukere på Hardwork.no kan enkelt finne seg en plass å bygge.

 

Hva betyr Tiro?

Tiro er latinsk og du kan lese mer om ordet her.

 

Hva er reglene for Tiro?

Bare nye brukere

Maks 1 tomt per bruker.

Trefarmer er kun for eiere av en tomt i byen.

Trærne som står på tomten kan kun fjernes av tomteieren.

Bygg kun på din egen tomt.

Ikke bygg over eller under veien. Om dette blir oppdaget vil alt under veien blir fjernet og du får ikke tingene tilbake.

Serverens regler gjelder også.

 

Hvordan får jeg en tomt i Tiro?

Spøt en vakt eller stab om en tomt. Men spør vakt først.

 

Jeg har fått en tomt i Tiro, hva kan jeg gjøre?

Du kan gjøre hva som helst. Alt under og over tomten er ditt.

Treet på tomten kan du fjerne. Om du planter nye trær på tomten må du passe

 

Hvor stor er Tiro?

Selve byen er 118x118 blokker, kan bli utvidet om vi begynner å gå tom for tomter. Derfor ber vi deg om å bygge ett godt stykke unna.

Hver tomt er 10x10 blokker. Større eller mindre enn dette får du ikke.

Sentrum er 24x24 blokker.

 

Hvor mye koster en tomt i Tiro?

Ingenting, det er gratis! Men du kan gjerne gi en liten klem.

 

Hvorfor bygget dere Tiro?

Mange nye brukere har problemer med å finne ett sted å bygge. Der kommer Tiro inn i bildet. Det er også en fin øvelse, for nye brukere, i hvordan de fleste byer fungerer.

 

 

Tråd på hardwork.no

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Overraskelse?

 

Da er den nye server pc-en oppe og den fungere endelig! Det har vert mye arbeid der vi har hatt enormt store problem med Dustin der saken oss dem er forsatt oss Forbrukerrådet. Nå er vertfall Hardware på plass, men ikke helt uten problem.

 

Montering gjekk smertefritt, ikke noe problem her slik det var med det gamle hovedkortet:

 

 

 

post-142830-0-59527300-1300963395_thumb.jpg

 

post-142830-0-33446700-1300963400_thumb.jpg

 

post-142830-0-27563700-1300963407_thumb.jpg

 

post-142830-0-54818500-1300963413_thumb.jpg

 

post-142830-0-91079800-1300963421_thumb.jpg

 

post-142830-0-00700500-1300963427_thumb.jpg

 

post-142830-0-40572700-1300963433_thumb.jpg

 

post-142830-0-49013300-1300963438_thumb.jpg

 

post-142830-0-57818100-1300963443_thumb.jpg

 

post-142830-0-71419600-1300963448_thumb.jpg

 

post-142830-0-72033000-1300963462_thumb.jpg

 

post-142830-0-11986100-1300963468_thumb.jpg

 

 

Det var et problem med nettverks driveren, men etter manuel installering og patche den for nyere kernel fekk vi den til å fungere.

 

Nå står serveren på samme linje som den andre, men den nye serveren blir flyttet til separat linje etter vi er ferdig med å sette den opp.

 

Yahoo! This is your celebration, Yahoo! This is your celebration!

Endret av Tj-nome
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Litt oppsett og annet stuff:

 

Specs:

 

ASUS P8H67-V, Socket-1155

Intel i7 Quad Processor i7-2600K

DIMM DDR3 16GB 1333MHZ CL9 (4X4GB)

2 x SAMSUNG SPINPOINT F4 320GB (RAID 1)

 

Java:

 

java version "1.7.0-ea"

Java SE Runtime Environment (build 1.7.0-ea-b134-c)

Java HotSpot 64-Bit Server VM (build 21.0-b04-02, mixed mode)

 

RAMDISK:

 

Det blir tmpfs med en size rundt 1,5 GB for world.

 

Driver nå og tar noe tester for stabilitet og forandre litt på java til jeg er fornøyd med resultatet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...