Gå til innhold

Problemer med oc av P4 2,533...


_LA_

Anbefalte innlegg

Jeg får rett og slett ikke til å sette min p4 2.533 opp til 3ghz igjen etter at jeg bytta skjermkort....

Hadde et gfti4200 før og da kjørte jeg på 3ghz, men etter at jeg bytta til ati radeon 9700Pro (sapphire), så kommer jeg kun inn til innloggingsmenyen i xp, på 640 oppløsning, og så får jeg en feilmeld om at pc'en må restarte (kjører da på 4 farger eller noe...) Setter ned til default igjen, så funker alt bra (samme hva core volt står på)

CPU blir ikke varm heller, dvs ca 40c (boxed)

 

Noen forslag??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har kobla til den ekstra strømkontakten på skjermkortet?

I en test her på hw.no hadde de samme problemer når det gjaldt overklokking. De brukte først et Radeon 9700 Pro som trøbla litt, men da de bytta det ut til fordel for et GF4 Ti4200, gikk det så mye bedre... Litt kjipt for deg at du gikk andre veien, fra GF4 til Radeon :lol:

 

Du kan lese om overklokkingsproblemene i testen her: http://www.hardware.no/tester/hovedkort/ep...%2B/index7.html

Lenke til kommentar
Du har kobla til den ekstra strømkontakten på skjermkortet?

I en test her på hw.no hadde de samme problemer når det gjaldt overklokking. De brukte først et Radeon 9700 Pro som trøbla litt, men da de bytta det ut til fordel for et GF4 Ti4200, gikk det så mye bedre... Litt kjipt for deg at du gikk andre veien, fra GF4 til Radeon :lol:

 

Du kan lese om overklokkingsproblemene i testen her:http://www.hardware.no/tester/hovedkort/epox_8rda%2B/index7.html

 

Litt rart hvis dette er tilfelle når vi snakker om to vidt forskjellige systemer.. :roll:

Men man kan aldri vite, data er noe rare greier. :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...