Gå til innhold

android 2.1 ? xperia x10i dårlig batteri, hvorfor?


xain

Anbefalte innlegg

heij, jeg lurer på når android 2.1 kommer?

 

 

jeg har kjøpt meg xperia x10i og batteri'en varer ikke 24 timer. den holder maks 12 timer uten å ring eller bruk Internet. vis jeg ringer eller bruker Internet da varer det 6-7 timer. noen som kan hjelpe?

 

takk for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utrullinga av 2.1(Eclair) starter nok i slutten av september/oktober tipper jeg.

 

Har du oppdatert telefonen siden du kjøpte den? Kom en fiks fra SE en gang som skulle forbedre batteriet.

 

ja har faktisk oppdatert 2-3 gang, men batteri'en er like dårlig

Lenke til kommentar

Da harru ikke funni den riktige oppdateringen? Finnes flere som har klart å kvitt problemet.. Burde kanskje spørre dem ? :p

 

riktige oppdateringen? jeg har jo lasta ned service update fra netcom nettside, men trur ikke jeg har gjort nå feil nei.

burde kanskje spørre dem? spør hvem da liksom?

Lenke til kommentar

Enkelte program hindrer telefonen i å gå i hvilemodus. Dette tar veldig på batteriet. Enkelte kart eller navigeringsprogram må også avsluttes før GPSen skrus av. Det holder ikke å skru av skjermen med av/på-knappen.

 

Noen av de programmene som jeg har hatt dårlig erfaring med mht. batteribruk, er faktisk batterimonitorene. Nå er de kasta ut, sammen med noen andre unødvendigheter, og 2 døgn er uproblematisk ved moderat bruk mens 4 døgn mellom hver lading går fint ved mer sporadisk bruk av BT, WiFi og automatiske oppdateringer.

 

Jeg er ikke sikker, men det ser også ut til at strømforbruket øker mye når WiFi er skrudd på, men at det ikke er trådløst nett tilgjengelig - i det minste om telefonen er satt opp til å koble seg til tilgjengelige nett automatisk. Det samme gjelder 3G-nett når dekningen er dårlig.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Last ned den nyeste opppdateringen så får du dobbelt så bra batteri (det fikk jeg)

Innstillinger - om telefonen - programvareoppdatering - oppdater nå

koble til wifi først, den tar stor plass.

2.1 kommer i oktober

 

Dersom du har problemer med å koble til eduroam på x10:

1. Last ned "X10 root.apk"

2. Last ned Wifi Helper (merk av for peap når du setter opp nettet, restart wifi)

Lenke til kommentar

Last ned den nyeste opppdateringen så får du dobbelt så bra batteri (det fikk jeg)

Innstillinger - om telefonen - programvareoppdatering - oppdater nå

koble til wifi først, den tar stor plass.

2.1 kommer i oktober

 

Dersom du har problemer med å koble til eduroam på x10:

1. Last ned "X10 root.apk"

2. Last ned Wifi Helper (merk av for peap når du setter opp nettet, restart wifi)

 

 

takk. skal last ned den nyeste oppdatering nå :)

btw, gleder meg til 2.1 kommer

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...