Gå til innhold

Tar Norge imot for mange innvandrere?


Anbefalte innlegg

Jeg personlig, sammen med mange jeg kjenner, mener ikke fremmedinnvandring skaper store problemer.

Der alle tenker likt tenkes det lite.

 

http://nrk.no/nyheter/1.6567955

 

Et hvert politisk vedtak har positive og negative sider ved seg. Den kan aldri tilfredstille alle. Økt innvandring har også både positive og negative sider av seg. Jeg nevnte at vi har utfordninger, jeg sa ikke at innvandringen er helt problemfritt.

 

Men samtidig er det slik at de som begår slike forbrytelser hører til minoriteten av innvandrere. De aller fleste av dem er lovlydige borgere av dette landet. Hvis jeg skal følge din logikk så hadde jeg utvist alle etniske nordmenn på bakgrunn av mord begått av enkelte nordmenn i de siste årene, der i blant trippeldrapet i Tromsø, dobbedrapet på Nesøy osv. I tillegg begås det også særdeles mye voldekt av etniske normdenn, så dette er på ingen måte ikke-vestlig fenomen. Tallene gjelder kun Oslo i denne artikkelen, ikke resten av landet. Men å generalisere gidder jeg ikke, fordi det er irrasjonelt.

Endret av statsviter
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje du kan henvise til noen av disse positive sidene?

 

Det har jeg gjort til gangs i mange tilfeller. Blant annet ved å påpeke at vi har en eldre- og helsesektor der det jobber veldig mange med innvandrer bakgrunn. Denne sektoren sliter allerede, og verre skal det bli når eldrebølgen skyller over landet om 5-10 år. Da er det ikke nok med penger på bok og investering i nye plasser, men vi må også ha arbeidskraft.

Andre sektorer er også avhengig av disse innvandrere, blant annet transportsektor, byggesektor osv.

 

Vi får også større utbytte av kunnskap siden en del av disse har tatt høyere utdanning andre steder i verden. På universitetet som jeg var tilknyttet for en del år siden tilbake var det mange flinke professorer med innvandrer bakgrunn som hadde med seg annen tilnærming til faget, og dermed bidro til bedre diskurs og kunnskap. Mange av de var utdannet lege, en plass der vi er nødt å importere siden vi er i mangel for leger. Min fastlege har pakistansk bakgrunn, og er etter min mening den beste lege i del lokale helsesentret.

 

Ser vi nå på de mest lukrative studier, slik som medisin og jus, så fremgår det at de beste studenter er nettopp de med innvandrer bakgrunn. Dette hever standarden, ikke bare generelt, men også blant etnisk norske studenter. Vi har i tillegg en god del flinke idrettsutøvere med innvandrer bakgrunn som har hevet norsk idrett internasjonalt betraktelig. Vi får bedre forståelse for andre kulturer med innvandring, og får i utbytte noen av deres positive kulturelle koder i en globalisert verden. Så det er mange variabler man kan inkludere.

Endret av statsviter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok.

 

For å få en liten motvekt da så kan jeg nevne de negative.

 

Voldtekter av etnisk norske jenter.

 

Økt boligkostnad for Ola og Kari.

 

Økt mistrivsel for Ola og Kari.

 

Lavere kvalitet på offentlige tjenester.

 

De negative sidene ved innvandringen er helt klart mye større enn de positive.

 

Og btw, var disse professorene fra land som Somalia, Irak, Pakistan? Jeg tipper heller at det var såkalte "innvandrere" fra andre vestlige land.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Voldtekter av etnisk norske jenter.

 

Dette er ikke en ikke-vestlig fenomen, som sagt. En stor majoritet av ikke-vestlige innvandrere voldtar ikke, dermed blir det feil å si at innvandring er en ”bad thing” fordi noen individer begår kriminelle handlinger. Etniske nordmenn er også representert i denne statistikken. Artikkelen du henviste til gjeld kun for Oslo. Det foregår mye rart i resten av landet.

 

 

Økt boligkostnad for Ola og Kari.

 

Nope. Dette er avhengig av alt for mange andre variabler, dermed går det ikke an å isolere kun innvandring og påpeke at dette er problemet med boligkostnader. Den internasjonale økonomiske situasjonen spiller en viktig rolle her, regjerningens boligpolitikk spiller en viktig rolle, bankens rentestatus spiller en viktig rolle, lønnsoppgjør spiller en viktig rolle osv. Dermed blir dette for simpelt.

 

 

Økt mistrivsel for Ola og Kari.

 

Igjen subjektive preferanser. Det kan hende du mistrives, men det er mange som ikke gjør det. Nordmenn generelt sett har det helt fint. Faktisk mye bedre enn de fleste andre steder i verden.

 

 

Lavere kvalitet på offentlige tjenester.

 

Igjen spekulativ påstand. Det kan faktisk hende at innvandring har bidratt til bedre kvalitet på offentlige tjenester, nettopp fordi innvandring krever en del av offentlige tjenester i startfasen. Jeg har ikke merket noe merkbart dårligere kvalitet på offentlige tjenester siden 80-tallet. Tvert i mot.

 

 

De negative sidene ved innvandringen er helt klart mye større enn de positive.

 

Det kommer an på hvem som ser det. For noen er det nettopp det, for andre er det ikke det. Er man generelt sett i mot innvandring så ser man bare negative sider, er man ikke det så er det ikke så problematisk.

 

 

Og btw, var disse professorene fra land som Somalia, Irak, Pakistan? Jeg tipper heller at det var såkalte "innvandrere" fra andre vestlige land.

 

Nope. Jeg snakket om ikke-vestlige innvandrere. Noen av de jeg kjenner er fra Egypt, noen fra Bangladesh, noen fra Pakistan, noen fra Palestina, noen fra Bosnia. Meget flinke folk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Dette er ikke en ikke-vestlig fenomen, som sagt. En stor majoritet av ikke-vestlige innvandrere voldtar ikke, dermed blir det feil å si at innvandring er en ”bad thing” fordi noen individer begår kriminelle handlinger. Etniske nordmenn er også representert i denne statistikken. Artikkelen du henviste til gjeld kun for Oslo. Det foregår mye rart i resten av landet.

Det stemmer, det foregår mye "rart" i resten av landet også.

 

Nope. Dette er avhengig av alt for mange andre variabler, dermed går det ikke an å isolere kun innvandring og påpeke at dette er problemet med boligkostnader. Den internasjonale økonomiske situasjonen spiller en viktig rolle her, regjerningens boligpolitikk spiller en viktig rolle, bankens rentestatus spiller en viktig rolle, lønnsoppgjør spiller en viktig rolle osv. Dermed blir dette for simpelt.

 

Unaturlig folkevekst spiller selvsagt en rolle, det er vel hva man vil i ditt tilfelle kalle en variabel? Du vet sivilisasjonen ble ikke til av at man dumpet en hel haug vilkårlige folk uten kunnskaper på en vilkårlig plass.

 

Igjen subjektive preferanser. Det kan hende du mistrives, men det er mange som ikke gjør det. Nordmenn generelt sett har det helt fint. Faktisk mye bedre enn de fleste andre steder i verden.

 

Nja, jeg vil heller kalle det naturlige følelser, det er ikke sikkert at alle folkene du med din lojalitet mot det internasjonale ønsker at skal flomme over landet er like "tolerant" som deg.

 

Igjen spekulativ påstand. Det kan faktisk hende at innvandring har bidratt til bedre kvalitet på offentlige tjenester, nettopp fordi innvandring krever en del av offentlige tjenester i startfasen. Jeg har ikke merket noe merkbart dårligere kvalitet på offentlige tjenester siden 80-tallet. Tvert i mot.

 

Skal jeg si deg hva som er spekulativt? Innvandringen.

 

Det kommer an på hvem som ser det. For noen er det nettopp det, for andre er det ikke det. Er man generelt sett i mot innvandring så ser man bare negative sider, er man ikke det så er det ikke så problematisk.

 

Ok.

 

 

Nope. Jeg snakket om ikke-vestlige innvandrere. Noen av de jeg kjenner er fra Egypt, noen fra Bangladesh, noen fra Pakistan, noen fra Palestina, noen fra Bosnia. Meget flinke folk.

 

Flott!

Lenke til kommentar

Innvandrere er overrepresentert i nesten alle kriminalstatistikker.

Ikke alle innvandrere er kriminelle. Majoriteten er det ikke.

Vil kriminaliteten i Norge øke hvis vi tar inn mange innvandrere, på tross av at majoriteten ikke er kriminell? Definitivt.

 

Argumentet om å kaste ut Nordmenn holder ikke vann. Nordmenn har arvet en rett til å være her, i motsettning til flyktninger som kommer fra andre siden av planeten.

 

Vi kan ikke velge å deportere kriminelle Nordmenn til et vilkårlig land, men vi kan velge å ikke slippe inn for mange av en gruppe som tilfører samfunnet noe negativt i større grad enn vi selv gjør.

 

Et annet aspekt er arbeidsdeltagelse og skatt veid opp mot trygdestønader som utbetales.

Ifølge Hege Storhaugs bok "Rundlurt" så vil Norge ila noen tiår betale over 30 milliarder i trygd til innvandrere - årlig - dersom dagens utvikling fortsetter.

 

Denne boken avkrefter myten om at Norge er avhengig av innvandring, og belyser saken grundig fra motsatt hold.

 

8248908925.jpg

http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?stipr=aktoer-0_21837-1_6&cid=198248

 

Hvis man er oppriktig interessert i temaet så bør 218kr være en overkommelig investering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har jeg gjort til gangs i mange tilfeller. Blant annet ved å påpeke at vi har en eldre- og helsesektor der det jobber veldig mange med innvandrer bakgrunn. Denne sektoren sliter allerede, og verre skal det bli når eldrebølgen skyller over landet om 5-10 år. Da er det ikke nok med penger på bok og investering i nye plasser, men vi må også ha arbeidskraft.

Andre sektorer er også avhengig av disse innvandrere, blant annet transportsektor, byggesektor osv.

Hvis du er beskymret over for lite arbeidskraft så er ihvertfall ikke løsningen å ta inn grupper som har en yrkesdeltagelse på 45%.

 

Grunnen til at flere innvandre jobber i de feltene er fordi det er hva slags jobber de kan få. Det er ikke høystatusjobber og de ville ha blitt gjort av nordmenn om de ikke hadde vært her. Men det hjelper ikke iforholdtil arbeidskraft, fordi de innvandrerene som kommer hit trenger også arbeidskraft for å jobbe for dem. Med en yrkesdeltagelse på 45% så er det klart at de ikke bidrar til mer arbeidskraft per capita.

 

Vi får også større utbytte av kunnskap siden en del av disse har tatt høyere utdanning andre steder i verden.

Det er en helt annen innvandring, og ingen partier har forslått å gjøre det vanskligere for kvalifiserte innvandre å komme til Norge. Det som vi ønsker å begrense er familiegjenforening og asylinnvandring. De har ikke høy utdanning.

 

Men samtidig er det slik at de som begår slike forbrytelser hører til minoriteten av innvandrere. De aller fleste av dem er lovlydige borgere av dette landet. Hvis jeg skal følge din logikk så hadde jeg utvist alle etniske nordmenn på bakgrunn av mord begått av enkelte nordmenn i de siste årene,

Ok, la oss si den logikken gir mening. Kanskje vi skal ta imot en annen gruppe. I den gruppen så er det ca 10% som ender opp med å voldta kvinner og barn. La oss si at i gjennomsnitt så voldtar de 100 personer hvert eneste år. Nå la oss si at vi tar imot 10% av befolkningen våres av den gruppen. Det betyr at norges voldtektsrate går opp fra 30 per 100000 til ca 100000 per 100000. I praksis betyr det at de fleste kvinner i Norge blir voldtatt flere ganger i året, og hele den norske befolkningen ender opp med HIV. Men etter din logikk så er 90% av dem helt greie mennesker, så hvorfor skal vi ikke slippe dem inn. Ser du at logikken ikke gir mening?

 

Dette handler ikke om innvandre som personer, men det handler om å ikke ha en innvandringspolitikk som ødelegger Norge. Ja, mesteparten (kanskje 90%, vi har ikke tall på det) er lovlydige, men å ta inn mange asylsøkere vil føre til en økt kriminalitetsrate, og det vil være et problem for Norge.

 

Jeg personlig, sammen med mange jeg kjenner, mener ikke fremmedinnvandring skaper store problemer.

Vel, det betyr bare at du ikke blir venner med folk som er uenig med deg. Har du bare venner som mener nøyaktig det samme som deg, så får du ikke et særlig vidt perspektiv.

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kunne vår godeste statsviter tenke seg å bo her?

 

Hva har det med saken å gjøre? Vi diskuterer norsk innvandring og ikke svensk innvandring. Her i Norge har vi lykkes rimelig bra i forhold til innvandring og integrering. At Sverige ikke har lykkes i enkelte aspekter i innvandringspolitikken får de svenske myndigheter stå for.

 

 

Dette skjer i Sverige. Det er ute av kontroll. Det blir slik her. Garantert. Hvorfor?

 

Jeg personlig har ikke vært i Malmø å sjekket forholdene i denne bydelen, dermed kan jeg ikke konkludere med noen ting som helst. Enkelte medier hevder at langt i fra alt er i samsvar med realiteten i forbindelse med disse repporter, dermed er det vanskelig å vite hva som er sant så fremst man selv ikke er der og ser an situasjon. Det jeg vet er at i resten av Sverige er forholdene i forhold til innvandring og integrering gode, nok en variabel til at jeg ikke skal generalisere.

 

Å anta at slikt kommer til å skje her er basert på spekulasjon. Som sagt mener jeg at vi har hatt en del bedre innvandringspolitikk enn Sverige, og har flere mekanismer som kan stoppe en slik utvikling. Det blir for simpelt å si at dette kommer til å skje oss basert kun på spekulasjon eller paranoia.

 

 

Fordi det har blitt uakseptabelt å protestere.

 

Du kan protestere i dette landet så mye du vil, ingen nekter deg. Har du større protest på gang så husk å melde fra til politiet, resten er bare formaliteter.

Endret av statsviter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

norge er ikke en endeløs brønn med penger.. vis vi forsetter slik vi gjør no går vi snart tom for pengene. hva gjør vi da ?

" nei folkens nå har vi hjulpet 1000 folk her ! yay vi kunne hjulpet 1mill mennesker men. det gjorde vi ikke "

 

hvorfor ikke bruke 2mill på en flyktnings camp i egypt, isteden for 20 mill på og ta dem inn i norge ?

 

( eksemplene mine er sikkert på jordet. men fornuften er på plass )

 

Dette har jeg allerede forklart. Ingen behov å stille spørsmålet på nytt.

 

 

siter gjerne :)

 

(ps. bare fordi du sier det bettyr ikke det at det er fakta !. ( det er i politikken det :p ) :) )

Lenke til kommentar

At vi tar inn for mange er helt klart. At vi tar feil innvandrere er også helt klart. Vi tar inn feks Somaliere grunnet at de på en eller annen måte IKKE kan returnere til hjemlandet. Hvorfor drar de da på 5 ukers ferie dit? Kan da vel ikke være så farlig der..

Integrasjon er et populært tema blant politikerne. Men poenget er at dette må skje gradvis. Kan ikke tvinge folk til å innrette seg norske skikker. Men for at dette skal skje,kan ikke Norge ta inn det antallet de gjør i dag og bare håpe på det beste. Det funker ihvetfall ikke. Mitt innlegg har absolutt ikke noe å gjøre med rasisme å gjøre. Vet det er mange der ute som elsker å "ta" rasister. Det gagner ingen å bare ta inn folk fra alle deler av verden og satse på at dette går bra.

Vi har mange problemer i Norge fra før. Feks med det psykiatriske. Det er mange tikkende bomber blant innvandrere(Norske også, men det er en annen debatt) som vi har null kontroll over.

Vi må intergrere de vi har. Vi må kanskje ikke si full stopp, men begrense antallet betydelig på ubestemt tid. Det er ikke forsvarlig å ta inn for mange Dette er bra for absoslutt alle.

 

Mvh

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kunne vår godeste statsviter tenke seg å bo her?

 

Hva har det med saken å gjøre? Vi diskuterer norsk innvandring og ikke svensk innvandring. Her i Norge har vi lykkes rimelig bra i forhold til innvandring og integrering. At Sverige ikke har lykkes i enkelte aspekter i innvandringspolitikken får de svenske myndigheter stå for.

Du forsvarer dagens innvandringspolitikk når du sier at vi ikke tar inn for mange. Det betyr at du også forsvarer veksten blandt innvandrerne, og at du ikke ser dette som et problem. Ved å se over grensen vår så kan vi få en forsmak på hvordan ting utvikler seg når man sammler store mengder innvandrere på en plass. Malmø er Oslo om noen år, og derfor mener jeg man skal se til de advarsler man har og ikke gå med nesen i sky og tro at vi vil håndtere dette noe bedre. Vi har allerede muslimske ghettoer i Norge, noe som beviser at vi er på vei ned den samme gaten som Sverige. Derfor er det rimelig å spørre om du synes Malmø er en fristende plass å bo, for det er slike forhold din politikk vil lede til at Nordmenn vil leve under.

 

Dette skjer i Sverige. Det er ute av kontroll. Det blir slik her. Garantert. Hvorfor?

 

Jeg personlig har ikke vært i Malmø å sjekket forholdene i denne bydelen, dermed kan jeg ikke konkludere med noen ting som helst. Enkelte medier hevder at langt i fra alt er i samsvar med realiteten i forbindelse med disse repporter, dermed er det vanskelig å vite hva som er sant så fremst man selv ikke er der og ser an situasjon. Det jeg vet er at i resten av Sverige er forholdene i forhold til innvandring og integrering gode, nok en variabel til at jeg ikke skal generalisere.

 

Å anta at slik bli å skje her er basert på spekulasjon. Som sagt mener jeg at vi har hatt en del bedre innvandringspolitikk enn Sverige, og har flere mekanismer som kan stoppe en slik utvikling. Det blir for simpelt å si at dette kommer til å skje oss basert kun på spekulasjon eller paranoia.

 

SSB sier at innvandrere kan utgjøre 31% av befolkningen innen 2060.

For at dette skal skje så må denne gruppen ha en eksponensiell vekst.

Etniske Nordmenn har en fødselsrate på 1.48, alltså under to barn pr. par.

Med andre ord - etniske Norske går i minus.

Dersom innvandrere utgjør 31% av Norges befolkning (iht SSBs beregninger som er meget forsiktige med hvem de regner som innvandrere), hvor mange prosent vil det være i 2080? Eller 2100? Vår kurve går nedover (1.48 < 2.11) og innvandrernes anntall vil tredobbles på 40 år eller mindre. I utgangspunktet er jeg imot kvotering for minoriteter, men kansje det vil komme mine barnebarn til gode?

 

Fordi det har blitt uakseptabelt å protestere.

 

Du kan protestere i dette landet så mye du vil, ingen nekter deg. Har du større protest på gang så husk å melde fra til politiet, resten er bare formaliteter.

 

Ingen av mine kolleger med god innsikt i Islam tør å yttre sin oppriktige mening offentlig. Det er effekten av muslimsk voldsterror. Theo Van Gogh står som det fremste eksempelet på hva som skjer med de som eksponerer Islam, og selv om drapsmannen sitter i fengsel så gir ikke det grunn til å føle seg trygg.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Du forsvarer dagens innvandringspolitikk når du sier at vi ikke tar inn for mange. Det betyr at du også forsvarer veksten blandt innvandrerne, og at du ikke ser dette som et problem. Ved å se over grensen vår så kan vi få en forsmak på hvordan ting utvikler seg når man sammler store mengder innvandrere på en plass. Malmø er Oslo om noen år, og derfor mener jeg man skal se til de advarsler man har og ikke gå med nesen i sky og tro at vi vil håndtere dette noe bedre. Vi har allerede muslimske ghettoer i Norge, noe som beviser at vi er på vei ned den samme gaten som Sverige. Derfor er det rimelig å spørre om du synes Malmø er en fristende plass å bo, for det er slike forhold din politikk vil lede til at Nordmenn vil leve under.

 

Feil. Jeg forsvarer kun de internasjonale avtaler og konvensjoner som Norge som stat har forpliktet oss til. I tillegg forsvarer jeg asylinstituttet som skal gi ly og beskyttelse for folk som trenger det. Jeg har aldri sagt at jeg forsvarer masseinnvandring, eller asylsøkere uten legitimt grunnlag for opphold. Dermed er det feil det du beskylder meg for her.

 

For å være helt ærlig så er jeg pisse lei at enkelte individer tilegner meg meninger som jeg ikke har. Det har blitt en tendens i dette samfunnet at hvis en person forsvarer asylinstituttet så blir man automatisk stemplet som forsvarer av alle typer innvandring og masseinnvadring.

 

Grunn til at ting har utviklet seg i negativ retning i denne bydelen i Malmø henger sammen med Sveriges innvandringspolitikk. Som sagt mange ganger før har vi hatt en bedre innvandringspolitikk med vekt på integrering i dette landet i sammenligning med Sverige. Antallet er ikke den avgjørende variabel til at man opplever slike tendenser, men dårlig integreringspolitikk. I tillegg, og som nevnt tidligere, er det mange rapporter som tyder at tilstander i Malmø ikke er så ille som mange skal ha det til. Jeg personlig har ikke vært der, så jeg kan ikke svare.

 

 

SSB sier at innvandrere kan utgjøre 31% av befolkningen innen 2060.

For at dette skal skje så må denne gruppen ha en eksponensiell vekst.

Etniske Nordmenn har en fødselsrate på 1.48, alltså under to barn pr. par.

Med andre ord - etniske Norske går i minus.

Dersom innvandrere utgjør 31% av Norges befolkning (iht SSBs beregninger som er meget forsiktige med hvem de regner som innvandrere), hvor mange prosent vil det være i 2080? Eller 2100? Vår kurve går nedover (1.48 < 2.11) og innvandrernes anntall vil tredobbles på 40 år eller mindre. I utgangspunktet er jeg imot kvotering for minoriteter, men kansje det vil komme mine barnebarn til gode?

 

SSB sier at innvandrere KAN utgjøre, ikke at de SKAL utgjøre, så og så stor andel av befolkningen.

 

Man har allerede dummet seg ut kraftig i Danmark i forhold til slike spådommer der et parti (jeg skal ikke si hvilket) har lenge påstått at muslimer kommer til å utgjøre majoriteten i Danmark om noen få år siden de muslimske kvinner føder flere barn. I forrige uke, i en artikkel i Dagbladet, avkreftet man disse påstander gjennom ny undersøkelse som viste at de etnisk- danske kvinner hadde den høyeste fødselsraten på 1,9, mens de ikke-vestlige kvinner hadde en fødselsrate på 1,6. Nedgangen i fødselsraten for de muslimske kvinner har vært enorm siden den første undersøkelsen ble foretatt i 1993. Det viser det jeg alltid har påstått: jo lenger disse innvandrere er i landet jo mer er de mottakelig for normer og verdier i landet de bor i. Innvandrer- kvinner blir mer opptatt av jobb og karriere enn familie etter hvert, og i takt med høyere utdanning. Dermed er slike spådommer basert på ren spekulasjon, på lik linje med alle andre spekulasjoner fra personer som normativt er i mot innvandring. Ingenting av dette de kommer med kan bevises vitenskapelig.

 

 

Ingen av mine kolleger med god innsikt i Islam tør å yttre sin oppriktige mening offentlig. Det er effekten av muslimsk voldsterror. Theo Van Gogh står som det fremste eksempelet på hva som skjer med de som eksponerer Islam, og selv om drapsmannen sitter i fengsel så gir ikke det grunn til å føle seg trygg.

 

Du sa at det ikke var lov å protestere i dette landet, ikke at du ikke turte å protestere. Dermed må du bestemme deg for hva du mener. At du ikke tørr er din subjektive følelsen, og ikke en del av konstitusjonen. Dermed ber jeg deg å ikke spre feilaktige påstander om hva man har lov, og hva man ikke har lov, å gjøre i dette landet.

 

I tillegg har jeg ingen interesse å snu denne debatten til å dreie seg kun om islam. Vi snakker om innvandring, og da er alle religioner inkludert. Jeg nekter å bli med i enda av dine uttalige tråd som omhandler islam, siden du har en personlig agenda mot denne religionen, og er drevet at sterke subjektive preferanser basert på feilaktige påstander. Dermed hold deg til temaet hvis du har tenkt å poste flere innlegg her. Hvis ikke så melder jeg meg ut av debatten.

Endret av statsviter
  • Liker 1
Lenke til kommentar
SSB sier at innvandrere KAN utgjøre, ikke at de SKAL utgjøre, så og så stor andel av befolkningen.

Det var det jeg sa.

 

Grunn til at ting har utviklet seg i negativ retning i denne bydelen i Malmø henger sammen med Sveriges innvandringspolitikk. Som sagt mange ganger før har vi hatt en bedre innvandringspolitikk med vekt på integrering i dette landet i sammenligning med Sverige. Antallet er ikke den avgjørende variabel til at man opplever slike tendenser, men dårlig integreringspolitikk.

 

Dette er ren spekulasjon, fordi det ikke finnes noe omfattende studie rundt islamsk innvandring og hvorfor de er så mye vanskeligere å integrere enn andre grupper. Iht andre Europeiske lands erfaringer så er det ikke verre enn det er i Norge fordi det paralelle Islamske samfunnet ikke har vokst seg sterk nok til å gå i opposisjon ennda. Hvis vi reiser over dammen og ser på tilstandene i England så dannes det raskt et annet bilde.

 

 

Om dette er en minoritet eller ikke, det er ikke så viktig når 40% av den muslimske befolkningen vil ha Sharia - Islamsk lov.

Kilde: http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/1510866/Poll-reveals-40pc-of-Muslims-want-sharia-law-in-UK.html

 

Vi har eksempler fra andre land som kansje er lettere å sammenligne oss selv med.

Kilde: http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/hver-fjerde-unge-muslim-i-danmark-sympatiserer-med-islamister-3096476.html

 

Hvis man setter av litt til til å søke så ser man at de samme tilstandene er tilstede og sterkt økende i nesten alle vesteuropeiske land. Muslimer er den raskest voksende gruppen, og motstanden mot vårt levesett vokser nesten like fort.

 

Du sa at det ikke var lov å protestere i dette landet, ikke at du ikke turte å protestere. Dermed må du bestemme deg for hva du mener. At du ikke tørr er din subjektive følelsen, og ikke en del av konstitusjonen. Dermed ber jeg deg å ikke spre feilaktige påstander om hva man har lov, og hva man ikke har lov, å gjøre i dette landet.

Jeg sa at det var uakseptabelt å protestere, absolutt ingen feilaktig påstand. Hvor mange stands har SIAN klart å avholde i Norge uten å bli utsatt for vold og/eller trussler? Ingen!

 

Min påstand om at Islam får vokse i Norge mot folkets vilje er basert på reelle observasjoner av reelle mennesker, innenfor husets fire vegger. På utsiden tør ingen å si noe vondt om muslimer uten å se rundt seg og snakke lavt. DET er grunn til bekymmring.

 

I tillegg har jeg ingen interesse å snu denne debatten til å dreie seg kun om islam. Vi snakker om innvandring, og da er alle religioner inkludert. Jeg nekter å bli med i enda av dine uttalige tråd som omhandler islam, siden du har en personlig agenda mot denne religionen, og er drevet at sterke subjektive preferanser basert på feilaktige påstander. Dermed hold deg til temaet hvis du har tenkt å poste flere innlegg her. Hvis ikke så melder jeg meg ut av debatten.

Hvis du leverer bilen din på EU-Godkjenning, er det ikke naturlig at de defekte delene får mest fokus? Å trekke frem muslimer i en debatt om innvandring er så naturlig som det kan få blitt, for denne gruppen representerer en uproposjonal mengde problemer for samfunnet vårt og er derfor verdig vår oppmerksomhet.

 

At du vil trekke deg ut av debatten dersom jeg setter fokus på den mest problematiske delen av innvandringen viser klart at du ikke vil akseptere virkeligheten og heller vil unngå konfrontasjon ved å leve i en naiv boble, en utbredt mentalitet i samfunnet vårt dessverre.

 

 

Vet du hvem som har den nødvendige motivasjonen til å konfrontere og styre et samfunn?

LondonProtest.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Feil. Jeg forsvarer kun de internasjonale avtaler og konvensjoner som Norge som stat har forpliktet oss til. I tillegg forsvarer jeg asylinstituttet som skal gi ly og beskyttelse for folk som trenger det. Jeg har aldri sagt at jeg forsvarer masseinnvandring, eller asylsøkere uten legitimt grunnlag for opphold. Dermed er det feil det du beskylder meg for her.

 

For å være helt ærlig så er jeg pisse lei at enkelte individer tilegner meg meninger som jeg ikke har. Det har blitt en tendens i dette samfunnet at hvis en person forsvarer asylinstituttet så blir man automatisk stemplet som forsvarer av alle typer innvandring og masseinnvadring.

 

Grunn til at ting har utviklet seg i negativ retning i denne bydelen i Malmø henger sammen med Sveriges innvandringspolitikk. Som sagt mange ganger før har vi hatt en bedre innvandringspolitikk med vekt på integrering i dette landet i sammenligning med Sverige. Antallet er ikke den avgjørende variabel til at man opplever slike tendenser, men dårlig integreringspolitikk. I tillegg, og som nevnt tidligere, er det mange rapporter som tyder at tilstander i Malmø ikke er så ille som mange skal ha det til. Jeg personlig har ikke vært der, så jeg kan ikke svare.

Så du er personlig imot dagens innvandring, men ønsker å følge den allikavel fordi vi har signert noen avtaler? Det gir ingen mening?

 

Grunnen til at det går dårligere i Sverige er to grunner

1. Sverige har ikke olje

2. Sverige har tatt imot flere.

 

Det at Sverige ikke har olje har vært veldig viktig. Fordi uten olje så kan de ikke ha kunstig lav arbeidsledighet med så sterke arbeidsmiljølover som Norge kan. Etter krisen i 1990, har det vært veldig tøft å komme seg inn på det svenske arbeidsmarkedet og da klarer ihvertfall ikke innvandre med lite utdannelse å komme seg inn.

 

I tilegg så har ikke Sverige råd til alle integreringsprogrammene Norge har. De hadde dem før 1990, men etter den krisen som Norge slapp unna fordi nordmenn hadde olje, så måtte de kutte ned på slike programmer. Men tenk deg om. I Norge går det ikke bra, yrkesdeltagelsen deres er betraktlig lavere, de er en netto kostnad for statskassen og kriminaliteten er høyere, det går bare bedre enn Sverige. Men oljen varer ikke evig, og det er god sannsynlighet for at Norge får seg en knekk. Det vil også bety massearbeidsledighet og at Norge får de samme problemene som Sverige.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva koster innvandringen Norge?

10.09.09: Ett av de politiske tema som så avgjort har vært holdt mest mulig borte i valgkampen, er innvandrings- og integreringspolitikk. Men ett av de tema som ikke engang er diskuterbar i norsk politikk, er innvandringens kostnader. Statistisk sentralbyrå (SSB) vil ikke lage en slik oversikt. Det har HRS nå gjort. Tallene viser at en fremtidig innvandring på dagens nivå vil medføre drastiske kutt i velferdsordningene.

 

Hele artikkelen:

http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=53&tekstid=2776

  • Liker 1
Lenke til kommentar

What Does Muslim Immigration Cost Europe?

 

Fjordman - 5/10/2007

 

Do gang rapes boost GDP? Was that an offensive question, you say? Well, according to Sweden's finance minister Pär Nuder, more immigrants should be allowed into Sweden in order to safeguard the welfare system. However, in reality estimates indicate that immigration costs Sweden at least 40 to 50 billion Swedish kroner every year, probably several hundred billions, and has greatly contributed to bringing the Swedish welfare state to the brink of bankruptcy. An estimated cost of immigration of 225 billion Swedish kroner in 2004, which is not unlikely, would equal 17.5% of Sweden's tax income that year, a heavy burden in a country which already has some of the highest levels of taxation in the world.

At the same time, the number of rape charges in Sweden has quadrupled in just above twenty years. Rape cases involving children under the age of 15 are six times as common today as they were a generation ago. Resident aliens from Algeria, Libya, Morocco and Tunisia dominate the group of rape suspects. Lawyer Ann Christine Hjelm, who has investigated violent crimes in one court, found that 85 per cent of the convicted rapists were born on foreign soil or by foreign parents. Swedish politicians want to continue Muslim immigration because it boosts the economy, yet the evidence so far indicates that it mainly boosts the number of gang rapes. Meanwhile, research shows that fear of honor killings is a very real issue for many immigrant girls in Sweden. 100.000 young Swedish girls live as virtual prisoners of their own families.

Hele artikkelen:

http://www.globalpolitician.com/22773-euroimmigration

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...