Gå til innhold

Tar Norge imot for mange innvandrere?


Anbefalte innlegg

Angående at jødene har vært den største drivkraften bak innvandring i Amerika. Dette er noe jødene innrømmer selv, men siden folk flest er oppdratt til å se på jødene som ikke noe annet enn uskyldige offer så er selvsagt dette noe som ikke kommer til å få aksept sånn helt uten videre i de brede massene.

 

http://www.youtube.com/watch?v=43eC1rZNJvg&feature=player_embedded

 

Når det kommer til dette med klassifisering av raser så kan vi i det minste se at vi nordiske mennesker tilhører samme rase og at ingen neger tilhører samme rase som oss, såpass er åpenbart. Vi ønsker kun å verne om vårt eget folk og sikre fremtiden for vår fortsatte biologiske eksistens.

 

Du spør om hva du har å være stolt av på grunn av din rase? Jeg vet ikke hva slags rase du tilhører, men jeg kan snu spørsmålet og spørre deg om hva har du å ikke være stolt av på grunn av din rase? Jeg tipper det er et mye lettere spørsmål for deg å besvare. he-he.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi ønsker kun å verne om vårt eget folk og sikre fremtiden for vår fortsatte biologiske eksistens.

Hva betyr dette egentlig?

Åpenbart så syns du det er noe spesielt og/eller unikt med personer som tilhører den hvite rase at du syns det er ganske viktig å bevare "vår fortsatte biologiske eksistens." Det er uklart for meg hva som er så spesielt med personer som tilhører den hvite rase, vennligst utdyp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi ønsker kun å verne om vårt eget folk og sikre fremtiden for vår fortsatte biologiske eksistens.

Hva betyr dette egentlig?

Åpenbart så syns du det er noe spesielt og/eller unikt med personer som tilhører den hvite rase at du syns det er ganske viktig å bevare "vår fortsatte biologiske eksistens." Det er uklart for meg hva som er så spesielt med personer som tilhører den hvite rase, vennligst utdyp.

 

Dette var så politisk korrekt at jeg brakk meg litt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Men for debattens skyld, la oss si at jeg aksepterer påstanden din om at det blir færre mennesker som tilhører den hvite rase. Hvordan vil de nødvendigvis være negativt? Da vil jeg stille spørsmålet som jeg har stilt før men har enda ikke har fått et godt svar på: Hva har jeg,som tilhører den hvite rase, å være stolt av som gjør min rase bedre enn andre raser? Jeg gjerne ha et vitenskaplig begrunnet svar på det spørsmålet.

Et bilde sier mer enn tusen ord...

 

darwin_awards_hdlg.jpg

Lenke til kommentar

Vi ønsker kun å verne om vårt eget folk og sikre fremtiden for vår fortsatte biologiske eksistens.

Hva betyr dette egentlig?

Åpenbart så syns du det er noe spesielt og/eller unikt med personer som tilhører den hvite rase at du syns det er ganske viktig å bevare "vår fortsatte biologiske eksistens." Det er uklart for meg hva som er så spesielt med personer som tilhører den hvite rase, vennligst utdyp.

Hva er det som gjør at vi i din mening ikke er et verneverdig folk?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

......

 

For å være helt ærlig er jeg søkke lei disse innelegg som går ut på meg som person og ikke mine argumenter. Jeg har ingen interesse å prate off topic. Skulle jeg ha interesse til det så hadde jeg forflyttet meg til en eller annen fjortiss forum der slike personrelaterte debatter florerer. Det er synd at også dette forumet er blitt en del av det samme. De gode debattanter har alle forlatt dette forumet, og dermed er på tiden at jeg gjør det samme, nettopp fordi jeg ikke har tid eller lyst til å svare på lange innlegg som kun dreier seg om personangrep. En plass går grensen.

Endret av Hårek
Slettet mesteparten av tilsvaret. Vi slettet det personangrepet, og da er det like greit også å slette tilsvaret.
Lenke til kommentar

Statsviter: Persondebatt er overhodet ikke akseptabelt her, og av den grunn er også innlegget til NinjaGaiden slettet av moderator. Det er ikke meningen at slike innlegg skal bli stående på forumet, men av og til er det mye som skal gjøres og det kan ta litt tid å behandle rapporter/oppdage disse personangrepene. Hvis du er missfornøyd med hvordan ting gjøres anbefaler jeg deg å sende PM til en admin/mod/veileder. Vi ønsker ikke å miste deg som bruker! smile.gif

 

Ellers ønsker vi at folk fortsetter å rapportere ting de reagerer på!

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

Vi ønsker kun å verne om vårt eget folk og sikre fremtiden for vår fortsatte biologiske eksistens.

Hva betyr dette egentlig?

Åpenbart så syns du det er noe spesielt og/eller unikt med personer som tilhører den hvite rase at du syns det er ganske viktig å bevare "vår fortsatte biologiske eksistens." Det er uklart for meg hva som er så spesielt med personer som tilhører den hvite rase, vennligst utdyp.

 

Dette var så politisk korrekt at jeg brakk meg litt.

 

Vel, ikke alt som er politisk korrekt er feil. Jeg ser heller ikke hva som er så spesielt med den hvite rase og føler ikke at jeg har noe særlig mer til felles med hvite enn andre raser utenom hudfargen. Hadde ikke hatt noe imot om jeg ble litt brunere heller.

 

Men min argumentasjon er bare utifra hva som er best for Norge og verden. Jeg ønsker ikke at man skal ha en politikk som skaper masse problemer og kan i verste fall føre til at europeriske land blir uland igjen (ikke i vår levetid). Tross alt, hvis europeriske land bytter ut befolkningen sin med folk som er svært uproduktive, stemmer inn elendige ledere som tar elendige valg så er det ingenting som tilsier at Europeriske land vil være rike for all fremtid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

er meget glad i hn.

Det er europeere som har formet amerikansk kultur. Det er europeere som har gjort amerika stort.

 

Uten bidragelsene fra ikke-europeiske amerikaner ville USA og vesten generellt ha blitt en ganske mindreverdig stat, saerlig idag. Silicon Valley og data revolusjon bare for en liten eksempel.

 

Who built the pyramids in Egypt or central america while europeans were cavemen? Genetically inferior arabs or native americans?

 

Non-European immigrants have always contributed to american society even though only until the last 60 years have they come in great numbers. They are responsible for more than 25 nobel prizes granted to americans and are the backbone of science and technological advancement today.

 

Their contributions will only increase because they constitute more than 50% of all doctoral candidates in american universities today, even higher in scientific degrees. Their intelligence , drive and creativity is currently superior to americans of european ancestry. Yahoo, Sun microsystems, Wang and many others are just some examples of their contribution way out of proportion to their numbers in america today.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men USA har en helt annen innvandring enn Norge. I USA er det ekstremt vasnskelig å komme inn og du kommer bare inn om du er ekstremt inteligent/kjent eller har familie. Det er sannsynligvis for vanskelig å komme inn, men mange ønsker å komme inn uansett. Dette betyr at innvandring tl USA bidrar.

 

I Norge tar man inn fordi folk som Statsviter synes synd på innvandrene og tror man kan redde verden med å ta inn 0.1% til Europa. Det har absolutt ingenting med hva som er bra for Norge. En slik innvandring vil ikke fungere så godt i USA heller.

 

Tenk på svarte i USA. De er en gruppe som er lettere å integrere enn de som blir tatt inn i Europa, fordi de er kristne og de henger ofte rundt andre grupper og de har også en høyere sysselsettingsrate. Men forsatt så kan du se hvor det dårlig det kan gå, f.eks. i Detroit. Jeg skal love deg at hvis USA hadde 50% svarte istedenfor 10% ville ikke USA ha vært en stormakt lenger. Hvem som landet består av er ekstremt viktig. Ikke bare på grunn av sysselsetting, men også hvem de stemmer inn.

 

I agree the education and background of immigrants affect the native culture. Though immigration today in the USA is restricitive it is still greater than most european nations if not all, depending on whether you count illegal immigration. It is also primarily not educated europeans or non europeans but poor hispanics and asians.

 

The primary problem with "de svarte" integration is forced isolation and racism, not racial inferiority. This is something new to europe and something that is rarely recognized. In norway and elsewhere society is ill prepared for integration and assimilation, especially when racists like Kafir and pk2010 are more common. Ask any african american that visits europe and they will telly you how different it is.

 

The other aspect is a narrow view of nationalism. I see bigger problems in europe than what happened during the civil rights era in the USA due to structural rigidities, culture and history that simply don't exist in the USA.

 

In the USA all major corporations embrace and promote the idea of increased productivity when employing a diverse racial demographic. This is supported by several studies and corporations and nations that ignore will have a hard time with the all important north american markets that like it or not will soon have no racial majority.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Uten bidragelsene fra ikke-europeiske amerikaner ville USA og vesten generellt ha blitt en ganske mindreverdig stat, saerlig idag. Silicon Valley og data revolusjon bare for en liten eksempel.
Dette er kun kontrafaktisk spekulasjon.

 

Who built the pyramids in Egypt or central america while europeans were cavemen? Genetically inferior arabs or native americans?
Tutankhamons DNA er 99,6% 'vesteuropeisk'

 

"Microscopic inspection of the roots of Ramesses II's hair proved that the original color of the king's hair was once red which suggests that he came from a family of redheads.[60] This has more than just cosmetic significance; in ancient Egypt, people with red hair were associated with the god Seth, the slayer of Osiris, and the name of Ramesses II's father, Seti I, means "follower of Seth."

- Wikipedia, Ramses II

 

They are responsible for more than 25 nobel prizes granted to americans and are the backbone of science and technological advancement today.
Kilder?

 

Their contributions will only increase because they constitute more than 50% of all doctoral candidates in american universities today, even higher in scientific degrees. Their intelligence , drive and creativity is currently superior to americans of european ancestry.
Kan dette ha noe å gjøre med at det per dags dato finnes stipendfond for ALLE etniske grupperinger i USA bortsett fra euro-amerikanere? Endret av 793
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I agree the education and background of immigrants affect the native culture. Though immigration today in the USA is restricitive it is still greater than most european nations if not all, depending on whether you count illegal immigration. It is also primarily not educated europeans or non europeans but poor hispanics and asians.

Innvandrngen til USA er større, fordi flere ønsker å dra til USA. Men det er forsatt mye vanskligere å komme inn. Litt av grunnen til at jeg slo fra meg ideen om å dra til USA, var på grunn av hvor vanskelig det var å komme inn.

 

Rettere sagt, mest innvandring til USA er enten meksikanere eller fattige/rike utdannete asiatere og europere. De som kommer på den riktige måten er høyt utdannete, kjent, eller har familie og bidrar til den amerikanske økonomien. Meksikanerene kommer ofte illegalt, men det har ikke vært helt uproblematisk det heller. Men de har en mye likere kultur, de har relativt høy sysselsettingsrate, men de er ofte lavt utdannet og barna deres gjør det også dårligere enn andre amerikanske barn.

 

The primary problem with "de svarte" integration is forced isolation and racism, not racial inferiority. This is something new to europe and something that is rarely recognized. In norway and elsewhere society is ill prepared for integration and assimilation, especially when racists like Kafir and pk2010 are more common. Ask any african american that visits europe and they will telly you how different it is.

 

The other aspect is a narrow view of nationalism. I see bigger problems in europe than what happened during the civil rights era in the USA due to structural rigidities, culture and history that simply don't exist in the USA.

 

In the USA all major corporations embrace and promote the idea of increased productivity when employing a diverse racial demographic. This is supported by several studies and corporations and nations that ignore will have a hard time with the all important north american markets that like it or not will soon have no racial majority.

Nå, er det ikke sånn at selv i USA så vil det fungere å ta imot hvem som helst. Samme innvandring i USA ville ikke fungert særlig godt det heller.

 

I Europa har du rett i at det er problemer med at det finnes mye fremmedfrykt, veldig homogen kultur og de blir fort isolert. Men det betyr ikke at innvandring ikke kan fungere, men da må man ta imot folk som bidrar. Da gir man folk et godt inntrykk av innvandre og de vil i mye større grad godta den nye kulturen og bli mer åpen for nye kulturer.

 

Dette kan man se fra New Zealand, der jeg bor. New Zealand var et hvitt sosialistisk land i 1970. Det var også ganske rasistisk og jeg merker at selv i dag at folk sier ting som er svært lite politisk korrekt i Norge. F.eks. er det mange som ikke liker Maoriene her, fordi de jobber mindre, lever ofte på staten, har fordeler og prøver å kapre landområder. Altså, New Zealand var mer rasistisk enn Norge. Siden 1990 har New Zealand tatt imot masse asiatere og pasifics, men også indere og muslimer fra malaysia. Men det har imotsetning til Europa ført til et godt inntrykk av innvandre og det er lite segregering, fordi de bidrar til økonomien.

 

Den verste immirasjonspolitikken man noensinne kan ha, er å ta imot folk bare fordi man synes synd på dem. Ikke bare fører det til masse problemer for økonomien, men det fører også til segregering. Så du har rett i at det er viktig å ha forskjellige kulturer, men det må forsatt være forskjellige produktive kulturer. Akkuratt som på en arbeidsplass, hvis noen ender opp med å gjøre alt arbeide, mens noen andre gir blaffen så vil ikke det skape et veldig godt miljø.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi ønsker kun å verne om vårt eget folk og sikre fremtiden for vår fortsatte biologiske eksistens.

Hva betyr dette egentlig?

Åpenbart så syns du det er noe spesielt og/eller unikt med personer som tilhører den hvite rase at du syns det er ganske viktig å bevare "vår fortsatte biologiske eksistens." Det er uklart for meg hva som er så spesielt med personer som tilhører den hvite rase, vennligst utdyp.

For min del, handler det heller om respekt og verdsettelse av det biologiske mangfoldet som utgjør mitt nærmiljø, hjemland, kontinent og klode - enn forakt ovenfor andre folkeslag og en tro og mening om at jeg er "bedre" enn andre. De sistnevnte følelsene kommer kun fram når jeg føler meg utrydningstruet av andre folkeslag og ser hva de gjør med mitt eget folkeslag.

 

Det er en hel del ved "den hvite rasen" som er unikt i forhold til andre menneskeraser. Rent medisinsk, har individer i homogene befolkninger den fordelen at de kan donere legemer og organer seg i mellom med suksess langt oftere enn blandede befolkningsgrupper. En homogen befolkningsgruppe har også et mye sterkere evolusjonsmessig grunnlag for å sørge for sine landsmenns velstand og overlevelse, ettersom de har mer genetikk til felles enn det de deler med utenforstående.

 

Alle som tror på evolusjonsteorien har all grunn til å søke mot den befolkningen som deler mest genetisk arvemateriale med seg selv og formere seg med den partneren som kan gi et mest mulig friskt barn (hvilket utelukker innavl) som deler mest mulig av deres egen genetikk.

Endret av 793
Lenke til kommentar

Dette er kun kontrafaktisk spekulasjon.

 

No, the dominance of silicon valley by asians is irrefutable fact.

 

Tutankhamons DNA er 99,6% 'vesteuropeisk'

 

And all of other great advanced ancient civilisations were of western european origin too? If you study history you must know that the reign of superior civilisations in europe is quite recent and if history is any indication, quite temporary.

 

They are responsible for more than 25 nobel prizes granted to americans and are the backbone of science and technological advancement today.
Kilder?

 

Asian Americans have made many notable contributions to science and technology. Chien-Shiung Wu was known to many scientists as the "First Lady of Physics" and played a pivotal role in experimentally demonstrating the violation of the law of conservation of parity in the field of particle physics. Tsung-Dao Lee and Chen Ning Yang received the 1957 Nobel Prize in Physics for theoretical work demonstrating that the conservation of parity did not always hold and later became American citizens. Samuel Chao Chung Ting received the 1976 Nobel Prize in physics for discovery of the subatomic particle J/ψ. Yoichiro Nambu received the 2008 Nobel Prize in Physics for his work on the consequences of spontaneously broken symmetries in field theories. Har Gobind Khorana shared the 1968 Nobel Prize in Physiology or Medicine for his work in genetics and protein synthesis. The Chinese American mathematician Shing-Tung Yau won the Fields Medal in 1982, as well as other important awards. The geometer Shiing-Shen Chern received the Wolf Prize in Mathematics in 1983.Subrahmanyan Chandrasekhar shared the 1983 Nobel Prize in Physics and had the Chandra X-ray Observatory named after him. In 1984, Dr. David D. Ho first reported the "healthy carrier state" of HIV infection, which identified HIV-positive individuals who showed no physical signs of AIDS. Steven Chu shared the 1997 Nobel Prize in Physics for his research in cooling and trapping atoms using laser light. Daniel Tsui shared the 1998 Nobel Prize in Physics in 1998 for helping discover the fractional Quantum Hall effect. In 2008, biochemist Roger Tsien won the Nobel in Chemistry for his work on engineering and improving the green fluorescent protein (GFP) that has become a standard tool of modern molecular biology and biochemistry. Michio Kaku has popularized science and has appeared on multiple programs on television and radio. In 2009, Charles K. Kao was awarded Nobel Prize in Physics "for groundbreaking achievements concerning the transmission of light in fibres for optical communication" and Venkatraman Ramakrishnan won the prize in Chemistry "for studies of the structure and function of the ribosome".

http://en.wikipedia.org/wiki/Asian_American#Science_and_technology

 

 

Their contributions will only increase because they constitute more than 50% of all doctoral candidates in american universities today, even higher in scientific degrees. Their intelligence , drive and creativity is currently superior to americans of european ancestry.
Kan dette ha noe å gjøre med at det per dags dato finnes stipendfond for ALLE etniske grupperinger i USA bortsett fra euro-amerikanere?

Foreign students do not get stipends for their ethnicity and they account for 1/3 of all doctoral degrees. If you have gone to graduate school in the USA like I have you would know that getting a stipend is not necessary, anyone with good academic background gets a paid assistantship and easy loans are found. The simple fact is that non european grad students are more motivated if not more intelligent than their american counterparts to pursue graduate school.

 

By the way, several academic studies show that students learn more with a diverse student population than in a homogeneous one, this includes the white majority too. This includes businesses.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Innvandrngen til USA er større, fordi flere ønsker å dra til USA. Men det er forsatt mye vanskligere å komme inn. Litt av grunnen til at jeg slo fra meg ideen om å dra til USA, var på grunn av hvor vanskelig det var å komme inn.

 

Rettere sagt, mest innvandring til USA er enten meksikanere eller fattige/rike utdannete asiatere og europere. De som kommer på den riktige måten er høyt utdannete, kjent, eller har familie og bidrar til den amerikanske økonomien. Meksikanerene kommer ofte illegalt, men det har ikke vært helt uproblematisk det heller. Men de har en mye likere kultur, de har relativt høy sysselsettingsrate, men de er ofte lavt utdannet og barna deres gjør det også dårligere enn andre amerikanske barn.

 

No, the vast majority of legal immigrants are poor hispanics and asians who are sponsored by their relatives who are already US citizens. Highly educated immigrants represent a much smaller portion of the total.

 

[

Nå, er det ikke sånn at selv i USA så vil det fungere å ta imot hvem som helst. Samme innvandring i USA ville ikke fungert særlig godt det heller.

 

I believe the USA would and does a better job because of its inherent culture of integration and lack of a generous welfare system. Immigrants either integrate enough to find a job or live in poverty. The USA also doesnt have the identitity problem that occurrs in europe, no legitimate american journalist would call an american citizen a "Turk with a american passport"(turk with a german passport is reported often in european media). Such alienation only propagates racism and isolation. To be "american" is to have foreign ancestry and to have citizenship makes you authentic american.

 

It would be impossible in norway for an immigrant to be "helt norsk" but a "true american" is "helt amerikansk" even some bigots and racists don't want to admit it.

 

BTW I respect the Kiwis immensely and almost lived there myself after I was denied a work permit to norway.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi ønsker kun å verne om vårt eget folk og sikre fremtiden for vår fortsatte biologiske eksistens.

Hva betyr dette egentlig?

Åpenbart så syns du det er noe spesielt og/eller unikt med personer som tilhører den hvite rase at du syns det er ganske viktig å bevare "vår fortsatte biologiske eksistens." Det er uklart for meg hva som er så spesielt med personer som tilhører den hvite rase, vennligst utdyp.

Hva er det som gjør at vi i din mening ikke er et verneverdig folk?

Det har jeg heller ikke påstått. Jeg er ikke den som kommer med påstandene her. Nå er det din tur å svare på mitt spørsmål. :)

 

 

 

Vi ønsker kun å verne om vårt eget folk og sikre fremtiden for vår fortsatte biologiske eksistens.

Hva betyr dette egentlig?

Åpenbart så syns du det er noe spesielt og/eller unikt med personer som tilhører den hvite rase at du syns det er ganske viktig å bevare "vår fortsatte biologiske eksistens." Det er uklart for meg hva som er så spesielt med personer som tilhører den hvite rase, vennligst utdyp.

 

Dette var så politisk korrekt at jeg brakk meg litt.

 

Vel, ikke alt som er politisk korrekt er feil. Jeg ser heller ikke hva som er så spesielt med den hvite rase og føler ikke at jeg har noe særlig mer til felles med hvite enn andre raser utenom hudfargen. Hadde ikke hatt noe imot om jeg ble litt brunere heller.

Ja, det er akkurat det som er poenget mitt. Camlon har forstått det.

 

Jeg vil gjerne vite om det er noe unikt og spesielt med alle som tilhører den hvite rase som m an ikke vil finne hos andre raser, som man har noe vitenskaplig belegg for å si.

 

Vi ønsker kun å verne om vårt eget folk og sikre fremtiden for vår fortsatte biologiske eksistens.

Hva betyr dette egentlig?

Åpenbart så syns du det er noe spesielt og/eller unikt med personer som tilhører den hvite rase at du syns det er ganske viktig å bevare "vår fortsatte biologiske eksistens." Det er uklart for meg hva som er så spesielt med personer som tilhører den hvite rase, vennligst utdyp.

For min del, handler det heller om respekt og verdsettelse av det biologiske mangfoldet som utgjør mitt nærmiljø, hjemland, kontinent og klode - enn forakt ovenfor andre folkeslag og en tro og mening om at jeg er "bedre" enn andre. De sistnevnte følelsene kommer kun fram når jeg føler meg utrydningstruet av andre folkeslag og ser hva de gjør med mitt eget folkeslag.

 

Det er en hel del ved "den hvite rasen" som er unikt i forhold til andre menneskeraser. Rent medisinsk, har individer i homogene befolkninger den fordelen at de kan donere legemer og organer seg i mellom med suksess langt oftere enn blandede befolkningsgrupper. En homogen befolkningsgruppe har også et mye sterkere evolusjonsmessig grunnlag for å sørge for sine landsmenns velstand og overlevelse, ettersom de har mer genetikk til felles enn det de deler med utenforstående.

 

Alle som tror på evolusjonsteorien har all grunn til å søke mot den befolkningen som deler mest genetisk arvemateriale med seg selv og formere seg med den partneren som kan gi et mest mulig friskt barn (hvilket utelukker innavl) som deler mest mulig av deres egen genetikk.

Jeg vil gjerne se kilder på den delen der,takk.

Endret av Feltherre
Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne se kilder på den delen der,takk.
Marrow donors elusive for multiracial patients

 

"If Nick Glasgow were white, he would have a nearly 90 percent chance of finding a matching bone marrow donor who could cure his leukemia.

 

But because the 28-year-old bodybuilder is one-quarter Japanese, his doctor warned him the outlook was grim. Glasgow's background would make it almost impossible to find a match, which usually comes from a patient's own ethnic group.

 

The doctor "didn't say it was slim-to-none. He didn't say it would be hard. He said 'zero chance,'" Glasgow's mother, Carole Wiegand, recalled with tears in her eyes."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...