Gå til innhold

Anno 1404 tråden


Anbefalte innlegg

Hvis ikke det funker:

1. Se om du har byggematrialer tilgjengelig til oppgradering av huset.

2. Se om du du har skrudd av rettigheter til husbygging (trykk på markedsplassen)

3. Se om du kan bygge nye hus, gå på markedsplassen og se på de forskjellige hakkene hvis det står f.eks. 34/40 hus kan du bygge nye hus hvis det står 40/40 er det ikke nok hus som har de rettighetende som skal til for å utvikle seg. Trykk på de patriarkhusene som skal utvikles og se om de mangler kirke, fengsel eller lignede.

 

Det skal ikke være problemer å få flere nobelmen har selv hatt nesten 3000 stk ;)

 

Dere som kalger over at dere dør når dere spiller imperator, dere er klar over at det scenarioet er det vanskeligste i hele spillet?

 

For å komme i økonomisk balanse

1, Produser mer enn du trenger,etter hvert som befolkingen vokser kommer du til å trenge det og i mens kan du selge varerene til dine allierte eller motspiller.

2, La skatten stå på grønt til det er fult på det nivået (trykk på markedsplassen og hold over de forskjellige for å lese av befolkningstall) Når det er fullt setter du skatten over på det gule områder og får dermed mer skatt samtidig som du har så mange mennesker det går på det nivået.

3, Opprett handelsruter mellom dine egen øyer dette tar vekk mye stress og varene kommer fram uten at du trenger å tenke på det.

4, På hovedorientøya er det greit med nomade bosetning, disse er veldig lette å tilfredstille med det som allrede er på øya og gir deg en del ekstra skatt.

5, Ferdig utviklede produkter selger mye bedre enn råvarerene, Det er ikke noe problem å få 50k på en handel med et stort handelskip. Kaffe, tepper og lærklær er ting som er lette å produseres og som kan selges for dyre dommer.

 

Etter noen timers spilling skal det ikke være noen problemer å ligge 3000 i pluss med store handelsoverskudd i tillegg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg sliter litt, får ikke mere enn 1360 noblemen... kan ikke forstå hvorfor, har 2824 patricaians, 2205 citizens og 529 bønder.. alle har fullt på alle kriteriene i husene ( og er på samme øy) Kan noen forstå hvorfor?

Sjekk at du ikke har satt skatten til patriarchene for høy. De må være "euphoric" for å kunne bli noblemen. Gjorde den feilen selv en gang og det tok en liten stund før jeg fant ut av det. :)

 

Ah, det er det vettu! Takk! Jeg husker jeg skrudde opp skatten for en god stund siden :)

Lenke til kommentar

Elsker spillet! Akkurat noe slikt jeg var på jakt etter =)

 

Men en ting jeg lurte på, det skjer nokså ofte at det står et stort ! tegn over ett av 'arbeidsplassene' og det står at de er 'full', dvs at det må komme noe for å hente produktet.

Men er det noen måter på at det problemet går vekk med tiden, hjelper det å bygge flere markedplasser(kanskje det heter noe annet)? Eller det huset hvor de leverer all godset til?

Lenke til kommentar
Elsker spillet! Akkurat noe slikt jeg var på jakt etter =)

 

Men en ting jeg lurte på, det skjer nokså ofte at det står et stort ! tegn over ett av 'arbeidsplassene' og det står at de er 'full', dvs at det må komme noe for å hente produktet.

Men er det noen måter på at det problemet går vekk med tiden, hjelper det å bygge flere markedplasser(kanskje det heter noe annet)? Eller det huset hvor de leverer all godset til?

Du kan bygge flere markedsplasser, eller du kan oppgradere et marked hvis du ikke har gjort det, da får de flere "traller", altså folk som transporterer varer. For å oppgradere et marked så må du trykke på selve markedet, ha litt tools, wood og stein, det er da en knapp nede til høyre trur jeg som du kan trykke på for å oppgradere :yes:

Lenke til kommentar
Nå har jeg et nytt problem, noen spiser opp steinen i byen min, uten at stein er med i noen byttehandel eller transport.

Hus krever etter hvert stein for å avansere. Mener dette er fra citizen til pat_ett_eller_annet, og det er 4 stein pr hus.

Du kan se hva hus krever av ressurser for å avansere ved å skru av rettighetene, hus som da kan avansere har en grønn pil over seg, trykk på huset og du for ett ikon med to/tre papir ruller på, hold musa over ikonet og du får opp hva som kreves.

Lenke til kommentar

Oh noes ^^

Tenkte jeg skulle begynne å slå meg ned i 'ørken' området. Gikk fint at begynte med med noen hus. Plutselig såg eg at innbyggerene var alt annet enn glad siden jeg ikke hadde noe mat til de, de ville ha dadler/fiken eller noe slikt og siden det tok litt tid å få kjøp og sendt de over til den nye øyen så brente de 4 byggninger :p Hissige folk azz ^^

Lenke til kommentar

Ja du vet den stekende varmen der var vel ikke nok for de folka.

 

Jeg slett nok med å få nok av alt til ca 3000 nobels folk så plutselig begynte de og de et nivå under å ville ha stearinlys, noe som måtte fikses raskt. Irriterende når en får oppdrag en ikke har mulighet til å få til jeg fikk oppdrag av keiseren om å lage 20t marsipan, problemet var at jeg trengte en del flere envojs for å kunne lage det(noen tusen eller noe slikt).

Lenke til kommentar

Skal du bygge en stor by, så er det viktig å fokusere både på "europeere" og orienten, da du utveksle varer mellom kulturene. La ved denne tidligere i tråden, men skader ikke å repetere litt: Anno 1404 Production calculator (production chains er ganske nyttig)

Har inntrykket av at orienten er lettere å tilfredstille, de ser ut til å ha færre behov.

 

Men en ting jeg lurte på, det skjer nokså ofte at det står et stort ! tegn over ett av 'arbeidsplassene' og det står at de er 'full', dvs at det må komme noe for å hente produktet.
Hvert varehus/lagerbyggning (warehouse) har en viss rekkevidde, varer blir kun hentet automatisk fra byggninger innenfor denne rekkevidden. Er f. eks hamp gården utenfor så må du trykke på den og be om at det skal komme en å hente varene, noe som blir lite praktisk i lengen. Så flere "warehouses" er helt klart å foretrekke, men alt etter behov. Som nevnt vil det bli flere vogner når de oppgraderes, kan gjøres to ganger, og stein belagte veier gjør at vognene beveger seg raskere.

"Warehouses" trenger kun å være koblet til vei med de byggningene de trenger å hente varere i fra. Du må ikke ha vei forbindelse med resten av byen eller noe slikt. Så man kan fint sette opp ett "warehouse" midt i busken og så bygge rundt.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Har noen par spm, jeg håper dere har svar til.

  • Kan jeg bestemme hvilken varer som skal være mulig å bli tradet bort?
  • Ascension; Er det hva som skjer når en bygning (leilighet) går opp i rank?
  • Er det noen steder på menyen hvor jeg kan se hvor mye jeg produserer av de forskjellige vare sortene?
  • Pilene som står på antall varer jeg har warehouse, når den peker opp eller ned, betyr vel bare at den varer blir det brukt mye av?
  • Og det siste, hvor i alle dager kan jeg bruke clay og silk fertilication(skriveleif), det står sørlige øyer men alle mine sørlige er det ørken på. Og de sier da at klimaet ikke passer. Men når jeg prøvde på en som låg nærmest 'ekvator' så fikk jeg samme beskjeden.

Lenke til kommentar
Har noen par spm, jeg håper dere har svar til.
  • Kan jeg bestemme hvilken varer som skal være mulig å bli tradet bort?
  • Ascension; Er det hva som skjer når en bygning (leilighet) går opp i rank?
  • Er det noen steder på menyen hvor jeg kan se hvor mye jeg produserer av de forskjellige vare sortene?
  • Pilene som står på antall varer jeg har warehouse, når den peker opp eller ned, betyr vel bare at den varer blir det brukt mye av?
  • Og det siste, hvor i alle dager kan jeg bruke clay og silk fertilication(skriveleif), det står sørlige øyer men alle mine sørlige er det ørken på. Og de sier da at klimaet ikke passer. Men når jeg prøvde på en som låg nærmest 'ekvator' så fikk jeg samme beskjeden.

 

1. Ja i Warehouse kan du legge ut varer for kjøp og salg (den nederste menyen)

2. Delevis acensions rights kan være av eller på, hvis de er av må du gjøre oppgraderingene av husene manuelt. Hvis du ikke skrur dette på gjør innbyggerene dette automatisk.

3. Tror ikke det.

4. Pilene forteller om beholdningen er på vei opp eller ned.

5. Det bygger du i orienten sør på kartet i tillegg må det være grunnlag for det på den aktuelle øya (hold musa over øya så ser du hva som kan dyrkes øverst midt på skjermen) Silk plantation må bygges på et grønt område for å vokse, du kan utvide det grønne område på orientøyene med vanningsutstyr.

 

Skip kan selges til cossairs tror det skal være måter å kvitte seg med de på og men det kan jeg ikke huske.

Lenke til kommentar
Skip kan selges til cossairs tror det skal være måter å kvitte seg med de på og men det kan jeg ikke huske.

 

Hvordan selger jeg skipene?

 

OG: Hvor kan jeg kjøpe "silkefrø" eller noe annet som gir meg muligheten til å få silke? en annen player har tatt alle øyene som har silke

Lenke til kommentar
Skip kan selges til cossairs tror det skal være måter å kvitte seg med de på og men det kan jeg ikke huske.

 

Hvordan selger jeg skipene?

 

OG: Hvor kan jeg kjøpe "silkefrø" eller noe annet som gir meg muligheten til å få silke? en annen player har tatt alle øyene som har silke

Selv om en annen spiller har bygget warehouse på en øy, kan du også gjøre det. Dette liker de ikke noe særlig, men gjør ikke noe særlig ut av det. Ta over en øy og kjør en tournament og da går det opp i opp :)

Lenke til kommentar
Har fått en del oppdrag i spillet der jeg skal finne en eller annen person i byen min som skal bringes hit eller dit. Hvordan ska man få tak den personen det gjelder?

Hold over questet og det lyser på en av markedsplassene, flytt deg dit og ha på innerste zoom og se etter personen i byen din blant husene, han har en slags blå ring rundt seg så han er ganske lett å finne. Finn han trykk på han da blir han lagt i warehouse og du kan frakte han til questgiver. Den midterste warehouse menyen.

'

 

 

Flytt skipet til cossairs hovedby så kommer det en pris opp?

Du kan se om du er heldig om noen selger silkefrø, disse koster honour. Hvis ikke øyene til motstanderen din ikke er helt dekket kan du få bygget et warehouse der og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...