Gå til innhold

mange ny installering av opreativsystemer på minnepenn med oppstart


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har surfet en stund og ikke funnet noe som passer det jeg er på leit etter, eller så er det ihvertfall dårlig beskrevet om at disse klarer dette.

har en del venner og beskjente jeg er lokal IT-support for. De fleste gangene så må jeg reinstallere alt.

Så jeg hadde tenkt å lage meg en usb minnepenn med boot, med valg av intallering for XP home/pro 32 bit, Vista 32 bit , og windows 7 64 bit, samt kill bill live (for bakcup) og hiren boot cd. samt en katalog etter install med programmer som virusprogrammer, brannmur osv....

Er dette mulig eller legger lista litt høy over hva som er mulig??.

 

Takker på forhånd for alle svar.

 

Hilsen

Rune

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og alle disse vennene dine har selvsagt lovlige Windows lisenser? Og hvorfor da ikke bruke Windows platene de har til pcene sine? Dette lukter piratkopiering lang vei.

 

Har du gyldige Windows plater av alle de versjonen du nevner? Om ikke har du ikke lov til å lage deg en slik løsning til deg selv en gang.

Lenke til kommentar

JA jeg skal være enig med deg om dette. kan høres slik ut. men jeg liker ikke priatkopiering. grunnet feil og slikt som oppstår ved priatkopiereing,har brent meg på det tiligere i livet, mistet en del bilder, ja jeg hadde bakcup av disse men min søster hadde hd krasj på pc'n sin og lånte da disse dvd platene og har aldri funnet disse igjen. Men ja jeg slipstreamer cd'r isteden for og sitte i 5 timer og oppdatere etterpå vet ikke om du kan kalle det for piratkopiering.

Jeg sitter selv med med 6 bærbar pcer i huset. 2 av disse følgte det med xp pro, 1 xphome, 2 med vista og 1 windows 7. ved intallasjon hos andre bruker jeg lisensen dems, har ringt microsoft endelganger pga activasjon kode pga reinstallasjon begynner og bli leiog gjøre det men men, kanskje mircosoft også hehe. viruskiller bruker jeg kun avg eller antivir enkelt og aldri hadt problemer, spybot, og zonealarm, alle disse er gratis for privatpersoner. jeg tenkte for enkelhet og slippe å vente på at de skal finne cd'n hvis de idheletatt finnern. plus jeg tenkte at kanskje det gikk fortere å installere operativsystemer.

Lenke til kommentar

hei

 

Idag er det en ny dag for nye muligheter, begynner å lure på om jeg har lagt denne riktig,og jeg har ikke riktig navn heller det skulle ha het , BOOT USB men mange opreativsystemer for installering.

 

ser ut til å havnet over på linux oppstart på usb'n, grub4dos. men skjønner ikke det helt hvordan starte installasjonene. vista og windows 7 , burde være enkelt, pga bootmgr, litt rename burde det gå. men windows xp , hmmmm. vet ikke hvilke filer jeg skal ha startet for å starte install. så jeg setter denne som løst

Endret av rmacvest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...