Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Allroad, outback eller XC?


Anbefalte innlegg

Jeg sitter å vurdere å kjøpe meg ny bil, da jeg ser min gamle ikke holder helt mål til det jeg driver på med om dagene.

 

Krav til nye bilen.

- 4x4

- Litt høy, men ikke pickup eller suv

- Sterk motor, altså litt gamp

- Hengerfeste

- God kjørekomfort

 

Jeg bruker bilen til å trekke båthenger på sommern, som kjøres ned i fjæra... og der er det ikke bestandig så slett.

Om høsten er jeg på jakt, og fjellet... å vil ha en bil som ikke subber borti når jeg svinger inn på en skogssti/traktorvei.

Om vinteren trekker jeg henger med 1-2 scooter pluss tilbehør, og da er det kjekt med 4x4.

 

Ellers vil jeg ha en bil som klare å holde grei fart, selv med noe etter...

Har kjørt for mange ganger ned sverige, og "slitt" med å holde 110 grensa.

 

Vil også ha komfort for å kjøre langturer, pickup gir meg ikke dette da dem krenger mye, og er generelt ikke så veldig bra PÅ veien.

 

Har sett på Subaru Legacy Outback, Volvo XC og Audi Allroad.... men har ikke noen formeninger om disse bilene.

Jeg liker subaruen, men den leveres kun i bensin, Volvoen fås i diesel... men har hørt den har hatt mye problemer. Audien vet æ ingenting om, men det er nu en Audi.

 

Har du noen gode forslag på bil i denne "sjangern" ?

Tenkte å bruke 150000 på bil denne gangen.

Noen erfaringer om disse hadde vært fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Tror nok Subaru er de minst trøblete bilen av de, men de er glad i bensin :-)

Audi Allroad, er vel kåret til den verste Audien noengang har laget? Så hadde styrt unna den.

Volvo har jeg aldri likt og har nok greie på de til at jeg vil utale meg noe om kvaliten på de.

 

Hadde nok selv gått for en asiatisk diesel SUV vist jeg skulle brukt bilen min til lignende.

Lenke til kommentar

Allroaden tilbyr best komfort, men det koster. Til 150 tusen høres det ikke ut som en bil for deg, da det er dyrt vedlikehold på disse, og mye som går istykker. Blant annet luftfjæring, kamaksler, dieselpumpe og automat. Volvoen er slettes ikke feilfri den heller. Den mest solide bilen er nok Subaruen. 

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...