Gå til innhold

Hvorfor/Hvorfor ikke kjøpe en alienware?


Anbefalte innlegg

Jeg tror hovedpoenget du mister her Stened er at 12 GB ram er ikke bare 12GB ram. Og 1TB harddisk er ikke lik hver eneste annen.

 

Samsung Spinpoint F3 som var med i Falkers oppsett, er ikke en "billig" harddisk. Det er VERDENS RASKESTE 7200 RPM harddisk, OG den er billig. En SSD i stedet for en Veloci Raptor er et VANVITTIG mye bedre kjøp.

 

HAF X, som du mener er et "billig" kabinett, er DESIDERT et av verdens beste kabinetter for tiden.

 

Det å tro at Alienware sine kabinetter er SYKT mye bedre enn til produsenter som Lian Li og Cooler Master er bare teit. Dette er jo selvskaper som SPESIALISERER seg i å bygge gode kjøleløsninger.

 

Jeg er helt sikker på at Alienware sine kabinetter gir en bra kjøleløsning, men at den er SYKT mye bedre siden HAF X kun koster 1500kr kan du bare glemme.

 

Når de kjører på med 2 5870 kort så har vi jo ikke peiling på hvilke kort det er. Det kan være et referanse kort

 

Pris er ikke alt og si, og det dyreste er ikke alltid det beste. Kunsten med å bygge PC er å skjønne hva det er som gir deg ytelse.

 

Alienware gir ikke like mye for pengene per komponent. Det er et faktum, men som med alt betaler du for support og trygghet, og noen ganger kan det være gull verdt.

 

Til sammenligning - Corsair sine PSUer er ikke nødvendigvis mye bedre enn alle andre, selv om de yter svært bra. Men du betaler for en helt fantastisk support og 7 års garanti.

 

Det å bygge selv gir deg god kunnskap om hvordan en PC fungerer, og kanskje en dag, så slipper du å ringe support fordi du kan kjøre Memtest86 og finne ut at joda, det er ram modulene det er noe galt med.

Endret av Maccan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

flux1.. jeg er veldig datakyndig.. men er noe i min rigg død å må sendes tilbake for å få nytt kan det ta uker.. UKER!.. vil du vente uker? jeg gidder ikke.. og om pcen din fucker seg helt opp(vannkjølinga ryker) og alt er i stykker og du får alt nytt på noen dager.. får DU det til?... tenkte ikke det nei

Lenke til kommentar

maccan.. ja og noen systes cosmos er beste kabinettet ever.. men har haf lys forran og bak som viser vet til kabler i mørket? har det hotswapp harddisk rammer både for ssd og vanelig 3.5 tommer? har det hotswapp for strømforsyningen?

 

 

ja jeg syntes den supporten er nice fordi da slepper jeg å stresse hver gang det er noe galt. i stedet for å kjøre tester og teste forskjellige komponenter kommer de hjem på døra og fisker det for meg når det passer meg best.

 

likavell en 650w kan ikke gi like mye trykk som en 1000W psu.. det er fakta. for å ha 2 5970 krever mer en 650w i tell you.

 

og hvorfor skal man ikke ringe support når den er så god som denne?

Lenke til kommentar

flux1.. jeg er veldig datakyndig.. men er noe i min rigg død å må sendes tilbake for å få nytt kan det ta uker.. UKER!.. vil du vente uker? jeg gidder ikke.. og om pcen din fucker seg helt opp(vannkjølinga ryker) og alt er i stykker og du får alt nytt på noen dager.. får DU det til?... tenkte ikke det nei

 

Vel, HK mitt streika helt, sendte det inn til NetShop og det tok dem 3 dager så fikk jeg hele greia tilbake igjen og alt funka :) men nei, jeg vil ikke vente uker hvis det skulle skje.

 

 

Angående PSU så kan ikke en 650W gi like mye Watt som en 1000W, men den kan yte mye bedre. Sånn at du slipper å bruke unødvendig mye strøm. Dette kommer da helt ann på produsent og merke osv.

Endret av Flux1
Lenke til kommentar

skrujernet.. kan du lese de første postene? alienware er ikke så mye dryrere enn å bygge selv. det er det jeg prøver å få frem, dere bare " ohh alienware er superdyrt, du må betale 10000kr mer for alienware).. tullball. det er snakk om et par tusen og inkludert luksus tror jeg de fleste ville slippe bryet med å teste og styre for å finne feil og sende tilbake til nethsop for at de skal sende den til produsent og så få brev tilbake om at du skal få nye og så bli sendt til deg.. noe som du kan få fra alienware på et par dager..

 

 

da var du heldig flux.. samme skjedde med meg.. tok netshop 3 uker på å levere tilbake mitt asus kort

Endret av stened
Lenke til kommentar

Du kan da skru av LED lysene da kjære deg. Det kommer en knapp

 

Ja, det har hotswap, og støtter 3,5" tommer. Det kommer også med VGA holder som sikrer GPU kortene dine, og kommer med USB 3 støtte integrert i kabinettet :)

 

Jeg tror forøvrig ingen syntes Cosmos er det beste kabinettet i verden lenger.

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

Velger man Alienware Area51 ALX med følgende:

 

Ekte Windows® 7 Ultimate 64bit- Norsk

Alienware Area 51ALX svart eloksert kabinett til stasjonær PC

Intel® Core™ i7 Processor 960(3.20GHz,4.8GT/s,8MB)

No Security/Anti-Virus Protection

PC-en leveres med 1 års hente- og returstøtte på maskinvare

To CrossFire™ 1 GB ATI® Radeon™ 5870 HD-grafikkort

No Accidental Damage Support

6 GB 1600 MHz (3 x 2 GB) trekanals minne

2 TB dobbel harddisk, RAID 0 (striping) (2 x 1 TB - 7200 rpm)

16x optisk DVD+/- RW-stasjon (leser og brenner DVD og CD)

Display Not Included

Alienware multimedietastatur - norsk (QWERTY)

Soundblaster™ XFi™ Titanium PCIe-kort

 

Så koster dette 34 380 kr

 

 

Velger man på dustinhome dette:

 

Samsung SH-S223B - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM-stasjon - Serial ATA 179,00 kr

CORSAIR FULLTOWER OBSIDIAN 800D EATX BLACK 2 079,00 kr

SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB 7200RPM 549,00 kr x2=1 098,00 kr

ASUS RAMPAGE III EXTREME X58 S-1366 ATX 2 999,00 kr

Creative Sound Blaster X-Fi Titanium - lydkort 779,00 kr

CORSAIR 6GB DDR3 XMS3 INTEL I7 9XX PC12800 1600MHZ CL8 (3X2GB) 1 889,00 kr

CORSAIR H50 LIQUID COOLING 639,00 kr

INTEL CORE I7 960 3.2GHZ 8MB S-1366 4 749,00 kr

XFX RADEON HD5870 ALIEN 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP 3 189,00 kr x2= 6 378,00 kr

CORSAIR HX 1000W ATX12V 2.2 / EPS12V 1 989,00 kr

MICROSOFT WINDOWS 7 ULTIMATE NOR DVD UPG 2 099,00 kr

 

Samlet: 24 877 Kr

 

+ på noen lapper for tastatur, uansett mye å spare om man ønsker å bygge selv basert på dette opsettet, også får man mye bedre produkter om man bygger selv(tror eg).

 

Har man penger til det og tenker mest på support så for all del kjøp Alienware.

Lenke til kommentar

damn falkers.. ta auroa alx istedet for area 51.. prøv da å si at alienware er mye dyrere

 

 

btw ultimate upgrade er ikke fullverson om du ikke har win7 fra før ;D

 

ok maccan.. så du kan ta ut hardiskene når som helst uten å røre kabler? kan du ta ut strømforsyningen uten å røre mer en 1 kabel?

Lenke til kommentar

aurora alx:

 

Intel® Core™ i7 920-prosessor

Ekte Windows® 7 Home Premium 64bit- Norsk

PC-en leveres med 1 års hente- og returstøtte på maskinvare

Dual CrossFire™ 1GB ATI® Radeon™ HD 5870 graphics card

12 GB 1333 MHz (6 x 2 GB) trekanals minne

2 TB dobbel harddisk, RAID 0 (striping) (2 x 1 TB - 7200 rpm)

16x optisk DVD+/- RW-stasjon (leser og brenner DVD og CD)

Alienware Multimedia Keyboard - Norwegian (QWERTY)

 

alt for 25 390

 

så da får du 6 gig mer istedet for lydkort.. hva sier du nå? mye dyrere? tenk på frakt for alle delene dine?

 

 

skrujernet.. noen har diskene slik at de peker ut på siden. ikke mot fronten.. da må man ta av dekselet bak for å ta ut ledningene.. -_-

Endret av stened
Lenke til kommentar

dustinhome har en 100 i frakt om det ikke trengs palle.

 

Må bare si at jeg har nesten samme pc som det der, untatt at jeg har bare 1tb og 'bare' 6gb med ram. Kostet meg rundt 14k.

 

edit: driver og setter opp en aurora selv no, og de skal ha 1000kr ekstra for 930, som nesten er helt lik 920?

Endret av Skrujernet
Lenke til kommentar

de tingene blir nokk litt dyrere enn 100kr i frakt my friend xD skal de sende 15kilo koster det mer en hundre lapp. bryr meg lite skruhjern om du har NESTEN samme pc.. nå tok falkers seg tid til å putte sammen en her og nå.. og koster 500kr mer.. så folkens.. lol på dere som mener alienware er mye dyrere.. beviset ligger på denne siden.. og de som fortsatt mener det burde skaffe seg en venn

Endret av stened
Lenke til kommentar

Alienware Area 51 ALX - Det Alienware påstår er deres kraftigste PC.

 

Intel® Core™ i7 Processor 960(3.20GHz,4.8GT/s,8MB)

Ekte Windows® 7 Home Premium 64bit- Norsk

 

PC-en leveres med 1 års hente- og returstøtte på maskinvare

To CrossFire™ 1 GB ATI® Radeon™ 5870 HD-grafikkort

No Accidental Damage Support

6 GB 1600 MHz (3 x 2 GB) trekanals minne

2 TB dobbel harddisk, RAID 0 (striping) (2 x 1 TB - 7200 rpm)

16x optisk DVD+/- RW-stasjon

Alienware multimedietastatur - norsk (QWERTY)

SOUND SOFTWARE Integrert HDA 7.1 Dolby Digital-lyd

 

Prislapp - 32,5k

 

La oss se på hva du kan få ved å bygge -

 

 

Corsair HX 1000W PSU

 

12GB Corsair Dominator 1866 MHZ Ram, Kommer forresten med egen luftvifte til ramkjøling.

 

Logitech G19 Keyboard.

 

Corsair Obsidian 800D. Jada, dette kan matche Alienware og vel så det. bare titt på specs hvis du er i tvil.

 

Corsair H50 CPU kjøler.

 

2 Western Digital Caviar Black 2TB harddisker. Altså 4 TB lagring.

 

Corsair Force F120 - 120GB SSD disk

 

Asus Rampage III Extreme - Ved siden av 4-Way-SLi til EVGA, er vel dette et av de absolutt YPPERSTE hovedkortene på markedet i dag. Koster forøvrig 3k hvis du lurte.

 

i7 Core 960

 

OOOOOG

 

2 stykk XFX 5970 BLACK EDITION 2GB. Altså 4 GB videominne...

 

 

Alt dette får du da for den nette pris av 31,9k.

Så må en kanskje regne med en 500-1000kr i frakt. :)

 

Ikke kom her å si at det ikke er bare helt vanvittig mye forskjell i pris for hva du får?

 

Det er dobbelt så mye ram, som forøvrig kjører på en raskere klokkefrekvens.

 

Dobbelt så mye lagringsplass, med raske harddisker.

 

En 120GB SSD ekstra. Den koster forøvrig 2,7k alene

 

og to 5970 kort i BLACK EDITION som er et forbedret versjon av referranse kortet.

 

Tviler også på at det Alienware tastaturet kan måle seg med G19

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

FOLKENS!! slutt å ta area 51 ALX.. det er en spesial utgave av den vanelige.. ta vanelige area 51 eller auroa ALX

 

prøv da å si det igjen maccon

 

 

bygg en tilsvarende slik falkers gjorde

 

Intel® Core™ i7 920-prosessor

Ekte Windows® 7 Home Premium 64bit- Norsk

PC-en leveres med 1 års hente- og returstøtte på maskinvare

Dual CrossFire™ 1GB ATI® Radeon™ HD 5870 graphics card

12 GB 1333 MHz (6 x 2 GB) trekanals minne

2 TB dobbel harddisk, RAID 0 (striping) (2 x 1 TB - 7200 rpm)

16x optisk DVD+/- RW-stasjon (leser og brenner DVD og CD)

Alienware Multimedia Keyboard - Norwegian (QWERTY)

 

ikke ta upgrade av win7 ta fullverdig verson

Endret av stened
Lenke til kommentar

de tingene blir nokk litt dyrere enn 100kr i frakt my friend xD skal de sende 15kilo koster det mer en hundre lapp. bryr meg lite skruhjern om du har NESTEN samme pc.. nå tok falkers seg tid til å putte sammen en her og nå.. og koster 500kr mer.. så folkens.. lol på dere som mener alienware er mye dyrere.. beviset ligger på denne siden.. og de som fortsatt mener det burde skaffe seg en venn

 

Sjekk fraktprisene til dustinhome. Trengs ikke pall for og frakte pappesker. Men tror jeg melder meg ut av diskusjonen, da fyren har en klar mening uten engang og si at det koster litt ekstra med service, og for alienware merket på pcen.

Lenke til kommentar

damn falkers.. ta auroa alx istedet for area 51.. prøv da å si at alienware er mye dyrere

 

 

btw ultimate upgrade er ikke fullverson om du ikke har win7 fra før ;D

 

ok maccan.. så du kan ta ut hardiskene når som helst uten å røre kabler? kan du ta ut strømforsyningen uten å røre mer en 1 kabel?

Pluss på 200 for OS he,he..

 

Hadde for meg Alx her tidligere, pris forskjellen var da nesten 7000 Kr, men da baserte eg ikke delene på at det var MicroATX-PC.

 

Her er også en omtale Aurora ALX, siterer: Alienware has fitted a rebranded CoolIT Domino Asetek LCLC water-cooling kit with a single 120mm fan mounted to its radiator.

Så vi snakker om vannkjøling på samme nivå som Corsair H50 til under 1000Kr(ser det ut til).

Lenke til kommentar

Det har vel ikke spesielt mye med akkurat den å gjøre tenkte jeg.

 

Det var bare for å vise at Alienware overpriser produktene sine, og hvor mye bedre du kan få for samme pris.

 

Men joda, jeg skal ta deg opp på det og se hva vi kan få til :)

 

Angående HAF X - ja du kan ta du harddisker uten å røre kabler. Det er jo tross alt HOT SWAP

 

PSU er ikke "hot-swap" nei, men gud i himmelen når i helvete er det nyttig?

 

Forøvrig så kan det da ikke være så lurt med et mATX hovedkort ettersom det kan bli litt trangt om plassen og resulterer ofte i høye North Bridge temperaturer

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

for slik flakers gjorde det greide han det på en 24887kr..

 

skal man bytte PSU?..? uten å måtte røre på en dritt av kabler?

 

de lager HKene selv.. tror de tenker på temp på NB.. så de har en fin kjøleløsning på det. du kan se den på youtube osv

Endret av stened
Lenke til kommentar

Okay, til sammenligning, her er en area 51. Altså ikke ALX som du ba om, med rundt samme spesifikasjoner.

 

Area 51

 

Intel® Core™ i7 Processor 960(3.20GHz,4.8GT/s,8MB)

Ekte Windows® 7 Home Premium 64bit- Norsk

 

PC-en leveres med 1 års hente- og returstøtte på maskinvare

Dual 2GB ATI® Radeon™ HD 5970 graphics card

12 GB 1333 MHz (3 x 4 GB)

2 TB dobbel harddisk, RAID 0 (striping) (2 x 1 TB - 7200 rpm)

16x optisk DVD+/- RW-stasjon (leser og brenner DVD og CD)

 

Alienware multimedietastatur - norsk (QWERTY) redigere

 

 

Prislapp - 38,9k

 

Her får du riktignok samme type graffikkort

Men du får dobbelt så lite lagringsplass, OOOG du mangler en 120 GB SSD som koster deg 3k ekstra.

 

Her har vi også 12GB ram, men det har en klokkefrekvens på 1333MHZ til sammenligning med min 1866MHZ.

 

Tviler forøvrig på at Alienware sitt tastatur kan måle seg med det ultimate gamer tasaturet G19 som koster deg en god tusenlapp.

 

Area 51 (ikke ALX) speccet opp, gir deg altså et dårligere system til 7 tusen kroner mer

 

EDIT:

 

Jeg skjønner forøvrig ikke helt vha tenker på med PSU.

 

Skulle en finne på å bytte hvis den blir defekt så må man jo ta ut kablene av komponentene, eller kable på nytt?

 

eller hvis du kjøper den samme PSUen. Her i tilfelle HX 1000. Den er modulær. Så det eneste du ville trenge å gjøre, gitt at det var PSUen som var gåen er å sette inn PSUen, og koble på nytt. Det tar 30 sekunder

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...