Gå til innhold

Starcraft II selger i bøtter og spann (PC)


Anbefalte innlegg

Jeg skal garantert ha dette spillet, men har neppe særlig tid til å spille det før uttpå høsten. Så spørsmålet er om jeg skal kjøpe det nå kun for noen få timers spilling eller vente på et play.com tilbud.

 

Jøss, et GODT spill selger BRA og ingen maser om piratkopiering? Kem sku trodd det? :p

 

Piratkopiering med modellen SCII bruker for multiplayer ville blitt tildels meningsløst og dette er et spill de fleste kjøper for multiplayer.

Du får spillet for 299 fra Elkjøp. Tror neppe du får det særlig billigere fra play.com. Heller dyrere.

 

At folk som kjøper spillet også spiller gjennom SP betyr ikke at SC ikke blir hovedsaklig kjøpt for og spilt mest i MP.

Jeg kjøpte det også for SP, gitt.

 

Jeg kommer til å kjøpe det for SP, men artikler og annet har alltid snakket om hvor populært det er for MP biten. Takk for tipset om Elkjøp, vurderes sterkt. Eneste ulempen med butikken er at de varierer veldig i leveringstid, ellers skulle jeg også forhåndsbestilt mafia II der nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg tatt meg tid og kikket på noen spilleres kamper som har blitt lagt ut på Youtube.

 

Mitt inntrykk:

 

Disse splatt-blodflekkene. Litt kjedelig!

 

Disse glorete lysende effektene på bygg og skudd.. Hører vel med til sjangeren. Men, litt forstyrrende (tar litt av oppmerksomheten)

 

Alt i alt synes jeg dette minner om ett forbedret Red Alert2-spill. Bare at sjangeren med aliens og fremmed teknologi står i senter av handlingen.

 

Spillbart. Helt sikkert. Nyvinnende, kanskje på noen plan. Zoomingen jeg så var jo litt artig plus 360 graders rotasjon på spillebrettet.

 

Spillbrettet er fremdeles ganske 2D og har formen som ett firkantet kart. Altså det er slik handlingen/krigingen foregår. Kanskje dette er mest spillbart, men derfor virker oppsettet også så gammeldags. Helt tilbake til Red Alert2.

Lenke til kommentar

Jeg skal garantert ha dette spillet, men har neppe særlig tid til å spille det før uttpå høsten. Så spørsmålet er om jeg skal kjøpe det nå kun for noen få timers spilling eller vente på et play.com tilbud.

 

Jøss, et GODT spill selger BRA og ingen maser om piratkopiering? Kem sku trodd det? :p

 

Piratkopiering med modellen SCII bruker for multiplayer ville blitt tildels meningsløst og dette er et spill de fleste kjøper for multiplayer.

Du får spillet for 299 fra Elkjøp. Tror neppe du får det særlig billigere fra play.com. Heller dyrere.

 

At folk som kjøper spillet også spiller gjennom SP betyr ikke at SC ikke blir hovedsaklig kjøpt for og spilt mest i MP.

Jeg kjøpte det også for SP, gitt.

 

Jeg kommer til å kjøpe det for SP, men artikler og annet har alltid snakket om hvor populært det er for MP biten. Takk for tipset om Elkjøp, vurderes sterkt. Eneste ulempen med butikken er at de varierer veldig i leveringstid, ellers skulle jeg også forhåndsbestilt mafia II der nå.

Jeg bestilte fra Elkjøp torsdag før lansering, og det ble sendt dagen etter. Fikk det i posten på lanseringsdagen (lurer på om Posten holdt igjen etter ønske fra Elkjøp?).

 

299 + 10 i frakt selvsagt. Koster vel 399 i fysisk butikk.

 

Nå har jeg tatt meg tid og kikket på noen spilleres kamper som har blitt lagt ut på Youtube.

 

Mitt inntrykk:

 

Disse splatt-blodflekkene. Litt kjedelig!

 

Disse glorete lysende effektene på bygg og skudd.. Hører vel med til sjangeren. Men, litt forstyrrende (tar litt av oppmerksomheten)

 

Alt i alt synes jeg dette minner om ett forbedret Red Alert2-spill. Bare at sjangeren med aliens og fremmed teknologi står i senter av handlingen.

 

Spillbart. Helt sikkert. Nyvinnende, kanskje på noen plan. Zoomingen jeg så var jo litt artig plus 360 graders rotasjon på spillebrettet.

 

Spillbrettet er fremdeles ganske 2D og har formen som ett firkantet kart. Altså det er slik handlingen/krigingen foregår. Kanskje dette er mest spillbart, men derfor virker oppsettet også så gammeldags. Helt tilbake til Red Alert2.

Kan man rotere? Hvordan gjør man det?

 

Det er vel gode grunner til at spillet er lagt opp såpass "tradisjonelt". Målet er jo å ha det gøy, ikke å ha superavanserte greier uten grunn. Nintendo og Blizzard skjønner tydeligvis slikt: Det er opplevelsen som teller, ikke grafikk og teknologi.

Lenke til kommentar

Rotering av mappet selv under spilling (ikke bare i editor) fungerte jo delvis allerede i WC3.

 

Jeg er forresten helt enig i poenget med at blizzard og nintendo (òg Westwood for den saks skyld) har skjønt poenget med spill, det er gameplay som gjør at spill blir virkelig store og holder seg etter hypen som er i starten ebber vekk, og om det er en god multiplayer del kan det bli legender.

 

Jeg har nylig spilt: Open Transport Tycoon Deluxe, Warcraft 3, Age Of Empires 2. For et år siden spilte jeg også litt Startcarft (orginalen) for å huske historien i Campaign (jeg tror jeg var 10 eller 11 når jeg fullførte campaign for både orginalen og expansion pack).

AH! og ja, i forfjord spilte jeg og noen jeg bodde sammen med multiplayer Bomberman (samt et par andre gode gamle) i dosbox på vors og nach hele vårsemesteret XD

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Selv var jeg aldri tatt av Starcraft-hypen når første spill herjet som verst (var mens jeg gikk på ungdomsskolen), så jeg hadde ingen planer om å kjøpe spillet. Spilte SP i noen timer, men det fenget ikke. Det er som sagt ikke min "greie", det er veldig finpusset å se på, men når man ikke er noen RTS MP mann, eller en gammel SC fan, så sitter man tross alt kun igjen med et relativt standard RTS spill.

Lenke til kommentar

Jeg hadde heller aldri Starcraft (nr.1), men fikk prøve det litt når jeg var på besøk hos noen. Det var ett spill som engasjert litt ja.

 

Jeg kunne ønsket at noen hadde guts til å lage en Red Alert2 utgave med grunnlag i spillmotorikken vi finner i Starcraft2.

 

Eller at EA Games solgte Red Alert-serien sin til noen som kunne laget "gull" av materialet. Savner Red Alert 2. Nå kan jeg jo fyre opp spillet da. Er det god gang på serverne ennå til RA2?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...