Gå til innhold

Heftig spesifikasjonsliste for Nokia N9 lekket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel har solgt endel av dem, og det endte med at vi sluttet å ta den inn. Lite brukervennlig (ergo vi måtte lære opp kunder) og mye feil på den.

At dere solgte telefonen til feil brukergruppe er ikke telefonens problem.

 

Å kjempe om en liten gruppe brukere som foretrekker Linux baserte OS er i praksis selvdestruktivt for et konsern som Nokia. De MÅ tenke nytt og stort nå. Flere og flere kunder her går vekk fra nokia siden de har insett hvor mye de henger etter.

Nokias E- og N-serie har aldri vært ment for mannen på gata, og det er de seriene som hvertfall de siste par ti årene gitt Nokia mye av imaget sitt. Konsepttelefoner er ikke for hvem som helst og jeg tror heller ikke N900 ble fremmet på den måten heller.

Lenke til kommentar

Det som kunne ha gjort MeeGo telefonene et skikkelig løft var om de kunne kjøre Android applikasjoner.

 

Det må jo la seg gjøre siden Dalvik er åpen kildekode.

 

På den måten kan må få det beste fra to verden. En smarttelefon som er allsidig og kan kjøre alle muligens Linux applikasjoner samtidig få tilgang til hele biblioteket med applikasjoner fra Google.

Lenke til kommentar

Fordi Symbian ikke er brukervennlig nok på touch (etter min mening) og ikke avansert nok for de som vil ha mer avanserte telefoner.

At den ikke er avansert nok skjønner jeg ikke. Hva kan du gjøre som er mer avansert med en Android telefon?? Brukte en SE X10 mini når min Nokia X6 var bortlånt en uke i sommer, men kunne ikke få tilbake min X6 fort nok. Var moro med noe nytt, men ble aldri fortrolig med den. Bare det at den ikke koblet seg til nett automatisk ved behov. Jeg fikk ihvertfall ikke til det. Men tross veldig fornøyd med Nokia så har jeg nå dristet meg til og bestille en Iphone4. Må jo prøves det også. :)

Lenke til kommentar
Qualcomm Snapdragon QSD8250 på 1 GHz

Dette har jeg lite tro på. N9 har en Omap3 av ett eller annet slag, og ivertfall ikke Snapdragon. Når de bommer så borti hampen på prosessor, så er det vel lite trolig alt det andr også?

 

Det verserer så mye "specs" av N9 for tiden, at jeg tror jeg venter til Nokia kommer med noe offisielt. Det eneste vi vet med sikkerhet er at N9 vil ha bedre spec enn N900 (i følge Nokia).

 

En annen "spec" er ( http://noknok.tv/2010/08/24/more-nokia-n9-rm-680-tech-specs-leaked/ ):

 

Operating System: MeeGo^1

Screen Resolution: 1280×720

Screen Color Depth: 24 bit

Screen Size: 4.0 inch

Display Technology: AMOLED (RGB)

Thickness: 14.2 mm

Weight: 150 g

Input Method: Touch Screen and Slide-out QWERTY Keyboard

Data Bearers: WLAN IEEE 802.11b/g/n, HSPA+, WCDMA, EGPRS, EDGE

CPU Type: ARM Cortex-A8

CPU Clock Rate: 1 GHz

Graphics Processor: SGX540

Flash Technology: Adobe Flash 10.1

Camera Resolution: 4000×3000

CMOS Sensor: 1/1.7 inch

Camera Focal length: 28 mm

Video Recording Resolution: 1280*720

Video Recording Frame Rate: 30 fps

Mass Storage Memory: 64 GB

NAND Memory: 1 GB

SDRAM Memory: 512 MB

Maximum Memory Card Size: 32 GB

Connectivity: Bluetooth 3.0, HDMI mini C Connector, Micro-USB(OTG), etc

Battery: 1320 mAh

Lenke til kommentar

Humm, en ny nokia, hvorfor må nokia på død og liv gjøre alt eget. Av de utviklerne jeg har snakket med som utvilker software for mobile enheter i det bedriftssegmentet jeg jobber med, så er det snakk om 3 OS. winmo7 (fordi de har hatt støtte for alle andre winmo enheter tidligere) IOS og Android. _ingen_ har engang nevt maemo og symbian skyr de fleste jeg kjenner som pesten (dette er noe vi ikke kunne tenkt å vurdre å selge til kunder engang pga elendig gui, oppsett og brukervennlighet)

 

Jeg har liten tro på at maemo skal slå igjennom, selv om de lager ett heidundrande bra os ut av maemo. Hvorfor? Fordi utviklere har 3 OS å utvilke til, Winmo, Android og IOS.

Nokia må ta en ganske stor del av markedet ganske fort hvis de skal gjøre enheten sin lukrativ for utvilkere.

 

 

Nokias E- og N-serie har aldri vært ment for mannen på gata, og det er de seriene som hvertfall de siste par ti årene gitt Nokia mye av imaget sitt. Konsepttelefoner er ikke for hvem som helst og jeg tror heller ikke N900 ble fremmet på den måten heller.

 

Jeg lurer litt på hvem E- og N- serien til nokia har vært for, alle de mest ihuga og hardbarka mobil og linuxbrukerne jeg kjenner har skrapet disse til fordel for enten Android eller IOS. Ikke fordi android telefonen eller ifon var spekket bedre men fordi de fikk flere og bedre apps, bedre integrasjon mot blandt annet exchange på en enkel måte og softwarefix'ene var akkurat det fix'er ikke nokia fix'er som gjør telefonen mer buggete enn før man la på fix'n.

Jeg kjenner en eller to som tviholder på sine nokia'er de minner litt om MAC fanatikere der de sitter og messer om at nokia var og er best på absolutt alle felt og ikke har feil/mangler.

 

I mine øyne så har Nokia forspilt sine sjangser med å komme med noe eget, tiden vil vise om jeg tar feil. Jeg håper det. Men jeg tviler.

Lenke til kommentar

Lock-Aze: Det hvertfall jeg håper på er at såkalte "mobilutviklere" holder seg langt unna Maemo/Meego og at heller utviklere tilhørende fri programvare-bevegelsen og "Linux-utviklere" begynner å porte allerede eksisterende programvare, verktøy og biblioteker. Jeg vil altså ikke ha en mobil, jeg vil ha en touch-styrt GNU/Linux-enhet med GSM.

 

Jeg lurer litt på hvem E- og N- serien til nokia har vært for, alle de mest ihuga og hardbarka mobil og linuxbrukerne jeg kjenner har skrapet disse til fordel for enten Android eller IOS.

Du fikk med deg tidsaspektet jeg listet opp? Her er hvem og hva angående Nokias ikke-for-mannen-i-gata-serier:

 

The Nokia Nseries is aimed at users looking to pack as many features as possible into one device. The better-than-average cameras often found on Nseries devices (with many using the higher-quality Carl Zeiss optics) are one such example, as are the video and music playback and photo viewing capabilities of these devices, which resemble those of standalone portable media devices.

 

The Nokia Communicator is a brand name for a series of Nokia smartphones, all of which appear as normal (if large) phones on the outside, and open in clamshell format to access a QWERTY keyboard and an LCD screen nearly the size of the device footprint. Communicators have Internet connectivity and clients for Internet and non-Internet communication services.

 

The Nokia Eseries consists of business-oriented smartphones, with emphasis on enhanced connectivity and support for corporate e-mail push services. All devices have advanced office features. Phones equipped with Wireless LAN also provide a VoIP client (SIP Protocol).
Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...