Gå til innhold

Anno 1404 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
lol, der ble jeg angrepet. Hvirdan bygger jeg militære?

Hvordan du bygger militæret? Ehh det er en lang og komplisert rekkefølge av mål som må nåes.

 

Du må skaffe deg tømmermenn, steinhoggere, kullbrennere, cidergårder, hempgårder og alt det vanlige. Orientalsk varehus med tilhørende koloni med krydder. Deretter må du jerngruve og jernverksted som smelter jernet og til slutt våpenverksted. Så må du sørge for at du har gjort alt som kreves for å unlocke militæret. Garantert enda mer du trenger.

 

Noen som vet hvordan jeg kan låse opp Oriental Warehouse? Har 3 "rank" hos han sjeiken (har alle de andre byggene låst opp).

 

Takk

Det får du ganske automatisk tror jeg. Trenger kanskje 3-400 innbyggere eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Tips til de som vurdere å kjøpe spillet:

 

cdon.no selger spillet til 319,- med gratis frakt på alle varer for tia :grin:

 

Men cdon.no krever vel personnummer ved bestilling?

 

Nei, det er frivilig å skrive inn, bare hopp over. De har ingen rett til å kreve personnummer av deg, derfor er det også muligehet til å hoppe over.

 

Må absolutt si spillet var verdt pengene, føler det kommer til å gå mange timer i dette til helga. :D

Endret av Brian
Lenke til kommentar
hvordan kan man tjene penger effektivt uten å bygge så mange hus?

 

Setter ting ute til handel men ikke en kjeft vil kjøpe det. Pluss at jeg går så jævla mye i minus når det har gått en stund siden jeg slutta å bygge hus.

 

Øke skatten? Sette et skip til å laste varer hos deg og selge de til noen andre?

Lenke til kommentar

Kan noen svare på om det er mulig for meg å overføre resurser som jeg har fra en øy til en annen med båt? har en øy der jeg produserer masse øl, og det trenges på en annen øy jeg har. Har prøvd å lage en rute, og det fungerer fint selve ruten, men båten vil ikke laste ut øl`en på den øyen som trenger øl. han bare fraketer den frem og tilbake.

så spørsmålet blir, hvordan få ølen ut a båten, uten at jeg må "unloade" den selv?

 

(vanskelig forklaring, men er trøtt nå etter aaaaltfor mange timer fremfor Anno1404 :tease: )

Lenke til kommentar
Jeg sliter litt, får ikke mere enn 1360 noblemen... kan ikke forstå hvorfor, har 2824 patricaians, 2205 citizens og 529 bønder.. alle har fullt på alle kriteriene i husene ( og er på samme øy) Kan noen forstå hvorfor?

Sjekk at du ikke har satt skatten til patriarchene for høy. De må være "euphoric" for å kunne bli noblemen. Gjorde den feilen selv en gang og det tok en liten stund før jeg fant ut av det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...