Gå til innhold

Hva er det verste reisemålet du har vært på?


Anbefalte innlegg

Fikk denne ideen fra et annet forum og det kunne vært moro å se hva brukerne her synes. For at denne tråden skal ha noe som helst mening bør man også skrive hvorfor dette reisemålet var dårlig, ikke bare skriv f.eks "Alicante".

 

 

Mine to kandidater, klarer ikke å skille dem.

 

1) Newcastle, England. Dette er en sjarmløs by uten mye å by på. De har et stort shoppingsenter som er ok å traske i et par timer, ellers er det heller labert. Bysentrumet er generelt skittent og ekkelt, hotellene holder typisk engelsk standard med skitne vegg-til-vegg tepper osv. Kan også legge til at den engelske maten ikke er michelinstjerne-verdig.

 

2) Mallorca, Spania. Jeg kom faktisk hjem fra dette reisemålet i går, etter å ha vært der i 2.5 uker. Det finnes lite/ingen sjel igjen i hovedøyen (par fjellbyer er unntaket) og byene er fulle av rølpete skandinavere og solbrente engelskmenn. Det er langt mellom hver tapasbar og jeg fikk tilogmed menyer på svensk og norsk. Var en tur innom Magaluf og jeg ble ikke imponert i det hele tatt. St.Julians i Malta anyday i steden. Alt i alt er dette et turisthøl hvor du finner lite typisk spansk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sunny Beach, Bulgaria.

 

Det finnes lite/ingen sjel. (Nessebar er kanskje unntaket) og byene er fulle av rølpete skandinavere og solbrente engelskmenn. Det er langt mellom noe annet enn skitten kebab og dårlig pizza, og jeg fikk tilogmed menyer på svensk og norsk.

Alt i alt er dette et turisthøl hvor du finner lite typisk bulgarsk.

Lenke til kommentar

Pattaya, Thailand

 

Ingen overraskelse at denne plassen blir nevnt. Prostitusjon foregår åpenlyst, menn på 60 går rundt å leier på jenter som ikke kan være mye mer enn 18. For meg er det den værste plassen jeg har vært så langt. Det var ingen positiv atmosfære i byen. Man ble litt lei seg når man gikk rundt der.

Lenke til kommentar

Napoli, Italia.

 

Byen flommer over av søppel, dritt og stank. Det er alt for mye biltrafikk der, og mange områder som ser skikkelig "slum" ut. Ikke engang Vesuv kan forbedre inntrykket mitt av denne byen.

 

Ble også "forfulgt" av helere som prøvde å selge meg alt fra mp3-spillere til bærbare PC-er.

Lenke til kommentar

Fikk denne ideen fra et annet forum og det kunne vært moro å se hva brukerne her synes. For at denne tråden skal ha noe som helst mening bør man også skrive hvorfor dette reisemålet var dårlig, ikke bare skriv f.eks "Alicante".

 

 

Mine to kandidater, klarer ikke å skille dem.

 

1) Newcastle, England. Dette er en sjarmløs by uten mye å by på. De har et stort shoppingsenter som er ok å traske i et par timer, ellers er det heller labert. Bysentrumet er generelt skittent og ekkelt, hotellene holder typisk engelsk standard med skitne vegg-til-vegg tepper osv. Kan også legge til at den engelske maten ikke er michelinstjerne-verdig.

 

2) Mallorca, Spania. Jeg kom faktisk hjem fra dette reisemålet i går, etter å ha vært der i 2.5 uker. Det finnes lite/ingen sjel igjen i hovedøyen (par fjellbyer er unntaket) og byene er fulle av rølpete skandinavere og solbrente engelskmenn. Det er langt mellom hver tapasbar og jeg fikk tilogmed menyer på svensk og norsk. Var en tur innom Magaluf og jeg ble ikke imponert i det hele tatt. St.Julians i Malta anyday i steden. Alt i alt er dette et turisthøl hvor du finner lite typisk spansk.

 

Det er skikkelig turn-off når man er ute å reiser.

Lenke til kommentar

Ikke det vanligste reisemålet, men den lille byen med det forlokkende navnet "El Dorado" i Venezuela hadde de dårligste "vibbene" jeg noengang hadde vært borti. Vi var 2 biler som kom dit og vi var helt unisone om å komme oss rasktest mulig bort derifra før vi hadde kommet oss ut av bilene. Det var som å kjøre inn i en skikkelig b-film som "offeret" alle i byen var klare til å partere.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/El_Dorado,_Venezuela

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...