Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg er feit og blir mobbet.


Gjest tjukk gutt

Anbefalte innlegg

Gjest tjukk gutt

Hei,Sitter her på skolen nå i friminuttet. Har nettop gjemt meg for de store guttene. De slår og plager meg. Jeg skjønner dem fordi jeg er så ekkel og stygg. De kommer og plager meg hele tiden. Hvordan kan jeg bli slank og fin? Jeg skjønner dem så meget i å gjøre meg vondt for jeg er et så stygt syn. Jeg kan jo ikke noe for det. er det min feil? Herregud har alltid blitt mobbet før, og trodde det skulle gå vekk på videregående skole.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her må det gjøres noe!

Legger veldig godt merke til at selvtilliten din er helt på trynet. Er ikke rart når folk har rakket ned på deg over lang tid.. Det er det første du burde jobbe med. Stole på deg selv og at du faktisk er noe. Ingen av de "kule, store gutta" er bedre en deg. Dere er alle like bare at dem burde få en knyttneve i trynet.

Hvis du også virkelig vil gjøre noe med din kropps tilstand går det an å trene? Er ikke vanskelig å gå ned i vekt bare du vil!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvordan en ser ut er ingen god grunn til at noen skal mobbe og slå deg. Faktisk er det ingen gode grunner til at noen skal mobbe eller slå folk.

 

Som Xenom sier virker det som du sliter veldig med selvtilliten og selvbildet ditt. Ingen fortjener å bli mobbet. Å tenke at folk har rett til å plage deg, fordi du synes du ser grusom ut er en tankegang du virkelig trenger å jobbe med å komme ut av, noe som ikke nødvendigvis er så enkelt, spesielt siden du har slitt med mobbing lenge. Å snakke med fastlegen, og få henvisning til en psykolog er noe som kan hjelpe deg. (Det er ingen skam i å prøve å skaffe seg hjelp, selv om det lett kan føles slik.)

Du bør også virkelig ta dette opp med skolen, selv om det kan være vanskelig. Slike ting skal ikke skje. At det er fysisk mishandling inne i bildet gjør det ikke akkurat bedre, og burde være nok til å få opp øynene til skoleledelsen. (Om du blir ignorert, ikke gi opp, snakk eventuelt med en annen person.)

Å prøve å gjøre noe med vekta kan også hjelpe, men det kan være vanskelig å komme i gang med, om selvbildet er lavt.

Lenke til kommentar

Det er ikke din feil. Nå må du sannelig ta tak og si fra, ikke gå til lærerne først de er cunts og de karene er sikkert manipulative altså at viss læreren hadde diskutert med dem så hadde de sagt at de ikke mobbet og smilt fint. Gå til din bror eller din far og legg ut om alt sammen, anbefaler bror viss har det så tar han seg av det helst på en voldelig måte. Vi skal liksom holde hunder i bånd fordi de kan gjøre skade? La oss ta en titt på oss selv de fleste av oss burde bli satt i lenker for resten av livet

  • Liker 4
Lenke til kommentar

1. si fra

2. gå ned i vekt

 

Si fra til lærere eller ansvarlige til skolen, de er vanligvis ikke "cunts" som han over meg mener. Den vanlige prosedyren er at skolen vil ta kontakt med foreldrene dine og de det gjelder. Mobbing skal gå utover oppførselskarakter, så den blir sannsynelig nedsatt også. Hvis problemet vedvarer, fortsett å si fra. Skolen bryr seg ikke om de som ikke sier i fra, de klarer ikke se hva som foregår utenom klasserommet, du er nødt til å si fra. Elever som går til lærerne fordi noen hvisker bak ryggen dems får all oppmerksomheten mens det blir kastet stein etter barn som ikke tør å si ifra.

 

 

Jeg anbefaler også at du præver å komme deg i god form. En god ting å gjøre er å starte med noen løpeturer på tja, 2-3 kilometer 3 dager i uka, mens du begynner å komme i form er det bare å skru opp lengden på turene du løper. Vi snakker om å bruke 3 timer i uka, du kan hvis du vil.

Lenke til kommentar

Jasså, så de guttungene utøver vold mot TS. Skolen har sikkert noen overvåkningskameraer som fanger opp når og hvor du blir overfalt på skolen. Få fatt i disse opptakene og gi dem til politiet, oppgi også navnene på de som deltok. De guttene er mest antagelig over straffbar lavalder, så da kan du la dem bli politiets problem, ikke ditt.

Endret av SLIguy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spark dem i balla.

 

Nei, seriøst det er bare å gi faen i dem, de liker jo å mobbe deg når du blir sinna, det er det som er gøy for dem. Det er bare å late som om de ikke fins, ignorer de helt. Som sagt over her, snakk med en lærer eller helsesøster.

 

Begynn på ett treningssenter, slank deg og etterhvert du har mistet vekt begynn og tren styrke! jeg lover deg at det vil øke selvtilliten din kraftig.

Endret av Ownbeef
Lenke til kommentar

Du blir ikke mobbet fordi du er feit. Mobbere finner et offer først og velger seg ut en grunn etterpå. Det er ingenting rimelig med det, og derfor må du ikke finne på å klandre deg selv. Det er mange overvektige mennesker som ikke blir mobbet, og det er mange som blir mobbet for andre ting enn overvekt. Det jeg har inntrykk av at mobbeofre ofte har til felles, er at de er sårbare og ikke tør å stå imot, grunnet lav selvtillit. Dette lukter drittsekkene.

 

Akkurat hva du bør gjøre med mobberne skal jeg ikke si sikkert, det er for situasjonsavhengig. Kanskje det hjelper å si ifra, kanskje det burde ryke noen tenner, men begge deler kan også gjøre vondt verre. Men det du burde gjøre med deg selv er å jobbe med selvtilliten din. Gjør noe du får til, føl mestring. Siden du er misfornøyd med vekten din er det kanskje en utfordring du burde gi deg i kast med. For all del ikke start med løpeturer som en over her sier, for tjukkaser er det pyton og grunnkurs i å gi opp. Du trenger ikke ta alt på en gang heller - begynn med treningen, og etter et par måneder begynner du å flikke på kostholdet. Jeg skal ikke si det er lett, men det er ikke umulig, og underveis vil du få selvtillit til å skremme bort mobbere.

Endret av Isbilen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du blir ikke mobbet fordi du er feit. Mobbere finner et offer først og velger seg ut en grunn etterpå. Det er ingenting rimelig med det, og derfor må du ikke finne på å klandre deg selv. Det er mange overvektige mennesker som ikke blir mobbet, og det er mange som blir mobbet for andre ting enn overvekt. Det jeg har inntrykk av at mobbeofre ofte har til felles, er at de er sårbare og ikke tør å stå imot, grunnet lav selvtillit. Dette lukter drittsekkene.

 

Akkurat hva du bør gjøre med mobberne skal jeg ikke si sikkert, det er for situasjonsavhengig. Kanskje det hjelper å si ifra, kanskje det burde ryke noen tenner, men begge deler kan også gjøre vondt verre. Men det du burde gjøre med deg selv er å jobbe med selvtilliten din. Gjør noe du får til, føl mestring. Siden du er misfornøyd med vekten din er det kanskje en utfordring du burde gi deg i kast med. For all del ikke start med løpeturer som en over her sier, for tjukkaser er det pyton og grunnkurs i å gi opp. Du trenger ikke ta alt på en gang heller - begynn med treningen, og etter et par måneder begynner du å flikke på kostholdet. Jeg skal ikke si det er lett, men det er ikke umulig, og underveis vil du få selvtillit til å skremme bort mobbere.

 

Tullball, mobbere velger ut de som er annereldes. Enten om de er feite, stygge, har et rart utseendet, eller har en rar sykdom av et eller annet. De fleste mobber for å føle seg selv bedre. Føle at de er sjefen og er mye bedre enn mobbeofferet. Vil råde TS til å ta igjen! Er det vold, så slå fyren i trynet, det blir sett på som selvforsvar. Er det verbalt bruk, så finn de svake punktene til mobberen og ta igjen! Forbered noen comebacks.

 

Edit: Nå har jeg aldri vært et mobbeoffer, men de fleste som bli ertet tar som oftest igjen og setter seg selv i respekt. Hvis de ikke gjør det, ser folk at du er en push-over som de kan kødde med og rakke ned på. Barn/ungdommer er sykt slemme mot hverandre, det er ikke lett å være ung.

Endret av ToYBoi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Du blir ikke mobbet fordi du er feit. Mobbere finner et offer først og velger seg ut en grunn etterpå. Det er ingenting rimelig med det, og derfor må du ikke finne på å klandre deg selv. Det er mange overvektige mennesker som ikke blir mobbet, og det er mange som blir mobbet for andre ting enn overvekt. Det jeg har inntrykk av at mobbeofre ofte har til felles, er at de er sårbare og ikke tør å stå imot, grunnet lav selvtillit. Dette lukter drittsekkene.

 

Akkurat hva du bør gjøre med mobberne skal jeg ikke si sikkert, det er for situasjonsavhengig. Kanskje det hjelper å si ifra, kanskje det burde ryke noen tenner, men begge deler kan også gjøre vondt verre. Men det du burde gjøre med deg selv er å jobbe med selvtilliten din. Gjør noe du får til, føl mestring. Siden du er misfornøyd med vekten din er det kanskje en utfordring du burde gi deg i kast med. For all del ikke start med løpeturer som en over her sier, for tjukkaser er det pyton og grunnkurs i å gi opp. Du trenger ikke ta alt på en gang heller - begynn med treningen, og etter et par måneder begynner du å flikke på kostholdet. Jeg skal ikke si det er lett, men det er ikke umulig, og underveis vil du få selvtillit til å skremme bort mobbere.

 

Tullball, mobbere velger ut de som er annereldes. Enten om de er feite, stygge, har et rart utseendet, eller har en rar sykdom av et eller annet. De fleste mobber for å føle seg selv bedre. Føle at de er sjefen og er mye bedre enn mobbeofferet. Vil råde TS til å ta igjen! Er det vold, så slå fyren i trynet, det blir sett på som selvforsvar. Er det verbalt bruk, så finn de svake punktene til mobberen og ta igjen! Forbered noen comebacks.

 

Edit: Nå har jeg aldri vært et mobbeoffer, men de fleste som bli ertet tar som oftest igjen og setter seg selv i respekt. Hvis de ikke gjør det, ser folk at du er en push-over som de kan kødde med og rakke ned på. Barn/ungdommer er sykt slemme mot hverandre, det er ikke lett å være ung.

Dette er korrekt, jeg blir mobbet på f.eks min sykdom, min høyde (er sånn middels) og min sene tannvekst. Bryr meg egentlig ikke så mye om det og tar bare igjen :) Noe TS også burde gjøre, stå opp for seg selv og ikke la andre idioter irritere deg.

Lenke til kommentar

Toyboi har helt rett i at mobbere mobber de som er annerledes, det er nok ikke et tilfeldig valg.

 

Å slanke seg er vel også lurt på veldig mange måter? Du kan få en del sykdommer om du er feit, og det er vanskeligere å trene os.v.

 

 

For å bli slank må du spise mindre enn du forbruker. Da først, vil kroppen begynne å ta av det fettet du allerede har samlet opp. Spis kun når det romler i magen, for å være litt streng.

 

Om du bare fyller på med ny mat hele tiden vil kroppen aldri begynne å bruke av det du alt har.

Endret av dkny
Lenke til kommentar

Toyboi har helt rett i at mobbere mobber de som er annerledes, det er nok ikke et tilfeldig valg.

 

Å slanke seg er vel også lurt på veldig mange måter? Du kan få en del sykdommer om du er feit, og det er vanskeligere å trene os.v.

 

 

For å bli slank må du spise mindre enn du forbruker. Da først, vil kroppen begynne å ta av det fettet du allerede har samlet opp. Spis kun når det romler i magen, for å være litt streng.

 

Om du bare fyller på med ny mat hele tiden vil kroppen aldri begynne å bruke av det du alt har.

 

Mat er vel ikke så farlig, så lenge den er sund, og TS bruker kroppen masse også? Iallefall på ett program på TV så de spise masse (sund) mat var viktig.

Lenke til kommentar

 

Mat er vel ikke så farlig, så lenge den er sund, og TS bruker kroppen masse også? Iallefall på ett program på TV så de spise masse (sund) mat var viktig.

 

Altså.

Om du forbruker mer enn du spiser - mister du vekt.

Om du spiser mer enn du forbruker - får du vekt.

 

På hvilken måte man gjør dette er opp til en selv. Jeg tviler på at TS kommer til å jogge nok mil hver dag til å forbruke nok til at han kan spise "masse", så jeg ville heller gått for den klassiske og velbrukte jente-metoden: "nei takk, jeg slanker meg".

Lenke til kommentar

Kroppen trenger mat, derfor er det bedre å heller begynne med noe som gjør kroppen mer aktiv. Å jogge kan for noen bli litt kjedelig og ensidig i lengden. En idrett som tennis, fotball, innebandy ol aktiviteter som setter kroppen i sving vil heller være å foretrekke for de som kanskje sliter litt med å holde motivasjonen oppe og samtidig ønsker å komme i kontakt med andre mennesker.

 

Jogging kan jo være artig dersom man har noen flotte løyper/stier som byr på naturopplevelser.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Mobbing er forbudt med lov!

 

Hentet fra lovdata.no:

§ 5. Forbud mot trakassering

 

Trakassering på grunnlag som nevnt i § 4 første ledd er forbudt. Med trakassering menes handlinger, unnlatelser eller ytringer som virker eller har til formål å virke krenkende, skremmende, fiendtlig, nedverdigende eller ydmykende.

 

Det er forbudt å medvirke til brudd på bestemmelsen i første ledd.

 

Arbeidsgiver og ledelsen i organisasjoner eller utdanningsinstitusjoner skal innenfor sitt ansvarsområde forebygge og søke å hindre at det skjer trakassering i strid med første ledd.

 

 

Jeg synes du burde fortelle læreren din hvem som mobber deg og hva de gjør. :) Læreren skal ta seg av mobbingen.

 

Personlig har jeg prøvd det og det fungerte utrolig godt! Det tok et par uker fra jeg sa fra til det stoppet helt(læreren hadde flere samtaler med eleven som mobbet meg), men ting ble en god del bedre etter at læreren og et par andre på skolen tok en litt alvorlig samtale med eleven som mobbet meg. Uansett, læreren din skal ta seg av mobbingen. :)

 

Jeg håper ting ordner seg!

Lenke til kommentar

Mobbing er forbudt, ja, men det skal mye til for å bli domfelt pga nettopp mobbing ettersom jeg har forstått det. I Rt. 1997 s. 786 (Mobbedom 2 - Dissens-dom, 3 mot 2) fikk en kvinne medhold i en skadeerstatningssak som følge av mobbing på arbeidsplassen. I denne saken ble arbeidsgiver tilkjent ansvar og følgelig erstatningsplikt på objektivt grunnlag for mobbingen en arbeidstaker ble påført av andre arbeidstakere.

 

Dette er i grunn den eneste dommen jeg kjenner til der noen har fått medhold på bakgrunn av mobbing.

 

EDIT: Det kan for øvrig også henvises til vår ytringsfrihet som er nedfelt i grunnloven, jf. grl. § 100, andre ledd. "av særlig tungtveiende hensyn" kan på forståeligvis tolkes dithen at ytringsfriheten kan komme i konlfikt med andre "tungtveiende" lovfestede hensyn, som eksempelvis taushetsplikt og ærekrenkelse (jf. straffeloven).

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...