Gå til innhold

admin på skolepcen

One

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk skolepc idag, men får gjort veldig lite fordi jeg har ikke admin bruker på pcen. Får ikke innstalert noe :S må oppgi brukernavn og passord hver gang!

hva kan jeg gjøre for å fjerne det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en grunn til at det er sperret. Du kan spørre de som jobber med det på skolen din om de kan installere det for deg.

Ellers, går det an å starte cmd?

Skrevet

Skriv "Net User Administrator * ditt_passord".

Når du skal installere noe bare kjører du som administrator og skriver inn passordet.

• Liker 1
Skrevet (endret)

får denne meldingen: Systemfeil 5 har oppstått

ingen tilgang

Går vel ned til IT folka imorgen og spør pent om de kan legge inn noen programmer til meg :-)

Endret av Ownbeef
Skrevet

det er en grunn for at det er sperret ja men det er til å brytes :p

noen bra måter å gjøre det på?

Skrevet (endret)

det er en grunn for at det er sperret ja men det er til å brytes :p

noen bra måter å gjøre det på?

Kan vel ikke la være å hjelpe, i og med at jeg har vært der før selv. For å ikke være en hykler, sier jeg bare ophcrack (google it). Resten må du nok finne ut selv, siden jeg er for lat til å skrive hvordan du går frem. Det er ganske selvforklarende, though.

Endret av Vibe89
Skrevet

Ophcrack gjør det ganske vrient og tidkrevende. Skaff deg en live-CD fra enten linux, ubuntu eller lignende. Kjør dette, så skal vi kunne guide deg gjennom registerendring. :)

Eller kanskje du må finne resten ved hjelp av en annen nettside, for vi har tross alt ikke lov til å fortelle deg her. :ph34r:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...