Gå til innhold

Hvorfor/Hvorfor ikke kjøpe en alienware?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Deilig med god varme da :D Jeg hadde aldri kjøpt noe Fermi kort per i dag men det er uslåelig hardware på det oppsettet per krone i forhold til noen annen ferdigbygget PC.

 

Ikke for oss med relativt små kontor/pcrom. ;]

 

Definitivt et godt oppsett, selv skal jeg nok handle inn GTX460, selv om det nok blir med det ene oppstartsvis.

 

 

 

Selv om man er på ett maskin forum kan man være liiiiitt positiv da :p Vet du hva jeg er er så grusom lei med nåværende kabinett? Jeg skader meg!! Hehe..er ikke spøk desverre.. Gva legger du i eldre nerder? 20?30?40?50+?

Tror det heller går på smaksak og ikke alder akuratt.

 

Da lurer jeg på hva eldre er i denne sammenhengen :p

 

 

Enig der, man trenger ikke rakke ned på alt som ikke passer egen smak.

 

Særlig morosomt er det hvis man ikke merker at man har skadet seg litt før halve kabinettet er spraymalt rødt.

 

Angående alder, så er jeg gammel nok til å gremmes over dumme ting jeg likte da jeg var ikke fullt så gammel; eksempelvis mente jeg en gang at Chieftek Dragon DX-01B-D var noe av det beste og peneste som noensinne hadde blitt laget. Ack!

(dragen er i bruk den dag i dag, 9 år senere :])

 

Poenget mitt er at smaken endres med alder, ergo finner man en gjerne en tiltrekning til dyre saker i aluminium blant nerdene som kanskje allerede var myndige da hw.no startet opp. Vi har vært igjennom "oooh shinies", "oooh AW" og/eller "oooh frikete plastgreier" fasen(e).

 

Ikke at det er noe galt å like sånt, det ville vært uutholdelig kjedelig hvis alle hadde samme smak.

Lenke til kommentar

Jeg er forståvidt enig i at det blir usaklig å rakke ned på design og folk smak. Men det er det vel samtidig også et fåtall som har gjort i denne tråden. Det mange, inkluder meg selv, har reagert på, er at TS har hevdet at man med AW får bra ytelse pr. krone. Særlig stusser jeg på påstanden om at AW-kabinettene er så heftige og prisoverslaget som gjøres i denne sammenhengen, uten at det underbygges med noe annet enn TS sin subjektive vurdering. Og her er det argumentet om plastikk kommer inn. I mine øyne har AW-kabinettene langt flere likheter med kabinett i klassen ~1000kr, ikke ~2000kr som TS hevder.

 

AW/Dell har helt sikkert god support og service, men man kan rett og slett ikke påstå noe annet enn at man også betaler heftig for denne.

Lenke til kommentar

Fordi Alienware ALX koster 22 000 kroner og Multicom Gamer 900 kun koster 10 000 kroner? Skal man ha en såpass dyr PC, anbefaler jeg på det varmeste å sjekke ut tråden til Gsx1000r. Han selger en data med GTX 295 i SLi, Intel Core i7 965 på 4GHz, skikkelig vannkjøling, to stykk Intel SSDer i Raid 0 og en 26" Samsung skjerm med 1920x1200 oppløsning til vanvittige 16 000 kroner. En slik handel får man ikke normalt, så her er det nok først til mølla, hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...