Gå til innhold

Hva irritrerer deg mest når du trener?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH

Irriterende med folk som glor, klarer aldri å gi alt jeg har da... blir bare konsentrert om å se bra ut. :roll:

Et eller annet sted må folk se når de ikke trener selv. Men for all del, noen enkle grep kan tas. Du kan undersøke om du er en av de jentene som trener i gjennomsiktige tights uten å vite om det selv. Er det et stort problem er løsningen ganske enkel: dress to repress. Eller prøv å ikke bry deg om det.

 

(tenk for deg selv, hvor mange av de du så på trening i dag husker du igjen når du tenker tilbake på det? Folk er stort sett så selvsentrerte at de legger ikke merke til så veldig mye annet enn seg og sitt, i hvertfall på trening)

Lenke til kommentar

Irriterende med folk som glor, klarer aldri å gi alt jeg har da... blir bare konsentrert om å se bra ut. :roll:

Et eller annet sted må folk se når de ikke trener selv. Men for all del, noen enkle grep kan tas. Du kan undersøke om du er en av de jentene som trener i gjennomsiktige tights uten å vite om det selv. Er det et stort problem er løsningen ganske enkel: dress to repress. Eller prøv å ikke bry deg om det.

 

(tenk for deg selv, hvor mange av de du så på trening i dag husker du igjen når du tenker tilbake på det? Folk er stort sett så selvsentrerte at de legger ikke merke til så veldig mye annet enn seg og sitt, i hvertfall på trening)

 

Du har egentlig rett, men jeg trener ikke lenger på treningssenter, går ut idag faktisk :p

Men er ingenting som er "i veien" , ingenting gjennomsiktig eller noe.. men ja, er ofte jeg ender opp med å se på andre, for som du sier så må man jo se en plass... bare irriterende for den som blir stirret på :p

Lenke til kommentar

Kort oppsummert:

 

-Bruk sko

 

-Ha med håndkle til å tørke av før og etter bruk

 

-Ikke stirr

 

-Sett ting tilbake etter bruk

 

-Rasjoner utstyret alt etter hvor mange folk som er i kø

 

-Hold et respektabelt støynivå

 

-Ha rene klær og ren kropp

 

okei vi er på TRENING høres jo ut som vi er på et luksushotell jo, hva skal man med en ren kropp og rene klær etter da når man skal trene og svette? og hvorfor ha på sko? for og ha feil teknikk i knebøy eller markløft? :hmm: med mindre det er styrkeløftersko da.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Fuck hygiene, jeg trener uten sko! (og uten sokker da selvsagt)

 

Usj!

 

Nei tror ikke det hadde plaget meg, men å trene uten sko er vel for det første ikke lov og utgjør vel en viss risiko for å komme hjem med knuste tær av vekter som faller.

 

 

Så du minsker risikoen med å knuse tær pga fallende vekter hvis du trener med sko?

 

da har jeg to ekstra spørsmål:

1 - hvordan er det du behandler vekter?

2 - åssen sko trener du med, som er så beskyttende?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fuck hygiene, jeg trener uten sko! (og uten sokker da selvsagt)

 

Usj!

 

Nei tror ikke det hadde plaget meg, men å trene uten sko er vel for det første ikke lov og utgjør vel en viss risiko for å komme hjem med knuste tær av vekter som faller.

 

 

Så du minsker risikoen med å knuse tær pga fallende vekter hvis du trener med sko?

 

da har jeg to ekstra spørsmål:

1 - hvordan er det du behandler vekter?

2 - åssen sko trener du med, som er så beskyttende?

 

Men for faen da? Det er jo innlysende at det er mer beskyttende å trene med sko enn uten? De fleste sko har en liten gummibeskyttelse forann?

 

Svar meg helt ærlig: Hvis du måtte fått en 10 kg-vekt sluppet på tærne dine, men du fikk velge om du ville stå helt barbeint eller med et par joggesko?

 

 

Og for å svare på spørsmålet ditt:

 

1) Behandler vekter normalt. Har aldri sluppet eller mistet noen. Men det er et krav på de fleste treningssentre å ha sko på seg.

 

2) Jeg trener i joggesko. Har forklart ovenfor at det gir i alle fall noen beskyttelse fremfor ingen.

Lenke til kommentar

Tror jeg ender diskusjonen her med dette...

Hvilke sko trener COLEMAN med og hvilke trener CUTLER med?

 

http://www.youtube.com/watch?v=ARtZnMK5Gp0

 

Eller her?

 

http://www.youtube.com/watch?v=wrO9umsGSxk&feature=related

 

De trener med sko med demping og uten (Coleman er hardcore uten, det liker vi! ;) )og begge har deltatt i Mr.Olympia.

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Han der ronnie slipper jo vektstangen rett i gulvet, det hadde ikke blitt akseptert på en grennomsnittelig treningstudio

Det hadde ikke blitt sosialt akseptert på et gjennomsnittlig NORSK studio (les SATS, ELEXIA, NAUTILUS og andre pisskjeder) vil jeg tro.

 

Dette er en tråd som handler om irritasjon rundt trening så jeg må vel få med noe ontopic også...

 

Kjedestudioene irriterer med fancy maskiner som er nye med utdaterte allikevel med tanke på funksjon... :nei:

Endret av Doofenschmitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette irriterer meg på de fleste treningsstudioer:

 

1. Trenere og folk ellers som blander seg inn i treningen min UTEN at jeg har spurt om råd.

 

2. Dårlig musikk og for høyt volum. Den tiden jeg fortsatt trente med vekter, så måtte jeg regelmessig kalkulere antall kg på stangen og det er ikke lett når tankene forsvinner i støy.

 

3. Tilbud på kosttilskudd og diverse som kommer RETT etter at man har meldt seg inn slik at man går glipp av det selv.

 

4. Når det mangler dette: chinning-stang, dips-stativ, power-rack og hantler over 30kg.

 

5. Folk som bevisst skyr unna når noen trenger hjelp til noe, f.eks. spotting ved benkpressen. Å trene på et trimstudioe er en sosial greie, man skal motivere hverandre og skape riktig stemning for seriøs trening.

 

6. Dårlige åpningstider, f.eks. når det ikke åpner før klokka 8 og stenger klokka 5 på hverdager, og i tillegg er stengt på søndager.

 

7. Når det blir anbefalt å bl.a. spise hver 2-3 time, noe nyere forskning viser ikke spiller den helt store rollen da det totale matinntaket avgjør resultatet.

 

 

Forøvrig synes jeg det er helt greit å trene på trimstudio, men foretrekker å trene hjemme alene likevel :)

 

Han der ronnie slipper jo vektstangen rett i gulvet, det hadde ikke blitt akseptert på en grennomsnittelig treningstudio

 

Sant, men nå vil ikke de fleste treningsstudioer ha seriøse trenende heller da det skaper feil atmosfære. Det er den vanlige mannen og kvinnen på gata som er den store pengesekken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...