Gå til innhold

Useriøst av Elkjøp


Anbefalte innlegg

Synes dere burde være noe oppmerksom på Elkjøp som har Super-helg-kampanjer, men driver useriøst.

 

For tre uker siden benyttet jeg meg av et tilbud, en iPod touch med 8 gb minne til under tusenlappen. En perfekt bursdaggave til min datter om to uker, og med en oppgitt leveringstid på 3-7 dager regnet jeg med at det ville gå bra.

 

To uker gikk, bursdagen kom, flere telefoner til Elkjøp var blitt tatt, men ingen iPod var kommet. Det er lite moro å fortelle at den fineste bursdaggaven kommer snart, den er på vei i posten. Dagen etter titter vi håpefullt i postkassa, men ingen forsendelse. Nå, tre uker etter bestillingen, har vi vel mer eller mindre sluttet å titte håpefullt i postkassa, bursdagen er for lengst lagt bak oss, og Eljøp har ennå ikke klart å sende iPoden.

 

Synes dette er drit useriøst, beklager uttrykket, men akkurat nå er jeg forbanna på Elkjøp. I dag er det nytt helgetilbud. Og i mellomtiden, bare for en uke siden, hadde butikken tilbud på iPod touch til under tusenlappen, og det klarte de altså å levere. Men kunder som har bestilt to uker før, klarer de ikke å levere til. Nei, f... heller, jeg er ferdig som kunde hos Elkjøp :hrm:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hva som har gått galt i dette tilfellet; om pakken har blitt borte underveis eller om den aldri har blitt sendt, men jeg har bare positive erfaringer med Elkjøp's nettbutikk, både Super-helg tilbud og ellers.

 

Men jeg har aldri bestilt noe som jeg absolutt måtte ha til en bestemt dato heller. Verken fra Elkjøp eller andre nettbutikker. Man tror da ikke på julenissen lenger heller ...

Lenke til kommentar

Og det er ikke verre enn at den har stått og står tilgjengelig i deres nettbutikk.

Det trenger ikke bety noe annet enn at den er "tilgjengelig for bestilling", det.

Nettbutikken har ikke noe eget lager, så de er avhengige av andre for å få sendt varene.

 

Jeg vet ikke om de fortsatt tilbyr opplegget med 'Collect @ Store' der du kunne bestille i nettbutikken og hente varene i en fysisk Elkjøp-butikk - dersom det er en praktisk ordning, da. (Det kunne ofte være noen hundrelapper i prisforskjell på nettbutikken og den fysiske butikken, så det kunne lønne seg å handle på denne litt tungvinte måten.)

Lenke til kommentar

Joda, tilgjengelig for bestilling. Og det opplyses at vi kan vente 3 til 7 dagers leveringstid. Men tre uker, da synes jeg det begynner å bli drøyt. Og vi snakker ikke om noe hot nyhet, som iphone 4G eller, men en iPod som har vært lenge på markedet. Jeg synes det burde være rimelig å forvente at de klarer å levere innen to uker, ikke minst når de opplyser at de bruker 3 til 7 dager. Og når det har tatt tre uker, og varen ennå ikke er levert/sendt, da synes jeg det begynner å bli frekt av Elkjøp.

Lenke til kommentar

Å si at det er 'frekt' er vel å gjøre det mer personlig enn det sannsynligvis er grunnlag for. Det høres nesten ut som om du tror det sitter en fyr et eller annet sted med pakken din og gliser og ler ved tanken på at datteren din ikke fikk gaven sin.

 

At det er udugelig håndtert av Elkjøp og en meget utilfredstillende situasjon å befinne seg i, det er det vel ingen tvil om.

 

Noen ganger får de det bare ikke til. Dette har folk opplevd med alle nettbutikker jeg kjenner til. For å vri litt på en boktittel så kan man kanskje kalle det for "Udugelighetens banalitet".

 

Det er nok dessverre fortsatt slik at det er bedre med en fugl i hånden (=kjøpt over disk i butikk) enn 10 på taket (=bestilt i nettbutikk). Dessverre.

Lenke til kommentar

Å hevde at Elkjøp på generell basis driv useriøst, basert på ei enkelt oppleving er nettopp det, useriøst. Ja, situasjonen er uheldig, men feil skjer, og feil skjer igjen, ingen nettbutikkar er feilfrie.

 

Eg vurderte nokre varer på superhelg-tilbod for nokre veker sidan. Sendte eit kontaktskjema med spørsmål natt til laurdag, fekk svar laurdag formiddag, bestilte sundag kveld, og pakka vart sendt på måndag. Spesifikasjonane var ikkje som oppgitt, og eg valde å returnere produkta, dette kunne eg gjere i lokal Elkjøp-butikk, altså ingen kostnad. Returen vart motteken utan noko tull, og eg fekk pengane tilbake kontant. På ingen måte useriøst.

 

At dei har kampanje på same produkt i butikkar er vel lite relevant, nettbutikken ringer ikkje rundt og ber den første butikken som har produktet på lager sende det til deg, dei brukar andre lager (pakka mi kom frå Sverige). Vil du ha det i handa, gå i butikken der dei har den, kjøp den til butikkpris, og ta den med deg.

Lenke til kommentar

Å hevde at Elkjøp på generell basis driv useriøst, basert på ei enkelt oppleving er nettopp det, useriøst. Ja, situasjonen er uheldig, men feil skjer, og feil skjer igjen, ingen nettbutikkar er feilfrie.

 

Eg vurderte nokre varer på superhelg-tilbod for nokre veker sidan. Sendte eit kontaktskjema med spørsmål natt til laurdag, fekk svar laurdag formiddag, bestilte sundag kveld, og pakka vart sendt på måndag. Spesifikasjonane var ikkje som oppgitt, og eg valde å returnere produkta, dette kunne eg gjere i lokal Elkjøp-butikk, altså ingen kostnad. Returen vart motteken utan noko tull, og eg fekk pengane tilbake kontant. På ingen måte useriøst.

 

At dei har kampanje på same produkt i butikkar er vel lite relevant, nettbutikken ringer ikkje rundt og ber den første butikken som har produktet på lager sende det til deg, dei brukar andre lager (pakka mi kom frå Sverige). Vil du ha det i handa, gå i butikken der dei har den, kjøp den til butikkpris, og ta den med deg.

 

Jo, pappa sin :p

Neida :hmm:

Lenke til kommentar

At du sier Elkjøp er useriøst basert på uflaks, sier mer om deg enn Elkjøp. Har selv handlet på weekend tilbud og alltid fått varene iløpet av noen dager.

Varene de sender ut fra nettbutikker kommer som regel fra sentrallageret i Sverige og direkte til kunde, de henter ikke varer fra butikken meg bekjent, hvis de ikke har varen inne på sentrallageret, får de heller ikke sendt varen ut.

Om da butikker har iPod touch på lager, er det uavhengig av nettbutikken. Om Apple sliter med leveranse til Elkjøp er det en naturlig grunn, Apple er tidligere ikke kjent for å ha best tilgjengelighet, da spesielt mht iPhone (kjenner ikke til andre varer). De andre som bestilte senere har garantert ikke fått noe vare de heller.

 

~ Mortis

Lenke til kommentar

Å hevde at Elkjøp på generell basis driv useriøst, basert på ei enkelt oppleving er nettopp det, useriøst.

 

Jo, jeg synes det er useriøst, når de selger varer de ikke har og heller ikke kan levere innenfor fornuftig tid. Enda mer useriøst blir det når de fortsetter samme tilbud i andre butikker. Det er godt mulig de ikke er useriøse på generell basis, og det har jeg heller ikke påstått - min påstand om useriøsitet er utfra min (og min datters) opplevelse.

Lenke til kommentar

Fikk lignende problem for noen uker siden da det stod at varen var på lager da jeg kjøpte den. Dagen etter bestillingen var i orden, stod det "reservert". Jeg ringte de etter en uke å spurte hva som hadde skjedd, og de sa at den kom om en uke. Uken etterpå var varen forsatt ikke kommet tilrette. Etter en kort samtale i telefonen var bestillingen kanelert og jeg fikk pengene tilbake. For min del virker virker Elkjøp seriøse, på tross av at de har en tendens til å rote noe skikkelig (en annen historie).

Endret av HalogenpæreUtenLys
Lenke til kommentar
Det er godt mulig de ikke er useriøse på generell basis, og det har jeg heller ikke påstått - min påstand om useriøsitet er utfra min (og min datters) opplevelse.

 

Synes dere burde være noe oppmerksom på Elkjøp som har Super-helg-kampanjer, men driver useriøst.

 

Dette vert etter mi oppfatning framsett som ei generell åtvaring.

Lenke til kommentar

Hele www.elkjop.no er så dårlig gjennomført som man får det. At en så stor kjede ikke klarer å sy sammen ei bedre internettside er ganske utrolig. Ordresystemet er mildt sagt rævva og lite oversiktlig. I tillegg er det svensker som svarer deg på support som ikke forstår norsk. Det er dog ganske søtt. Jeg har skrevet mye rart til dem og fått mye rart tilbake men til slutt blir jeg forbanna på dem og da finner de frem norsk - svensk ordbok. HEIA ELKJØP og lykke til med fremtidige kjøp folkens!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bestilte en TV fra Elkjøp på fredag. Fikk etter et par timer melding om at pakken var sendt, og sporingsnummer var vedlagt.

 

Jeg vet godt hvordan EDI systemet fungerer, så jeg visst at selve pakken ikke ble innlevert (eller ihvertfall ikke videresendt fra Posten) på lørdag, eller t.o.m. mandag.

 

Men nå er det tirsdag, og ifølge sporingen er ingen pakke innlevert. Elkjøp fakturerer umiddelbart, og lager klar en pakkemelding via EDI-systemet. Men det er tydeligvis ingen garanti for at den engang er på lager. Driver selv butikk, og printer ut og sender EDI melding når pakken er klar til å sende til kunde, og leverer den inn samme dag, eller morgenen etter (hvis det er sent på ettermiddag). Akkurat dette er elendig av Elkjøp, for det gir inntrykk om at varen står klar for forsendelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...