Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke opp bilde (signal) fra nytt skjermkort:PWColor HD 5850


Anbefalte innlegg

Hei, har kjøpt ett nytt skjermkort (Powercolor HD5850 pcs+). Og da jeg skulle sette det inn i pcn fikk jeg ikke signal. Det andre skjermkortet fungerer fint: 8800 GT.

 

Problemstilling:

 

Når jeg kobler til begge PCI-E strømkablene merker jeg at viften på skjermkortet går veldig tregt. Mens når jeg prøver med bare 1 strømkabel går viften for fullt. Og jeg får ikke opp bilde når jeg kobler til DVI kabel på begge måtene (Har ikke HDMI skjerm inngang på skjerm) så jeg kan ikke prøve dette.

 

På hovedkortet lyser det rødt når den starter opp, men forsvinner like etterpå (skjer med 8800 GT kortet også). Har bare lydkort i tilleg til skjermkortet, koblet ut dvd-rom og brenner når jeg prøvde.

 

Strømforsyning: Toughpower 750W. Med en PCI-E 6 pins kabel og en PCI-E 8 pin, så jeg har måttet kjøpe 1 stk. Molex - 6 pins PCI-E.

 

HK: GIGABYTE MK GA-P55-UD3 (GA-P55-UD3)

 

Håper noen kan komme med forslag til løsning på dette.

 

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være at siden du hadde et nVidia-kort før, så krasjer de gamle nVidia-driverne med ATi-kortet. Så hvis ikke du har gjort det, kan du prøve å avinstallere nVidia-driverne i sikkerhetsmodus, i tillegg til å fjerne "restene" med DriverSweeper. Du kan prøve følgende:

 

- Gå i sikkerhetsmodus

- Avinstaller nVidia-driver (kontrollpanel -> avinstaller -> alle nVidia drivere)

- Kjør DriverSweeper, huk av de tre nVidia valgene, analyser og rens

- Koble til det nye grafikkortet

Lenke til kommentar

Den PSUen din, Toughpower 750W, er den modulær eller ikke? Hvis den er modulær, så burde det følge med 2 x 6 pin PCI-E kabler (rød 6 pin i ene enden, svart 6 pin i den andre enden) i tillegg til de PCI-E kabler som er fast på selve PSUen.

 

Hvis du bruker en molex til 6 pin PCI-E kabel, kan det være at akkurat den railen som du kobler molex til ikke gir nok spenning/strøm (les ampere) til skjermkortet.

Lenke til kommentar

Det kan være at siden du hadde et nVidia-kort før, så krasjer de gamle nVidia-driverne med ATi-kortet. Så hvis ikke du har gjort det, kan du prøve å avinstallere nVidia-driverne i sikkerhetsmodus, i tillegg til å fjerne "restene" med DriverSweeper. Du kan prøve følgende:

 

- Gå i sikkerhetsmodus

- Avinstaller nVidia-driver (kontrollpanel -> avinstaller -> alle nVidia drivere)

- Kjør DriverSweeper, huk av de tre nVidia valgene, analyser og rens

- Koble til det nye grafikkortet

 

Så bare det faktum at drivere fra det gamle kortet kan hindre det nye skjermkortet å gi bilde? Må innrømme at jeg alltid bare har byttet ut kort uten at jeg har avinstallert drivere fra det gamle. Takk for tipset, skal prøve det imorgen, skal på jobb snart så blir stress.

 

 

Chavalito, nei den er ikke modulær, og jeg har prøvd å koble de moleksene til forskjellige kontaktkabler. Men finner det rart at viften på skjermkortet går tregere med to PCI-E kabler, enn bare ën? Den andre røde PCI-E koblingen har 8! pin? Finnes det skjermkort som krever 8 pin inngang?

 

Update: Leste på ett forum:

Ati HD5850 Issue

Worked if I switched to DVI from HMDI connections. og vet at komplett har hdmi-dvi adapter. Tro om dette fungerer? Har jo HDTV så jeg kan vell prøve å koble til tvn med HDMI kabel? Utelukke ihvertfall dette.

 

 

Takker for svar

Endret av Samegerilja
Lenke til kommentar

Har "No signal" på min PC-skjerm med DVi, men får opp bilde på HDTV med HDMI kabel.

 

Mye soving og jobb (nattevakt) så vært lite forsøk hittil. Men nå prøver jeg VGA kabel og det fungerer på pc-skjermen. Det ser ut som om det er DVI som ikke fungerer?

Endret av Samegerilja
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...